KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2021 Barcelona Pre-Season Track Test-17

Alfa ze starą skrzynią – inwestowała w to, co najbardziej opłacalne



Przygotowania zespołów i ich inżynierów do sezonu 2021 nie były typowe. Po raz pierwszy ekipy nie mogły zbudować całkowicie nowych konstrukcji i dostały jedynie ograniczone możliwości zmian podstawowych komponentów swoich samochodów poprzez dwa tzw. tokeny. W Alfa Romeo Racing ORLEN oba zużyto na przód samochodu.

Alfa Romeo rozwijała swój bolid na sezon 2020 aż do Grand Prix Turcji, a następnie skupiła się nad pracami nad tegorocznym bolidem. W obecnym roku ekipa z Hinwil wykorzysta 3/4 części używanych w minionym sezonie. Nic zatem dziwnego, że w wielu obszarach C41 wygląda jak C39 i w ekipie nazywają ją siostrą ubiegłorocznego modelu.

„Nadwozie, chłodnice, układ przeniesienia napędu, tylna oś” – to zostało z ubiegłorocznego samochodu, jak mówi Jan Monchaux, dyrektor techniczny ARRO.



„Jeżeli chodzi o aerodynamikę – to, co widzą kibice, mamy nowe części. Jeżeli chodzi o czasy okrążeń, są one najważniejsze, a jeżeli chodzi o koszty – najmniejsze. Poświęciliśmy sporo czasu na analizę obszarów, w które musimy zainwestować nasze środki by uzyskać jak największy zwrot” – dodaje.

Alfa oba swoje tokeny rozwojowe zużyła na nos, który teraz jest węższy i przednie skrzydło, które ma inne łączenia i profil. Są też inne wloty powietrza do hamulców i deflektory.

Co ciekawe, Ferrari swoje tokeny zużyło na tył samochodu, m.in. na układ przeniesienia napędu. Jednak zarówno Alfa jak i Haas zdecydowały się pracować w sezonie 2021 na starej skrzyni biegów Ferrari. Fabryka w Maranello miałaby problem z wyprodukowaniem odpowiedniej liczby tych komponentów biorąc pod uwagę ograniczenia związane z pandemią.

„Widzimy większy potencjał aerodynamiczny w przodzie auta. Chodzi o kontrolowanie przepływu powietrza przez przednie skrzydło, i lepszemu kierowaniu go na tył samochodu. Przednia oś również została zmieniona. Osłony wahaczy są zaliczane do elementów aerodynamicznych więc ich zmiana była darmowa, podobnie jak zmiana wlotów powietrza” – wyjaśnia Monchaux.

W tym sezonie we wszystkich bolidach używana ma być nowa podłoga, znacznie uproszczona. Ma to zdaniem FIA odciążyć opony. Efekt takich zmian aerodynamicznych ma być duży, choć one same mogą wydawać się niepozorne.



„Ukośna część podwozia przed tylnymi oponami zabiera sporo przestrzeni aerodynamicznej. Kosztuje to 1-1,5 sekundy. Podwozie to najbardziej wydajna aerodynamicznie część bolidu, która generuje duży docisk przy bardzo małym oporze. Tracimy w tym miejscu 90% docisku” – mówi dyrektor techniczny Alfy. Według niego sprawi to, że auta będą wolniejsze, choć niektóre zespoły dzięki zmianom w przerwie sezonu szybko odrobią lub już odrobiły straty.

Do kiedy Alfa będzie rozwijała swój samochód?

„Ze względu na znaczenie samochodu na 2022 rok, konstrukcję na obecny sezon będziemy rozwijać krócej niż bywało to w przeszłości.

„Ostatnie zmiany będą robione najpóźniej w lecie. Dodatkowo będzie presja limitu wydatków. Jeżeli mamy dostępne 100 euro, to nie przeznaczymy 80 na naprawy obecnego samochodu” – zaznacza Monachoux.

Źródło: Auto-Motor-und-Sport



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi