Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

2021 Emilia Romagna Grand Prix, Saturday - LAT Images

Kto wykrzesał Maxa?



Bardzo ciekawe kwalifikacje na Imoli za nami i nawet przy braku deszczu, zwiastują nam one ciekawy wyścig. Przy tak małych różnicach, jakie są obecnie między bolidami, rolę zaczynają odgrywać kierowcy. No właśnie…

Wyniki

Wyniki kwalifikacji imola 2021

Skrót

Najwyższe prędkości



blank

Najlepsze czasy sektorów:

czasy sektorów imola

Prowizoryczne ustawienie:

ustawienie na starcie imola 2021

Alfa podsumowuje

 

„Dzisiejszy rezultat nie jest takim, na jaki liczyliśmy, szczególnie po dobrej formie wczoraj. Po prostu nie byliśmy w stanie zaprezentować pełnego potencjału naszego samochodu. Zaczynanie wyścigu z tych pozycji nie ułatwia nam zadania, ale wiemy, że możemy rywalizować przeciwko wielu samochodom startującym przed nami i zrobimy wszystko co w naszej mocy by odzyskać to, co dziś straciliśmy” – mówi Fred Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen ruszy jutro z 16. miejsca po wykręceniu dziś 1:15.974.

„Zabrakło nam zaledwie dziesiątej sekundy do awansu do Q2, ale kiedy różnice są tak małe, to wystarcza by odpaść wcześniej niż oczekiwaliśmy. Wiedzieliśmy już od rana, że będziemy mieć problemy. Nie było nic szczególnie złego z autem, ale straciliśmy tempo, które mieliśmy wczoraj. Jutro przed nami zadanie odzyskania pozycji i zdobycia punktów. Wiele będzie zależało od pogody – czy będzie padało czy nie. Oceniając po treningach, wydajemy się być mocniejsi jeżeli chodzi o tempo wyścigowe, ale wyprzedzanie tu nie będzie łatwe. Zrobimy co w naszej mocy” – powiedział Fin.



Antonio Giovinazzi ustawi się za Kimim po uzyskaniu czasu 1:16.122.

„To, że nie uzyskałem czasu na moim ostatnim okrążeniu jest bardzo rozczarowujące. Zazwyczaj kierowcy się szanują, ale dziś to nie miało miejsca. Mazepin nie zostawił miejsca i zrujnował moje okrążenie. Nie rozmawiałem z nim jeszcze, ale nie jest to zachowanie, którego oczekujesz po innych kierowcach na torze. Szkoda, bo nasz samochód miał wczoraj bardzo dobre tempo i mogliśmy liczyć na dobry rezultat. ZObaczymy, co będziemy w stanie zrobić jutro, ale zaczynanie z 17. pozycji nie jest czymś wymarzonym, gdyż trudno się tu wyprzedza. Postaramy się o jak najlepszy rezultat. Zdobyłem tu punkty rok temu i teraz też o nie powalczę.

Ode mnie

 

Mercedes jeździ na Imoli rzeczywiście znacznie lepiej, ale chyba tylko jeden. A tak serio to ponownie Lewis rewelacyjnie i bezbłędnie, a Bottas (najszybszy przez cały weekend) znów się spalił. Nie sądzę, aby mieli najlepszy bolid. Po prostu jeden pojechał świetne kółko, a drugi słabe.

Nadal minimalnie przed nimi wydaje się być Red Bull, który na starcie i w wyścigu będzie miał przewagę strategiczną. Ale że Sergio będzie przed Maxem to się nie spodziewałem. I to jeszcze mówi, że popełnił błąd w ostatnim zakręcie. A i tak zalicza najlepsze kwale w karierze. Brawa, żeby ktoś Verstappena pokonał, to wyczyn, choć Max popełnił błąd i gdyby nie on, byłby zapewne na pole position, choć z już nie tak dużą przewagą jak w Bahrajnie. Chyba o to Red Bullowi chodziło gdy zatrudniali Pereza, by móc liczyć na swojego drugiego kierowcę w razie potknięcia Maxa. Mam tylko nadzieję, że wewnątrz ekipy nie zaczną się teraz jakieś dziwne gierki, które mogą popsuć tworzący się – całkiem przyjemny dla oka – układ.

Kierowców Red Bulla przedzieliłby jeszcze Lando Norris, ale jego czas został skasowany. Jeszcze w środę Lando narzekał na tempo kwalifikacyjne McLarena, ale jeżeli tak, to ekipa z Woking musi być w tym roku mega mocna. Lando pojechał świetnie i nie sądzę, aby wyjazd nieco za szeroko w jednym zakręcie dał mu taką przewagę. Szczególnie w dwóch sektorach. Jutro może być z niego pożytek, podobnie jak z Daniela Ricciardo, który jednak chyba nie może się na Imoli odnaleźć. Cały weekend jechał przeciętnie, ale dziś spiął się na tyle, by uzyskać 6. miejsce.

Po raz kolejny maksimum ze swoich aut wycisnęli Leclerc i Gasly. Wielki szacun dla nich. Dla kontrastu Sainz poza Q3, a Tsunoda rozbił bolid. Świetnie się patrzy na Charlesa i Pierre – dają z siebie wszystko i pokazują, żę Ferrari i AlphaTauri to obecnie 4. i 5. siła w stawce. Biorąc to pod uwagę, wynik Tsunody z Bahrajnu nie wydaje się tak rewelacyjny. Fakt, że rozbił dziś bolid też nie poprawia jego sytuacji. Być może trochę go wszyscy zagłaskali? Liczę na to, że jutro z końca stawki pokaże walkę i przywiezie bolid do mety. Potencjał na to z pewnością ma, bo Alpha Tauri stworzyła świetną konstrukcję.

blank

Nieźle też Ocon w porównaniu z Alonso. Alpine nie wygląda już tak źle, ale to z pewnością nie jest jeszcze miejsce, w którym chcą być.

Lance Stroll na 10. miejscu i jest to nieznacznie niższa pozycja od tych, które zajmował w ubiegłym roku. Można zatem zapytać, czy obecne wyniki są rezultatem aż tak słabego auta czy słabszego (znacznie?) składu. Bo Stroll jest mniej więcej tam gdzie był, więc pewnie Perez w tym aucie byłby 2-3 pozycje wyżej… Seb musi odzyskać swój pazur.

Spośród zespołów, które przywiozły poprawki na Imolę, Williams zrobił chyba największy postęp. 12. miejsce Russella (i jeszcze na to marudził…) a Latifi zaledwie 2 miejsca niżej (ale i tak przed Alonso) – to świetny wynik! Widać, że trzeba było tam zmiany warty by zaczęli iść do przodu. Oby tak dalej.

Alfa dziś zupełnie nie poskładała. Odzywają się ubiegłoroczne demony słabych kwalifikacji, które potem utrudniały wykorzystanie dobrego tempa wyścigowego.

W Haasie standard – niestety. Słabym bolidem Mick Schumacher robi swoje i nie szaleje. Nikita Mazepin natomiast może odhaczyć kolejną sesję bez spina, ale i tak nie była ona udana.

Jak myślicie, będzie ciekawy wyścig?

Vlog

 

Zapraszam na podsumowanie wydarzeń na Imoli oraz w Barcelonie.

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

ELMS - 4h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

22 – 24 października

12:50 – FP1

09:30 – FP2
15:00 – Kwalifikacje

14:00 – Wyścig F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi