KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Alfa_Romeo_C41_Premiere_2021-8050

Prezentacja w sam raz, bolid zaskoczył?



Biorąc pod uwagę wszystkie trzy prezentacje, które dotychczas obejrzeliśmy przed sezonem 2021, ta Alfy Romeo Racing ORLEN podobała mi się najbardziej. Oczywiście, przepych i okoliczności były „najbogatsze”, ale jednocześnie całość była dobrze wyważona, nie za długa no i nie zabrakło tego co najważniejsze – samochodu.

Jeżeli nie oglądaliście prezentacji, obejrzycie ją ponownie poniżej:

A tu materiały udostępnione przez zespół:



Wypowiedzi

 

„To szczególny dzień dla nas i polskich kibiców. Moja pozycja w zespole jest jasno określona, a przy ograniczonej liczbie testów symulator staje się coraz ważniejszy. Nie mogę doczekać się, kiedy będę mógł wskoczyć do tego bolidu i zobaczyć, jak się rozwinął” – powiedział na początek Robert Kubica.

Nie zabrakło też pytań o program w ELMS.

„Pracujemy nad przygotowaniami. Najpierw trzeba będzie się nauczyć jak najwięcej. Będziemy starać się robić jak najlepiej” – mówił Kubica, dodając, że już niedługo powinien zasiąść w obu autach, którymi będzie jeździł w tym sezonie.

Jak wiemy w 2021 roku Ferrari mocno zacieśniło współpracę z Haasem. Jak wygląda współpraca tego producenta z zespołem z Hinwil?

„Jesteśmy w dobrym miejscu współpracy, jest ona coraz lepsza, weźmiemy w tym roku 1-2 elementy więcej od nich, ale to nie jest kluczowy element współpracy. Jest nim wzajemna pomoc w wykonaniu swojej pracy jak najlepiej” – mówił Frederic Vasseur.

Ciekawa była wypowiedź Roberta na temat zmian w formacie rozgrywania weekendów wyścigowych.

„Myślę, że koniec końców niewiele to zmieni, ale mi z punktu widzenia widza podobało mi się to, co mieliśmy dotychczas, to było w DNA Formuły 1. Kwalifikacje zawsze były w soboty i dziwnie będzie je śledzić w piątki” – mówił Polak.

Rola Kubicy

 

Dziś oczywiście nie poznaliśmy pełnej roli Roberta Kubicy w tym sezonie. Wiemy, że będzie kierowcą rezerwowym i rozwojowym. W ramach tych drugich obowiązków dostanie jazdy w pierwszych treningach i „testach”, jak powiedział Frederic Vasseur. Nie zostało jednak sprecyzowane, czy będą to jazdy w ramach testów przedsezonowych i testów opon czy jedynie tych drugich.



Wygląda jednak na to, że Polak będzie w bolidzie nieco regularniej by właściwie rozwijać symulator. Chciał tego zespół i sygnalizowali to już w ubiegłym roku. Potwierdził dziś to Frederic Vasseur: „Przy coraz bardziej ograniczonych testach, doświadczenie odgrywa coraz większą rolę. Mając Kimiego i Roberta jesteśmy w dobrej pozycji. Nawet mimo tego, że nie wykonaliśmy z nim wszystkich zakładanych sesji w ubiegłym roku, jego wkład był ogromny. Teraz, aby jego praca w symulatorze była efektywniejsza, będzie zasiadał w samochodzie co miesiąc – dwa miesiące żeby sprawdzać, czy korelacja jest właściwa”.

„Używamy go w coraz większym stopniu, w tym roku nadal planujemy robić kolejne korelacje, szczególnie po weekendach wyścigowych z kierowcami. Jeszcze nie jesteśmy w tym punkcie, w którym mógłbym powiedzieć, że mamy przewagę dzięki wykorzystaniu tego narzędzia” – dodał Monchaux.

Możemy się zatem spodziewać kilku piątkowych treningów dla Roberta oraz przynajmniej jednej jazdy w testach opon Pirelli na sezon 2021.

„Nie ode mnie zależy, ile w tym roku będę jeździł, ale zmiany formatu weekendu wyścigowego nie pomagają. Musimy usiąść i pogadać nad moją rolą” – powiedział Robert, odnosząc się oczywiście do skrócenia piątkowych treningów do godziny w sezonie 2021. To daje kierowcom podstawowym mniej czasu na przygotowania do weekendów. A gdy mowa o rundach, w których planowane są sobotnie wyścigi sprinterskie, udział kierowców rezerwowych jest praktycznie wykluczony. W zyskaniu większej ilości jazdy nie pomagają też zaledwie 3-dniowe testy przedsezonowe w Bahrajnie.

Cieszyć może wypowiedź Kubicy na temat jego sezonu: „Moje plany przedstawiają się bojowo. Zaczęło się sporo dziać, póki co poza torem. Niedługo będę na torze w obydwu kategoriach. Na pewno będzie to pracowity rok. Z jednej strony pandemia wpływa na kalendarze, ale pracy nie jest mniej” – mówi Kubica dla TVP Sport.

Zmiany w aucie

 

Na pierwszy rzut oka widać inne malowanie, które w wielu momentach jest odwrócone i bardziej „biało-czerwone”. Te elementy, które w ubiegłym roku były czerwone na białym tle, tym razem są białe na czerwonym.

Trzeba przyznać, że niektóre elementy bolidu wyglądają inaczej niż w ubiegłym sezonie. Mowa przede wszystkim o przodzie auta. Jak przyznał Jan Monchaux – dyrektor techniczny ekipy – Alfa wykorzystała oba swoje tokeny na sezon 2021 właśnie na nos. Cały w sobie jest węższy niż ubiegłoroczny (choć nie tak jak w niektórych ekipach już w ubiegłym sezonie), a jego czubek ma inny kształt niż w ubiegłym roku, inne są również łączenia bocznych sekcji ze środkową. Inne jest też łączenie środkowej części nosa z jego końcówką.



Całość ma za zadanie generować wyższy docisk, przy jednoczesnym efektywniejszym kierowaniu strug powietrza na deflektory.

Jeżeli chodzi o zmiany w aucie, widać inne wloty powietrza do przednich hamulców.

Zmiany mamy również w przednim zawieszeniu. Stosunkowo niewiele zmieniło się z tyłu bolidu. Biorąc pod uwagę dwie poprzednie prezentacje tegorocznych samochodów, widać chyba najwięcej zmian w malowaniu, a najmniej w wyglądzie poszczególnych części.

patronite

Nowy bolid Alfa Romeo Racing ORLEN wyjedzie na tor już w najbliższy piątek podczas dnia filmowego zespołu w Barcelonie. Jeżeli okoliczności będą sprzyjać, na blogu pojawi się relacja live z tych jazd, być może połączona z prezentacją Ferrari.

Galeria

 

Zdjęcia i filmy dziś opublikowane znajdziecie tutaj. Jest ich ponad 100.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi