KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
2021 Hungarian Grand Prix, Saturday - Wolfgang Wilhelm

Flashbacki z poprzednich sezonów. Red Bull podniesie się po Nokdaunie?



Po takich kwalifikacjach Red Bull będzie musiał się mocno napocić by choćby zagrozić Mercedesowi w Grand Prix Węgier. Skąd wzięła się przewaga Hamiltona i jak swój najlepszy wynik w kwalifikacjach w tym roku podsumowali w Alfa Romeo Racing ORLEN?

Wyniki

 

kwale wegry wyniki

Skrót

Sektory

Hamilton był najszybszy we wszystkich i tylko w środkowym tuż za jego plecami nie było Bottasa. W ostatnim mieliśmy 3 najlepszych kierowców w 20 tysięcnzych.



sektory kwale wegry

Prędkości

Podobnie jak w treningach, również w kwalifikacjach z najwyższymi prędkościami Alfy Romeo – i to dość wyraźnie.

predkosci kwale hungaro

Prowizoryczne ustawienie na starcie

grid wegry

Alfa podsumowuje

 

„To była naprawdę mocna dyspozycja zespołu – tak naprawdę to był nasz najlepszy łączony rezultat w kwalifikacjach w tym sezonie. Byliśmy w stanie uczynić znaczącą poprawę po treningach, gdzie mieliśmy spore problemy i obaj kierowcy poczuli poprawę samochodu od razu na starcie kwalifikacji. Przy stawce z tak niewielkimi różnicami, pokonanie Tsunody z AlphaTauri o dziesiątą część sekundy i zostawienie Russella 0,2 sekundy za nami jest bardzo pozytywnym rezultatem. Zarówno Kimi jak i Antonio wykonali dobrze okrążenia w Q2, gdzie mieliśmy tylko jeden zestaw świeżych opon i osiągnęliśmy pozycje, które pozwalają nam być w walce o punkty od samego startu wyścigu. Teraz musimy zbudować dobry rezultat bazując na mocnej sobocie” – powiedział Fred Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen wystartuje w niedzielę z 13. miejsca po wykręceniu czasu 1:17.564.

„Zespół pracował naprawdę bardzo ciężko by poprawić balans samochodu przed kwalifikacjami i to wystarczyło by uczynić krok naprzód. Nadal nie jesteśmy tam, gdzie chcielibyśmy być, ale zrobiliśmy co mogliśmy i 13. miejsce jest niezłą pozycją startową. Zobaczymy jutro co będzie możliwe do osiągnięcia z tym wynikiem. Wyścigi nigdy nie są łatwe, ale musimy zrobić wszystko by przywieźć dobry rezultat” – powiedział Fin.



Antonio Giovinazzi ustawi się oczko niżej po wykręceniu czasu 1:17.583.

„To była zdecydowanie najlepsza sesja weekendu jak dotąd dla nas po problemach w treningach. Zespół wykonał wspaniałą robotę i uczyniliśmy krok naprzód tego ranka. Dwa auta w Q2 to rezultat, z którego musimy być zadowoleni. 13. i 14. pozycja były prawdopodobnie naszym maksimum, szczególnie na gorącym i wietrznym torze, co sprawiało, że było dość zdradliwie. Startując z tych pozycji, wszystko może się zdarzyć w wyścigu – na tym torze nie wyprzedza się łatwo, ale dobry start i odpowiednia strategia mogą dać nam dobre miejsca. Spodziewamy się, że degradacja opon będzie odgrywała dużą rolę, szczególnie przy tym upale. Dobre decyzje będą kluczowe dla mocnego wyniku” – podsumował Włoch.

Ode mnie

 

Lewis Hamilton i Valtteri Bottas ruszą z pierwszego rzędu do wyścigu o Grand Prix Węgier! Ależ dziś forma Mercedesa – odstawili całą resztę i przed wyścigiem mają ogromną przewagę – nie tylko tempa (a przecież ich tempo wyścigowe było lepsze niż kwalifikacyjne) ale przede wszystkim strategiczną.

Red Bull bał się, że ich czasy w Q2 wykonane na oponach pośrednich nie wystarczą na wejście do Q3 (Verstappenowi by wystarczył, Perezowi nie) więc wyjechali na miękkich i tym samym postawili się w trudnej sytuacji strategicznej przed jutrem. Są też jednak dobre strony – dzięki miękkich na starcie mogą nadrobić, a do tego z góry można założyć, że pojadą na 2 postoje więc będą emocje strategiczne. Chyba że popada. Przynajmniej Red Bull w całości ma drugi rząd.

Z trzeciego wystartują młode wilki – Gasly i Norris. Pierwszy znów wykonał świetną robotę i zmiażdżył partnera z zespołu. Tsunoda dopiero 16. i jutro będzie miał bardzo ciężko. Norris zresztą też lata świetlne przed swoim partnerem z zespołu – dziś pół sekundy. Ricciardo ruszając jednak z 11. miejsca będzie miał przewagę strategiczną i założy pośrednie opony.



Osamotniony w Q3 był Leclerc po tym jak Sainz rozbił się w Q2 i wystartuje z 15. miejsca. Monakijczyk z 7. miejsca i to może być małe rozczarowanie dla Ferrari bo powinni mieć tu przewagę.

8. i 9. pole to Alpine i to jest naprawdę dobry wynik dla nich. Wiadomo było, że nie będą tak szybszy jak w treningach, ale i tak mogą być zadowoleni – Ocon minimalnie przed Alonso.

Nieźle Astony – Vettel 10, Stroll 12.

Jak Robercik auto ustawi to… obie Alfy w Q2 😉 Ale faktem jest, że Alfy dziś wreszcie z osiągniętym planem minimum, a na takim torze to ważne. 13. i 14. miejsce jest wynikiem dającym szanse na powalczenie o punkty jeżeli w czołówce coś się wydarzy. Trzeba jednak pojechać bezbłędny wyścig, a o to bywa trudno. Warto też odnotować, że (co prawda o 19 tysięcznych, ale zawsze) Kimi Raikkonen przed Antonio Giovinazzim.

Prawdziwym szokiem jest odpadnięcie w Q1 George Russella. Przecież 2 lata temu w paździerzu z Grove był tu bliski awansu do Q2. A tymczasem na tak ważnym kwalifikacyjnie torze George pierwszy raz w tym sezonie odpada w Q1. Popełnił dwa błędy, które sporo go kosztowały, a jednocześnie Williams nie miał dziś tempa zupełnie – Alfy były w Q1 aż 0,2 sekundy z przodu. Latifi zaledwie 0,092 za Russellem. Trzeba zatem ze zdziwieniem napisać – słabe kwalifikacje Anglika.

Mick Schumacher po raz drugi w tym sezonie nie wystartował w kwalifikacjach ze względu na rozbicie przez siebie bolidu w 3. treningu. Podobnie było w Monako. Po kilku pierwszych wyścigach, w których Mazepin spinował, chwalono Micka, że robi swoje, uczy się na spokojnie i nie szarżuje, a dodatkowo cały czas jest przed Mazepinem. I jak przed sezonem miałem mieszane odczucia co do Micka, tak teraz mam je jeszcze większe bo samo bycie przed Mazepinem nie jest wyczynem. A jeżeli do tego dochodzą takie błędy jak dziś… Przyznajcie – taki Russell w pierwszym sezonie w Williamsie wykonywał znacznie lepszą robotę. A przecież Mick prędzej czy później będzie w Ferrari… Pod jego nieobecność Mazepin 0,9 za Williamsami.

Vlog

 

Zapraszam na wspólne podsumowanie kwalifikacji we vlogu:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi