Alfa_Romeo_C41_Premiere_2021-8050

Prezentacja w sam raz, bolid zaskoczył?



Biorąc pod uwagę wszystkie trzy prezentacje, które dotychczas obejrzeliśmy przed sezonem 2021, ta Alfy Romeo Racing ORLEN podobała mi się najbardziej. Oczywiście, przepych i okoliczności były „najbogatsze”, ale jednocześnie całość była dobrze wyważona, nie za długa no i nie zabrakło tego co najważniejsze – samochodu.

Jeżeli nie oglądaliście prezentacji, obejrzycie ją ponownie poniżej:

A tu materiały udostępnione przez zespół:



Wypowiedzi

 

„To szczególny dzień dla nas i polskich kibiców. Moja pozycja w zespole jest jasno określona, a przy ograniczonej liczbie testów symulator staje się coraz ważniejszy. Nie mogę doczekać się, kiedy będę mógł wskoczyć do tego bolidu i zobaczyć, jak się rozwinął” – powiedział na początek Robert Kubica.

Nie zabrakło też pytań o program w ELMS.

„Pracujemy nad przygotowaniami. Najpierw trzeba będzie się nauczyć jak najwięcej. Będziemy starać się robić jak najlepiej” – mówił Kubica, dodając, że już niedługo powinien zasiąść w obu autach, którymi będzie jeździł w tym sezonie.

Jak wiemy w 2021 roku Ferrari mocno zacieśniło współpracę z Haasem. Jak wygląda współpraca tego producenta z zespołem z Hinwil?

„Jesteśmy w dobrym miejscu współpracy, jest ona coraz lepsza, weźmiemy w tym roku 1-2 elementy więcej od nich, ale to nie jest kluczowy element współpracy. Jest nim wzajemna pomoc w wykonaniu swojej pracy jak najlepiej” – mówił Frederic Vasseur.

Ciekawa była wypowiedź Roberta na temat zmian w formacie rozgrywania weekendów wyścigowych.

„Myślę, że koniec końców niewiele to zmieni, ale mi z punktu widzenia widza podobało mi się to, co mieliśmy dotychczas, to było w DNA Formuły 1. Kwalifikacje zawsze były w soboty i dziwnie będzie je śledzić w piątki” – mówił Polak.

Rola Kubicy

 

Dziś oczywiście nie poznaliśmy pełnej roli Roberta Kubicy w tym sezonie. Wiemy, że będzie kierowcą rezerwowym i rozwojowym. W ramach tych drugich obowiązków dostanie jazdy w pierwszych treningach i „testach”, jak powiedział Frederic Vasseur. Nie zostało jednak sprecyzowane, czy będą to jazdy w ramach testów przedsezonowych i testów opon czy jedynie tych drugich.



Wygląda jednak na to, że Polak będzie w bolidzie nieco regularniej by właściwie rozwijać symulator. Chciał tego zespół i sygnalizowali to już w ubiegłym roku. Potwierdził dziś to Frederic Vasseur: „Przy coraz bardziej ograniczonych testach, doświadczenie odgrywa coraz większą rolę. Mając Kimiego i Roberta jesteśmy w dobrej pozycji. Nawet mimo tego, że nie wykonaliśmy z nim wszystkich zakładanych sesji w ubiegłym roku, jego wkład był ogromny. Teraz, aby jego praca w symulatorze była efektywniejsza, będzie zasiadał w samochodzie co miesiąc – dwa miesiące żeby sprawdzać, czy korelacja jest właściwa”.

„Używamy go w coraz większym stopniu, w tym roku nadal planujemy robić kolejne korelacje, szczególnie po weekendach wyścigowych z kierowcami. Jeszcze nie jesteśmy w tym punkcie, w którym mógłbym powiedzieć, że mamy przewagę dzięki wykorzystaniu tego narzędzia” – dodał Monchaux.

Możemy się zatem spodziewać kilku piątkowych treningów dla Roberta oraz przynajmniej jednej jazdy w testach opon Pirelli na sezon 2021.

„Nie ode mnie zależy, ile w tym roku będę jeździł, ale zmiany formatu weekendu wyścigowego nie pomagają. Musimy usiąść i pogadać nad moją rolą” – powiedział Robert, odnosząc się oczywiście do skrócenia piątkowych treningów do godziny w sezonie 2021. To daje kierowcom podstawowym mniej czasu na przygotowania do weekendów. A gdy mowa o rundach, w których planowane są sobotnie wyścigi sprinterskie, udział kierowców rezerwowych jest praktycznie wykluczony. W zyskaniu większej ilości jazdy nie pomagają też zaledwie 3-dniowe testy przedsezonowe w Bahrajnie.

Cieszyć może wypowiedź Kubicy na temat jego sezonu: „Moje plany przedstawiają się bojowo. Zaczęło się sporo dziać, póki co poza torem. Niedługo będę na torze w obydwu kategoriach. Na pewno będzie to pracowity rok. Z jednej strony pandemia wpływa na kalendarze, ale pracy nie jest mniej” – mówi Kubica dla TVP Sport.

Zmiany w aucie

 

Na pierwszy rzut oka widać inne malowanie, które w wielu momentach jest odwrócone i bardziej „biało-czerwone”. Te elementy, które w ubiegłym roku były czerwone na białym tle, tym razem są białe na czerwonym.

Trzeba przyznać, że niektóre elementy bolidu wyglądają inaczej niż w ubiegłym sezonie. Mowa przede wszystkim o przodzie auta. Jak przyznał Jan Monchaux – dyrektor techniczny ekipy – Alfa wykorzystała oba swoje tokeny na sezon 2021 właśnie na nos. Cały w sobie jest węższy niż ubiegłoroczny (choć nie tak jak w niektórych ekipach już w ubiegłym sezonie), a jego czubek ma inny kształt niż w ubiegłym roku, inne są również łączenia bocznych sekcji ze środkową. Inne jest też łączenie środkowej części nosa z jego końcówką.



Całość ma za zadanie generować wyższy docisk, przy jednoczesnym efektywniejszym kierowaniu strug powietrza na deflektory.

Jeżeli chodzi o zmiany w aucie, widać inne wloty powietrza do przednich hamulców.

Zmiany mamy również w przednim zawieszeniu. Stosunkowo niewiele zmieniło się z tyłu bolidu. Biorąc pod uwagę dwie poprzednie prezentacje tegorocznych samochodów, widać chyba najwięcej zmian w malowaniu, a najmniej w wyglądzie poszczególnych części.

patronite

Nowy bolid Alfa Romeo Racing ORLEN wyjedzie na tor już w najbliższy piątek podczas dnia filmowego zespołu w Barcelonie. Jeżeli okoliczności będą sprzyjać, na blogu pojawi się relacja live z tych jazd, być może połączona z prezentacją Ferrari.

Galeria

 

Zdjęcia i filmy dziś opublikowane znajdziecie tutaj. Jest ich ponad 100.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1- 25 lutego

Urodził się Tony Brooks, wicemistrz świata z 1959 roku i 3. zawodnik sezonu 1958. Zaliczył 38 startów w F1, wygrał 6 razy, 3 razy startował z pole position, zaliczył 3 najszybsze okrążenia i 10 razy stanął na podium.

Urodził się Francois Cevert, trzeci zawodnik sezonu 1971. Zaliczył 46 startów, 1 zwycięstwo, 2 najszybsze okrążenia i 13 podiów.