KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

„Respekt do innych kierowców nie spełnia tu moich standardów”



W rozmowie z onet.pl Robert Kubica przyznaje, że przyjemnie jeździ mu się po torze Le Mans – nawet, a może nawet szczególnie z pakietem aerodynamicznym z niższym dociskiem. Jest jednak jedno „ale”.

Jak po dotychczasowych okrążeniach Robert Kubica ocenia tor w Le Mans mówi:

„Jest ciekawy, choć tak naprawdę z opowieści wyobrażałem go sobie trochę inaczej. Na przykład przyczepność była dość dobra w miejscach, w których myślałem, że będzie ślisko, bo tak mi opowiadali. W końcu większość trasy przebiega po zwykłych drogach, które są w codziennym użytku jeszcze kilka godzin przed treningami i oficjalnymi sesjami! Okazało się jednak, że przyczepność była dobra. Poza tym wielka szkoda, że mamy o wiele niższą moc, niż ubiegłoroczne prototypy LMP2. Na takim torze jest to bardzo odczuwalne. Z jednej strony sporo spowalnia samochód, a z drugiej odbiera trochę pikanterii i wyzwania, bo do zakrętów dojeżdżasz wolniej, a szybka sekcja zakrętów Porsche też łatwiejsza do pokonania. Czyli wyzwanie jest mniejsze, ale umówmy się – sama nitka toru to tylko część wyzwania, jakie stawia przed nami cały ten weekend. Z sesji na sesję warunki będą się mocno zmieniały, nie mówiąc już o samym wyścigu. Do tego tłok na torze, jazda nocą…” – przyznaje Polak.



Co ciekawe, Robert mówi, że z niższym pakietem aerodynamicznym auto prowadzi się przyjemniej niż w European Le Mans Series.

Kubica zwraca uwagę na ważną różnicę w zachowaniu kierowców w stosunku do swoich poprzednich doświadczeń.

„Respekt względem kolegów jadących po tym samym torze nie spełnia standardów wyścigów, w których startowałem do tej pory. Tu większości ludzi nie obchodzi, że ty jedziesz na szybkim okrążeniu, a oni dopiero co wyjechali z boksu i mogliby spokojnie ci zjechać z drogi, ale tego nie robią. Jest to specyfika wyścigów długodystansowych. Dużo mniejszą uwagę poświęca się takim rzeczom. Nigdy nie widziałem żadnych kar za blokowanie, ale tu nawet nie chodzi o karanie. Chodzi wzajemny szacunek pomiędzy zawodnikami” – mówi Robert.

Całą rozmowę znajdziecie tutaj.

Źródło: onet.pl

fot. Brecht Decancq



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi