Nasze ligi czas zacząć! Na początek LMP2/GT3 z wyjątkowym, dłuższym eventem na torze Legacy Daytona Road Course. Pierwsza grupa prekwalifikacji już dziś! Będzie też coś o setupach i wspólnych treningach.
Setup
Zacznę od rzeczy dla wielu osób bardzo ważnej. I wiem, że rozpiszę się zbyt długo.
Celem tworzenia blogowych lig nie było podbijanie rynku simracingowego w Polsce czy choćby wejście na niego bo zwyczajnie go nie znałem a priorytet był inny. Chodziło o danie sporej blogowej społeczności szansy na wspólną jazdę bez dużych komplikacji organizacyjnych (iracing jest do tego idealną platformą, choć koszty można uznać za dość wysokie). I to chyba wypaliło, bo w ciągu 3 sezonów ligi Mazdy i 2 sezonów ligi F3 w naszej lidze pojechało około 250 unikalnych graczy – wynik dla mnie niezwykle zaskakujący.
Najważniejsza była jednak świetna atmosfera, którą tworzyliście i która dawała motywację do jazdy i treningów.
Priorytetami blogowych lig były dla mnie zawsze łatwa dostępność, dobra zabawa i równe szanse. Dlatego w ligach Mazdy i F3 mamy zamknięte setupy, dlatego planowałem zamknięte setupy w ligach LMP2 i GT3. Wydawało mi się, że to wyróżni naszą ligę spośród innych i zachęci mniej obeznanych graczy (jak ja sam) do uczestnictwa. Nie znając się jednak na tym, nie wiedziałem, że takich lig w iRacing jest dość mało, a jednocześnie, że jazda na setupach „baseline” itp. może momentami nie mieć sensu. Komplikacje organizacyjne i brak możliwości pogodzenia wszystkiego sprawiły co następuje.
Długo (zdecydowanie za długo) biłem się z myślami co zrobić. Był pomysł stworzenia lepszych setupów i jazdy na nich, jednak ostatecznie – w związku z postulatami sporej części graczy – zdecydowałem się na otworzenie setupów, ale z mocnym nastawieniem na pomoc tym, którzy doświadczenia i wiedzy w tym zakresie nie mają.
Przed każdą rundą, z odpowiednim wyprzedzeniem, będę wstawiał darmowe setupy na dany tor i do danego auta, liczę też na pomoc naszej blogowej drużyny simracingowej oraz bardziej doświadczonych w tym aspekcie. Wiadomo, że to nie setupy jadą, jednak mogą pomóc, dlatego mile widziana będzie życzliwość, która sprawi, że wszystkim nam będzie się lepiej jeździło.
Setupy na pierwszą rundę:
– LMP2
– Lamborghini
– BMW
– Audi (można używać też w innych rundach)
– Ferrari (można używać też w innych rundach)
– McLaren (można używać też w innych rundach)
– Mercedes (można używać też w innych rundach)
Oczywiście szukać setupów czy kupować je możecie również na własną rękę. Pamiętajcie jednak, że nie można publicznie udostępniać płatnych setupów.
Powyższy akapit dotyczy tylko i wyłącznie lig GT3 i LMP2. W pozostałych kwestia setupów pozostaje bez zmian.
Prekwalifikacje 1. rundy GT3/LMP2
Odbędą się one dziś (godz. 21:00) oraz jutro (godz. 20:00 i 21:00). Obowiązywać będą w nich takie same zasady, jak w naszych innych ligach, a zatem:
– Tor Legacy Daytona Road Course
– Nazwa serwera: Grupa (1, 2, 3) prekwalifikacje lig LMP2/GT3 powrotroberta.pl
– Hasło do prekwalifikacji: powrotroberta
– Limit okrążeń: 20
– Limit incydentów: 20
– Można przystąpić do tylko jednej sesji
– Setupy otwarte
– Warunki: 15 maja 2020, godz. 7:30, Starting track state 100%, leave marbles on,
W lobby Hosted Races zostaną stworzone 3 sesje, trwające godzinę – 55 kwalifikacji i 5 minut wyścigu. W niedzielę jedna o godz. 21:00. W poniedziałek jedna o godz. 20 i jedna o 21. Przystąpić będzie można tylko do jednej z nich i będzie można wykonać w niej 20 okrążeń (nieważne czy mierzonych czy nie – liczy się to, co w wynikach i panelu kierowcy pokazuje iRacing). Wyścig nie ma żadnego znaczenia – jedziemy go tylko dla funu lub by przećwiczyć start.
Prekwalifikacje służą podzieleniu nas na grupy do wtorkowych wyścigów. Najszybsi dziś i jutro pojadą w Finale A, pozostali w Finale B. Maksimum w jednym finale (splicie) będzie mogło wystąpić 40 osób. Przykład: Łącznie przystąpi 60 osób – 30 w LMP2 i 30 w autach GT3. Wówczas pojedziemy 2 finały po 30 samochodów (15 LMP2 i 15 GT3). Jeżeli proporcje będą mocno „przechylone” w jedną ze stron (np. 42 LMP2 i 16 GT3) wówczas powyższe proporcje mogą się zmienić.
Do prekwalifikacji może przystąpić KAŻDY – bez ograniczeń licencji czy iRating. Nie trzeba się nigdzie zgłaszać, wystarczy wejść do 1 z 3 utworzonych sesji.
Finały odbędą się we wtorek o godz. 20 i 21. Oba będą streamowane na blogowym Twitchu. Będą one trwały 2 godziny – 10 minut treningu, 10 minut kwalifikacji i 100 minut wyścigu. Od 2 do 6 rundy jeździć będziemy przez godzinę w finałach (5 minut treningu, 10 minut kwalifikacji, 45 minut wyścigu).
Przypominam kalendarz wszystkich blogowych lig:
Termin | Runda | Liga | Tor |
---|---|---|---|
26 stycznia | 1 | GT3/LMP2 | Legacy Daytona |
2 lutego | 1 | F3 | Summit Point |
9 lutego | 1 | Mazda | Okayama Full |
16 lutego | 2 | GT3/LMP2 | Sebring |
23 lutego | 2 | F3 | Interlagos |
2 marca | 2 | Mazda | Oran Park South |
9 marca | 3 | GT3/LMP2 | Suzuka |
16 marca | 3 | F3 | Laguna Seca |
23 marca | 3 | Mazda | Tsukuba - 2000 Full |
30 marca | 4 | GT3/LMP2 | Monza |
6 kwietnia | 4 | F3 | Charlotte Roval |
13 kwietnia | 4 | Mazda | Summit Point Raceway |
20 kwietnia | 5 | GT3/LMP2 | Spa |
27 kwietnia | 5 | F3 | Monza GP |
4 maja | Event Specjalny | Losowanie | |
11 maja | 5 | Mazda | Roval |
18 maja | 6 | GT3/LMP2 | Road America |
25 maja | 6 | F3 | Okayama Full |
1 czerwca | 6 | Mazda | Laguna Seca |
7 czerwca | 7 | GT3/LMP2 | Watkins Glen |
15 czerwca | 7 | F3 | Spa |
22 czerwca | 7 | Mazda | TBC - zgodnie z Global Mazda MX-5 Cup |
Wspólne treningi
Chciałbym poddać pod Waszą opinię pomysł codziennych treningów blogowych przed rundą danej ligi. Od środy do soboty tworzone byłyby o godz. 21:00 sesje identyczne jak nasze finały z nieco innym czasem (30 minut treningu, 10 minut kwalifikacji, 20 minut wyścigu).
Zbiórka dotacji na utworzenie takich codziennych sesji będzie prowadzona przez najbliższe dni na blogowym streamlabsie lub poprzez mojego paypala (donmateo@wp.pl z dopiskiem liga). Na cały sezon potrzebujemy na codzienne treningi kwoty około 100 dolarów, ale jakiekolwiek wpłaty będą dla mnie sygnałem, że takie treningi są potrzebne i chętnie weźmiecie w nich udział. Mam nadzieję, że na przestrzeni sezonu wspólnie uzbieramy wymaganą kwotę. Ewentualna nadwyżka trafi do puli nagród całych sezonów.
Jak zacząć?
Kosztem udziału w naszej lidze będzie jedynie wykupienie 3-miesięcznej subskrypcji w iRacing za około 6 dolarów. Jak to zrobić? Wystarczy kliknąć tu: https://www.iracing.com/membership/?refid=-1
Następnie trzeba wybrać 3-miesięczną subskrypcję i albo kliknąć „back” albo przejść do płatności i tam będzie miejsce na wpisanie kodu „PRHotlaps” (bez cudzysłowu). Cena powinna Wam się obniżyć do $4,88 a ostatecznie wyjdzie $5,88 czyli $27 mniej niż normalna cena za 3 miesiące.
Będziecie też mieli pole „Referred by: (email)” i będzie mi miło, jeżeli podacie tam mój e-mail: donmateo21@wp.pl – nie jest to konieczne do uzyskania zniżki, ale nic nie tracicie, a być może ja będę mógł przygotować Wam kolejne wyścigi.
Gdy już wykupicie subskrypcję, otrzymacie dostęp do podstawowych zasobów iRacing – 18 samochodów i 18 torów. Na początek przygody bez problemu Wam to wystarczy. Więcej poniżej:
Przed rozpoczęciem gry warto poczytać o prawidłowej pozycji za kierownicą i obliczyć tzw. Field of View (FOV) czyli pole widzenia. Pisali i mówili o tym mądrzejsi ode mnie – choćby tu.