KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2021 In-Season Test - Spain-30

Po testach opon Pirelli – Kubica komentuje opony i wyzwanie w Barcelonie



Miniony tydzień był bardzo intensywny dla Roberta Kubicy. Polak miał tylko kilka godzin na odpoczynek i przestawienie się z bolidu Formuły 1 na prototyp LMP2. Poszło mu całkiem dobrze. A co mówi o oponach Pirelli na sezon 2022?

Kubica we wtorek i środę pokonał łącznie 240 okrążeń na nowych, 18-calowych oponach Pirelli, przygotowywanych na sezon 2022. Dla Alfa Romeo Racing ORLEN były to jedyne testy tych opon w tym sezonie. Program jazd był wyczerpujący.

„Przed testem nie spałem zbyt dobrze. Barcelona jest jednym z najbardziej fizycznych torów i szczególnie po dłuższej przerwie pierwszy dzień był trudny. Trochę obić i siniaków zostało, ale co najważniejsze przejechałem pierwszego dnia dłuższe dystanse i wszystko było w porządku. Dla mnie to był bardzo miły i pozytywny dzień, zaskoczenie. Nie było łatwo, było trudno” – mówił Kubica w rozmowie z Cezarym Gutowskim i Aldoną Marciniak.



„Mało się zmieniło i to najważniejsze. Ogólnie jest pozytywnie czym byliśmy zaskoczeni. Pirelli ma trudne zadanie, bo każdy bolid jest inny. Wyglądają dziwnie póki co, ale biorąc pod uwagę zmiany regulaminowe, jakie wchodzą w F1, to koła będą przykuwały mniejszą uwagę” – dodał Polak.

Całą rozmowę z Robertem obejrzycie tutaj.

W rozmowie ze sport.pl, Robert również podkreślał intensywność ostatnich dni, bardziej szczegółowo opisując swój harmonogram.

„Testy opon, na których pojawiają się długie przejazdy, są bardzo męczące i dały mi w kość. Dodatkowo ze względu na lot samolotem do Austrii wszystko potoczyło się bardzo szybko – w środę byłem w hotelu o drugiej, a na torze już o ósmej, bo godzinę później rozpoczęły się testy ELMS. Adrenalina i koncentracja sprawiły jednak, że zmęczenie było mniejsze, zwłaszcza podczas wyjazdów na tor. W środę zrobiłem sporą liczbę okrążeń, a potem adrenalina dodała mi nieco straconych sił” – powiedział Kubica.

Nie mógł on zdradzać za wiele na temat zachowania opon i porównywać ich z tegorocznymi, jednak jego ogólne odczucia są pozytywne.

„Pirelli szykuje opony z 18-calowymi felgami i nie mogę powiedzieć wszystkiego z technicznego punktu widzenia, ale myślę, że większa różnica jest, gdy się na nie patrzy niż podczas jazdy. Uważam, że to pozytywne, bo w większości przypadków, gdy pojawia się tak duża zmiana, to pojawia się też coś, co możesz poczuć, coś, co różni się od tego, do czego byłeś przyzwyczajony. Nie mam doświadczenia w testowaniu zmian wielkości felg, ale uważam, że Pirelli spisało się tutaj znakomicie i opony na 2022 rok będą na bardzo dobrym, wysokim poziomie. Oczywiście producenci będą dalej nad nimi pracować i jedną, sporą trudnością dla nich jest to, że w Formule 1 w każdym zespole są zupełnie inne samochody. Dlatego Pirelli musi i chce stworzyć produkt, który będzie odpowiedni dla każdego, co oczywiście nie jest takie proste. Każdy samochód ma swój charakter i własne potrzeby, ale na razie moje odczucia co do nowych opon są dobre” – stwierdził Robert.

Cały wywiad z Robertem przeczytacie tutaj.

Źródła: sport.pl oraz Szybki Strzał 88: Robert Kubica o testach Pirelli i treningach ELMS. GP Turcji wypada z rozkładu F1



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi