KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Hulkenberg będzie kierowcą rezerwowym Aston Martin oraz Mercedesa



Nico Hulkenberg będzie pełnił rolę kierowcy rezerwowego równocześnie dla dwóch ekip: Aston Martin, jak i Mercedesa. Jak pamiętamy, rok temu na sezon 2020 Nico był kierowcą rezerwowym w zespole Racing Point. Z powodu zakażenia koronawirusem; najpierw u Sergio Pereza, następnie u Lance’a Strolla Hulkenbergowi udało się odjechać dwa wyścigi.

Niemiec w jednym jak i drugim wyścigu stawał na wysokości zadania, i prezentował się bardzo dobrze. Jednak Nico nie znalazł się w gronie podstawowych kierowców w żadnej z ekip, dlatego też jest „skazany” na pozycję rezerwowego, i ewentualnie zastąpienie kierowcy etatowego.

Podczas Grand Prix Bahrajnu Hulkenberg potwierdził na łamach austriackiej stacji Servus, że będzie pełnił podwójną rolę. Niemiec pozostanie rezerwowym w zespole Aston Martin (zeszłoroczny Racing Point), oraz jednocześnie zostając kierowcą rezerwowym w Mercedesie.



Powodem tego jest brak dostępności obecnych kierowców rezerwowych ekipy Toto Wolfa: Nycka de Vries’a, oraz Stoffel’a Vandorne’a. Obaj kierowcy nie będą dostępni z powodu ich występów w serii Formuły E. Obecnie w kalendarzu F1 wpisane są trzy weekendy, które kolidują z wyścigami Formuły E – GP Hiszpanii 9 maja, GP Monako 24 maja i GP Azerbejdżanu 6 czerwca.

Zatrudniając Nico Hulkenberga na pozycji kierowcy rezerwowego Mercedes chce uchronić się przy ewentualnym niedogodnościom zdrowotnym Lewisa Hamiltona oraz Valtteriego Bottasa.

Przypomnijmy, iż Niemiec w latach 2010 – 2020 brał udział w 178 wyścigach Formuły 1. Jest rekordzistą niechlubnej statystyki liczby startów w wyścigach F1 bez żadnego podium.

Jakub Sawiński



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi

Archiwum