Jedyne testy opon na sezon 2022 Alfa Romeo Racing ORLEN za nami, a przede wszystkim za Robertem Kubicą, który przejechał aż 240 okrążeń w Barcelonie, przyznając, że nie było łatwo. Zobaczcie przebiegi innych ekip, przeczytajcie podsumowanie Roberta i nie tylko.
Przebiegi ekip
Wszyscy kierowcy musieli się nieco nakręcić kierownicą, pokonując każdego dnia ponad 100 okrążeń. Oto przebiegi poszczególnych zespołów:
Red Bull Racing (Alex Albon) – 251 okrążeń
Alfa Romeo Racing ORLEN (Robert Kubica) – 240 okrążeń
Alpine – 1 dzień – (Danil Kvyat) – 123 okrążenia
Wypowiedzi
Kubica
„To były bardzo intensywne, ale produktywne dni. Zawsze ciekawie jest okrywać nowe elementy samochodu, szczególnie, gdy jest to coś tak ważnego, jak opony. To nasze pierwsze kroki na 18-calowych felgach więc jest wiele do nauczenia. Przejechaliśmy wiele okrążeń i zebraliśmy mnóstwo danych, które dadzą wszystkim zajęcie. To były trudne dwa dni. Nie było mnie przez trochę w samochodzie przed ostatnim piątkiem więc przejechanie dwóch dni na tak wymagającym torze było wyzwaniem, ale wszystko udało się z sukcesem. Dla 36-latka dwa pełne dni testów to całkiem dobre osiągnięcie. Prawdziwe ściganie zaczyna się jednak jutro w Austrii na ELMS więc teraz udaję się tam i do zobaczenia” – powiedział Robert Kubica.
Isola
„Mieliśmy możliwość oceny różnych konstrukcji, poczynając od Jerez aż do Bahrajnu i Imoli i teraz możemy powiedzieć, że konstrukcja jest niemal ukończona” – mówi Mario Isola, szef motorsportu Pirelli. Teraz, podczas testów z udziałem Roberta Kubicy, testowana była „nowa rodzina mieszanek” opon, która ma zapewnić lepszą charakterystykę prowadzenia, łącznie z mniejszym przegrzewaniem i degradacją.
„Musimy jednak pozostawić pewną degradację, gdyż w przeciwnym wypadku nie byłoby sensu tworzenia trzech różnych mieszanek. Jeżeli jednak chodzi o cele, to jestem pewien, że idziemy w dobrym kierunku” – dodaje Isola.
Podczas testów używane były specjalne samochody w specyfikacji określonej przez Pirelli. Jak mówił Włoch, powinny być one dość reprezentatywne w stosunku do przyszłorocznych aut, które jednak bardzo będą się różniły od obecnych modeli.
„Rzeczą, której nie jesteśmy w stanie przetestować jest wpływ slipstreamu, gdyż na torze mamy tylko 2 samochody” – zaznacza szef Pirelli Motorsport.
Filmy i zdjęcia
Galerię ponad 80 zdjęcia z dnia 1. zobaczycie tutaj. Galerię z dnia drugiego tutaj. Poniżej w filmie mnóstwo zdjęć, filmy zza kulis od Alfa Romeo Racing ORLEN i wypowiedź Roberta po testach oraz mój krótki komentarz.
Kolejne testy
Następnymi testami będą testy opon deszczowych na torze Paul Ricard we Francji, który można sztucznie polewać.
25-26 maja: Mercedes (Paul Ricard, deszczowe)
6-7 lipca: AlphaTauri (Red Bull Ring, slicki)
20-21 lipca: Red Bull (day 1), Aston Martin, Haas (Silverstone, slicki)
3 sierpnia: Mercedes, McLaren (Hungaroring, slicki)
4 sierpnia: Ferrari, McLaren (Hungaroring, slicki)
15-16 września: Alpine (Magny-Cours, deszczowe)