large-2021 In-Season Test - Spain-58

Podsumowanie testów opon Pirelli na 2022 z udziałem Roberta Kubicy



Jedyne testy opon na sezon 2022 Alfa Romeo Racing ORLEN za nami, a przede wszystkim za Robertem Kubicą, który przejechał aż 240 okrążeń w Barcelonie, przyznając, że nie było łatwo. Zobaczcie przebiegi innych ekip, przeczytajcie podsumowanie Roberta i nie tylko.

Przebiegi ekip

 

Wszyscy kierowcy musieli się nieco nakręcić kierownicą, pokonując każdego dnia ponad 100 okrążeń. Oto przebiegi poszczególnych zespołów:

Red Bull Racing (Alex Albon) – 251 okrążeń
Alfa Romeo Racing ORLEN (Robert Kubica) – 240 okrążeń
Alpine – 1 dzień – (Danil Kvyat) – 123 okrążenia



Wypowiedzi

 

Kubica

„To były bardzo intensywne, ale produktywne dni. Zawsze ciekawie jest okrywać nowe elementy samochodu, szczególnie, gdy jest to coś tak ważnego, jak opony. To nasze pierwsze kroki na 18-calowych felgach więc jest wiele do nauczenia. Przejechaliśmy wiele okrążeń i zebraliśmy mnóstwo danych, które dadzą wszystkim zajęcie. To były trudne dwa dni. Nie było mnie przez trochę w samochodzie przed ostatnim piątkiem więc przejechanie dwóch dni na tak wymagającym torze było wyzwaniem, ale wszystko udało się z sukcesem. Dla 36-latka dwa pełne dni testów to całkiem dobre osiągnięcie. Prawdziwe ściganie zaczyna się jednak jutro w Austrii na ELMS więc teraz udaję się tam i do zobaczenia” – powiedział Robert Kubica.

Isola

„Mieliśmy możliwość oceny różnych konstrukcji, poczynając od Jerez aż do Bahrajnu i Imoli i teraz możemy powiedzieć, że konstrukcja jest niemal ukończona” – mówi Mario Isola, szef motorsportu Pirelli. Teraz, podczas testów z udziałem Roberta Kubicy, testowana była „nowa rodzina mieszanek” opon, która ma zapewnić lepszą charakterystykę prowadzenia, łącznie z mniejszym przegrzewaniem i degradacją.

„Musimy jednak pozostawić pewną degradację, gdyż w przeciwnym wypadku nie byłoby sensu tworzenia trzech różnych mieszanek. Jeżeli jednak chodzi o cele, to jestem pewien, że idziemy w dobrym kierunku” – dodaje Isola.



Podczas testów używane były specjalne samochody w specyfikacji określonej przez Pirelli. Jak mówił Włoch, powinny być one dość reprezentatywne w stosunku do przyszłorocznych aut, które jednak bardzo będą się różniły od obecnych modeli.

„Rzeczą, której nie jesteśmy w stanie przetestować jest wpływ slipstreamu, gdyż na torze mamy tylko 2 samochody” – zaznacza szef Pirelli Motorsport.

Filmy i zdjęcia

 

Galerię ponad 80 zdjęcia z dnia 1. zobaczycie tutaj. Galerię z dnia drugiego tutaj. Poniżej w filmie mnóstwo zdjęć, filmy zza kulis od Alfa Romeo Racing ORLEN i wypowiedź Roberta po testach oraz mój krótki komentarz.

Kolejne testy

 

Następnymi testami będą testy opon deszczowych na torze Paul Ricard we Francji, który można sztucznie polewać.

25-26 maja: Mercedes (Paul Ricard, deszczowe)
6-7 lipca: AlphaTauri (Red Bull Ring, slicki)
20-21 lipca: Red Bull (day 1), Aston Martin, Haas (Silverstone, slicki)
3 sierpnia: Mercedes, McLaren (Hungaroring, slicki)
4 sierpnia: Ferrari, McLaren (Hungaroring, slicki)
15-16 września: Alpine (Magny-Cours, deszczowe)



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Francji

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

ELMS Runda 4 - Monza

Dni
Godzin
Minut
Sekund

4 – 6 maja:

10:30 – FP1 F1
13:00 – FP1 ELMS
14:00 – FP2 F1

09:00 – FP2 ELMS
11:00 – FP3 F1
13:40 – Kwalifikacje ELMS
14:00 – Kwalifikacje F1

11:00 – Wyścig ELMS
14:00 – Wyścig F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi