KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

F1 Grand Prix of Styria

Sprzęgło problemem podczas sprintu kwalifikacyjnego



Na torze Silverstone zadebiutuje sprint kwalifikacyjny. Jak się okazuje, może pojawić się problem w niektórych zespołach ze sprzęgłem, które nie będzie w stanie wytrzymać obciążeń bez serwisu.

Według Auto Motor und Sport, Aston Martin, Alpine i McLaren obawiają się o sprzęgła w swoich samochodach. Wszystko jest związane z parkiem zamkniętym. Kwalifikacje będą przeprowadzone w piątek – to oznacza, że po zakończeniu sesji obowiązuje zakaz dotykania samochodów (Parc Fermé). W skrajnych sytuacjach dozwolona jest wymiana hamulców, świec zapłonowych, filtrów i uszkodzonych części. Jednak sprzęgło już się do tej listy nie zalicza.

Aston Martin, Alpine i McLaren zwykle zmieniają lub serwisują sprzęgła po dwóch piątkowych sesjach treningowych. Nie będzie to już możliwe w przypadku obecności sprintu kwalifikacyjnego.

„Te sprzęgła zostały zbudowane w innym celu. Potrzebują konserwacji po 300 kilometrach. Gdybyśmy wiedzieli, czego się spodziewać przed sezonem, zbudowalibyśmy inne sprzęgła. Musimy jeździć ze sprzęgłem przez cały weekend bez serwisu, nie możemy zagwarantować, że wytrzyma” – mówi Andy Stevenson z Astona Martina.



FIA nie odpowiedziała jeszcze na żadne zapytania ze strony zespołów. Sprzęgło jest nadal jedną z części, które nie mogą być dotykane w piątek po zakończeniu kwalifikacji. Skargi są odrzucane przez delegatów FIA, którzy sugerują ograniczenie próbnych startów.

„To nie ma nic wspólnego z liczbą startów. To tylko zużycie. Sprzęgło jest przecież cały czas w użyciu. Problemem są zmiany biegów, a nie starty” – komentuje Alan Permane z Alpine.

Nie wszystkie zespoły mają ten problem. Mercedes stosuje nowy model sprzęgła, który wytrzymuje 700 kilometrów. Aston Martin zapytał już swojego partnera technologicznego o możliwość korzystania z tego elementu. Otrzymali odpowiedź negatywną – brak wystarczającej liczby elementów dla dwóch ekip.

Podczas drugiego wyścigu w Spielbergu odbędzie się kolejna dyskusja z FIA w nadziei, że uda się znaleźć kompromis. W przeciwnym razie Stevenson obawia się: „Jeśli FIA nie ustąpi, być może będziemy musieli pominąć jedną sesję treningową”.

Jakub Andrusiewicz

źródło: Auto Motor und Sport



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum