large-2021 Barcelona Pre-Season Track Test-17

Alfa ze starą skrzynią – inwestowała w to, co najbardziej opłacalne



Przygotowania zespołów i ich inżynierów do sezonu 2021 nie były typowe. Po raz pierwszy ekipy nie mogły zbudować całkowicie nowych konstrukcji i dostały jedynie ograniczone możliwości zmian podstawowych komponentów swoich samochodów poprzez dwa tzw. tokeny. W Alfa Romeo Racing ORLEN oba zużyto na przód samochodu.

Alfa Romeo rozwijała swój bolid na sezon 2020 aż do Grand Prix Turcji, a następnie skupiła się nad pracami nad tegorocznym bolidem. W obecnym roku ekipa z Hinwil wykorzysta 3/4 części używanych w minionym sezonie. Nic zatem dziwnego, że w wielu obszarach C41 wygląda jak C39 i w ekipie nazywają ją siostrą ubiegłorocznego modelu.

„Nadwozie, chłodnice, układ przeniesienia napędu, tylna oś” – to zostało z ubiegłorocznego samochodu, jak mówi Jan Monchaux, dyrektor techniczny ARRO.



„Jeżeli chodzi o aerodynamikę – to, co widzą kibice, mamy nowe części. Jeżeli chodzi o czasy okrążeń, są one najważniejsze, a jeżeli chodzi o koszty – najmniejsze. Poświęciliśmy sporo czasu na analizę obszarów, w które musimy zainwestować nasze środki by uzyskać jak największy zwrot” – dodaje.

Alfa oba swoje tokeny rozwojowe zużyła na nos, który teraz jest węższy i przednie skrzydło, które ma inne łączenia i profil. Są też inne wloty powietrza do hamulców i deflektory.

Co ciekawe, Ferrari swoje tokeny zużyło na tył samochodu, m.in. na układ przeniesienia napędu. Jednak zarówno Alfa jak i Haas zdecydowały się pracować w sezonie 2021 na starej skrzyni biegów Ferrari. Fabryka w Maranello miałaby problem z wyprodukowaniem odpowiedniej liczby tych komponentów biorąc pod uwagę ograniczenia związane z pandemią.

„Widzimy większy potencjał aerodynamiczny w przodzie auta. Chodzi o kontrolowanie przepływu powietrza przez przednie skrzydło, i lepszemu kierowaniu go na tył samochodu. Przednia oś również została zmieniona. Osłony wahaczy są zaliczane do elementów aerodynamicznych więc ich zmiana była darmowa, podobnie jak zmiana wlotów powietrza” – wyjaśnia Monchaux.

W tym sezonie we wszystkich bolidach używana ma być nowa podłoga, znacznie uproszczona. Ma to zdaniem FIA odciążyć opony. Efekt takich zmian aerodynamicznych ma być duży, choć one same mogą wydawać się niepozorne.



„Ukośna część podwozia przed tylnymi oponami zabiera sporo przestrzeni aerodynamicznej. Kosztuje to 1-1,5 sekundy. Podwozie to najbardziej wydajna aerodynamicznie część bolidu, która generuje duży docisk przy bardzo małym oporze. Tracimy w tym miejscu 90% docisku” – mówi dyrektor techniczny Alfy. Według niego sprawi to, że auta będą wolniejsze, choć niektóre zespoły dzięki zmianom w przerwie sezonu szybko odrobią lub już odrobiły straty.

Do kiedy Alfa będzie rozwijała swój samochód?

„Ze względu na znaczenie samochodu na 2022 rok, konstrukcję na obecny sezon będziemy rozwijać krócej niż bywało to w przeszłości.

„Ostatnie zmiany będą robione najpóźniej w lecie. Dodatkowo będzie presja limitu wydatków. Jeżeli mamy dostępne 100 euro, to nie przeznaczymy 80 na naprawy obecnego samochodu” – zaznacza Monachoux.

Źródło: Auto-Motor-und-Sport



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 15 kwietnia

Ralf Schumacher wygrywa pierwsze GP w swojej karierze, triumfując w GP San Marino. Było to jego 10. podium w karierze.

Zmarł Art Cross (4 starty, 1 podium).

Felipe Massa wygrywa GP Bahrajnu, odnosząc 3. zwycięstwo w karierze. Robert Kubica zajmuje 6. miejsce.

Robert pokonuje pierwsze kroki „z balkonikiem” po swoim wypadku w Ronde di Andora.

Nico Rosberg triumfuje w GP Chin. Po raz pierwszy startował z pole position i to była jego pierwsza wygrana. Jedyny raz w karierze Kamui Kobayashi wykręcił najszybsze okrążenie w wyścigu. Było to też pierwsze najszybsze okrążenie Saubera.

Kolejny wyścigowy akcent u Kubicy. Polak testował Porsche 911 na torze Imola. „To był mój pierwszy raz jako trener i naprawdę cieszę się, że Stefano mógł mieć ze mnie pożytek. Nigdy wcześniej nie jeździłem autem 911 GT3 Cup i mimo że zrobiłem około 10 okrążeń, to dowiedziałem się, że jest to szybki samochód, choć niełatwy w prowadzeniu. Do każdego auta trzeba się dostosować” – powiedział Kubica.

Daniel Ricciardo odnosi 6. zwycięstwo w karierze, wygrywając GP Chin. Był to 100. start Valtteriego Bottasa w F1.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Portugalii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

ELMS Runda 2 - Red Bull Ring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

16 – 18 kwietnia:

godz. 11:00 – FP1
godz. 14:30 – FP2

godz. 11:00 – FP3
godz. 14:00 – Kwalifikacje

godz. 15:00 – Wyścig

Piątek, 16 kwietnia:
godz. 13:30 – FP1

Sobota, 17 kwietnia:
godz. 9:00 – FP2
godz. 14:20 – Kwalifikacje

Niedziela, 18 kwietnia:
godz. 11:00 – Wyścig – 4H

Bądź na bieżąco

Popularne tagi