KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

W tunelu siła. Kto utrzyma swoje miejsce?



Kwalifikacje w Baku nie zawiodły, szczególnie miłośników czerwonych flag. Rozczarowanych po nich będzie wielu, a zadowolonych raczej mało, szczególnie biorąc pod uwagę przewidywania dotyczące tempa wyścigowego. A Fred Vasseur mówi, że była to ich najlepsza sesja kwalifikacyjna.

Wyniki

 

Lando Norris otrzymał karę 3 miejsc na starcie za zignorowanie czerwonej flagi i wystartuje z 9. miejsca. Awansują tym samym Perez, Tsunoda i Alonso.



wyniki kwale baku 2021

Skrót

Sektory

Charles Leclerc nie był najszybszy w żadnym z sektorów, a mimo to był w stanie sięgnąć po pole position. Złapał dobry slipstream za rywalami, ale też pojechał równo, a Ferrari miało dziś duży potencjał. Warto zwrócić uwagę na to, ile stracił Max Verstappen do Lewisa Hamiltona w ostatnim sektorze – aż 0,3 sekundy, co zadecydowało o ich kolejności.

sektory kwale baku

Prędkości

Przyczynę widać w tabeli najwyższych prędkości. Verstappen był wolniejszy na linii mety o aż 7,6 km od Hamiltona. Wszystkich zdeklasował jednak Sainz, który miał prawie 10 km/h wyższą prędkość od Hamiltona.

predkosci kwale baku

Alfa podsumowuje

 

„To była nasza najlepsza forma kwalifikacyjna w tym roku. Wiem, że brzmi to dziwnie biorąc pod uwagę, że mamy jeden samochód na 14. miejscu, a drugi nie uzyskał czasu, ale nasze tempo było najlepsze dotychczas w tym roku. Kimi jechał na używanych oponach i był mniej niż sekundę za prowizorycznym pole position na koniec Q2 i mniej niż 0,2 sekundy za Ricciardo na świeżych oponach. Był na dobrym okrążeniu i miałby tunel na ostatniej prostej więc jesteśmy pewni, że byłby w okolicach pierwszej 10-tki. Antonio miał pecha kończąc swoją sesję tak wcześnie po pokazaniu dobrej formy we wczorajszych sesjach, ale jesteśmy pewni naszego tempa przed jutrem. Patrząc na dziś, jutro wszystko może się stać i możemy walczyć o dobry rezultat” – powiedział Fred Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.



Kimi Raikkonen uzyskał czas 1:42.587 i zajął 14. miejsce.

„Mieliśmy dobry czas, mimo że byliśmy na używanych oponach po wszystkich czerwonych flagach w Q1. Byłem na dobrym okrążeniu i miałbym tunel na prostej i myślę, że przebiłbym się do Q3, niestety czerwone flagi wszystko pokrzyżowały. To były trudne kwalifikacje z tymi wszystkimi przerwami, ale zobaczymy, co będziemy w stanie jutro zrobić. Wydawaliśmy się być szybsi z każdym kolejnym okrążeniem, samochód spisywał się lepiej niż w jakimkolwiek innym punkcie weekendu więc wygląda na to, że idziemy w dobrym kierunku. Oczywiście nadal jest wiele rzeczy, które musimy poprawić, ale odczucia w kwalifikacjach były lepsze. Jutro wszystko może się zdarzyć. Musimy pojechać bez żadnych problemów na starcie i zobaczyć, co przyniesie wyścig” – podsumował Kimi Raikkonen.

Antonio Giovinazzi nie uzyskał żadnego czasu w kwalifikacjach i rozbił się jako drugi po Lance Strollu, ale to, że miał gorszy od Kanadyjczyka czas w trzecim treningu sprawia, że wystartuje za nim.

„To rozczarowujące popełnić taki błąd, gdyż wyglądaliśmy mocno. Zablokowałem koła w środku zakrętu, a przy takim zakręcie, bardzo trudno jest coś wyratować. Przepraszam zespół, gdyż mieliśmy nadzieję na dobry rezultat dziś. Przynajmniej nie jest to Monako i nadal możemy nadrobić po dobrym wyścigu, szczególnie, że mamy tempo. Mieliśmy prędkość na wejście do Q2 i powalczenie o Q3 więc nie poddajemy się bo w Baku wszystko jest możliwe – chcę wykorzystać każdą szansę” – mówi Włoch.

Ode mnie

 

Charles Leclerc z drugim z rzędu pole position. Swoje okrążenie w czasówce określił jako „g*wniane”, co tylko pokazuje, jak mocne było dziś Ferrari. Oczywiście tunel aerodynamiczny zrobił swoje w ostatnim sektorze, w którym dotychczas Scuderia nie brylowała, ale i tak jest to zaskoczenie. Problem w tym, że tempa wyścigowego Ferrari zdaje się nie mieć tak dobrego i jutro może być to problem.



Lewis Hamilton znów zrobił maksimum. Biorąc pod uwagę problemy jakie mieli przez cały weekend, być w kwalach przed Verstappenem to wielki sukces. Jutro mają przewagę nad Red Bullem, który te kwale spaprał koncertowo. Z całej rodziny Hondziarzy tylko Gasly może być zadowolony – czwarte miejsce to świetny rezultat – po raz kolejny. Yukiego czeka kolejny dywanik – niby wszedł do Q3 i był 8, ale jego wypadek w końcówce zaprzepaścił szanse Verstappena na pole position. Holender dobrze określił te kwale – głupie. Mało liczy się tu bolid, bardziej szczęście przy realizacji dobrej strategii zespołu. 7. miejsce Pereza to też rozczarowanie.

Sainz piąty – w końcówce rozbił auto bo nie chciał walnąć w stojącego w bandzie Tsunodę – dobra decyzja. Na 6. miejscu Norris – dziś znów wyraźnie przed Ricciardo (autor jednej z czerwonych flag), ale kara sprawia, że kolejne podium mocno się oddaliło. A McLaren tempo wyścigowe ma lepsze niż kwalifikacyjne.

Cichy bohater to Alonso – 9. miejsce to zacny wynik, zwłaszcza, że dotychczas przegrywał z Oconem w kwalach, a dziś 3 pozycje wyżej. A Bottas… jak to Bottas. Dopiero 10. Co jednak ważne, jechał z inną konfiguracją aero niż Lewis. Być może to sprawia, że zupełnie nie czuje tego samochodu i ma wrażenie, że coś jest z nim nie tak.

Vettel klął, że brakło mu tylko 0.029 do Q3, ale myślę, że może być zadowolony z wyniku. Aston był słaby przez ten weekend, a Stroll rozbił się w Q1, podobnie jak Giovinazzi, który będzie bardzo zawiedziony. Vettel jest pierwszym, który może wybrać korzystniejszą strategię pośrednie – twarde i czekać na rozwój wydarzeń na torze.

Alfa może cieszyć się z tempa, ale wynik kwalifikacyjni to spore rozczarowanie i myślę, że jutro musiałoby się wydarzyć bardzo dużo by mieli szanse walczyć o punkty. Ciekawa będzie potyczka o nie Vettela, Ocona i Ricciardo.

Fakt, że wielu kierowców spisało się gorzej niż wskazuje na to ich tempo wyścigowe sprawia, że wyścig powinien być ekscytujący.

Vlog

 



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi