KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2020 Bahrain Grand Prix - Friday-7

Kubica o krótkim Sakhir – kiedy wyprzedzać?



Zespół Alfa Romeo Racing ORLEN opublikował „przewodnik” po zewnętrznej nitce toru Sakhir w wykonaniu Roberta Kubicy. Co nasz kierowca mówi o okazjach do wyprzedzania i kwalifikacjach przy takiej konfiguracji toru?

„Nie jeździłem po tej nitce w symulatorze w Hinwil, ale jeździłem większością toru w 2010 roku, kiedy używaliśmy najdłuższej wersji toru w Bahrajnie. Krótkiemu torowi brakuje tylko wewnętrznej pętli. Przejechałem się też rowerem po zewnętrznej pętli gdy przyjechaliśmy tu w ubiegłym tygodniu. Myślę, że ta konfiguracja będzie czymś zupełnie innym z punktu widzenia kierowcy. Nie będzie to jednak bardzo wymagający tor, gdyż tak naprawdę są tu tylko 4 porządne zakręty. Tylko jeden z nich jest lewy i przejeżdża się go z niską prędkością. Cała reszta to prawe zakręty.

Hamowanie do ostatniego zakrętu na przykład będzie większym wyzwaniem, gdyż podchodzi się do niego ze znacznie większą prędkością. Prawdopodobnie zespoły zredukują nieco docisku aerodynamicznego, bo większość toru przejeżdża się z gazem w podłodze.

Niedzielny wyścig będzie szczególny ponieważ trudno będzie wypracować sobie dużą przewagę, gdyż podciąganie będzie ogrywało bardzo istotną rolę, szczególnie w strefach DRS. Kiedy nie masz przewagi nad innym, jesteś bezbronny wobec ataków samochodu z tyłu.



Podejrzewam, że na jednym okrążeniu będziemy oglądać wiele wyprzedzać i kontr tych samych samochodów, zwłaszcza, gdy nie wypracujesz przewagi większej niż sekunda. Będzie to coś interesującego i nowego, czego nigdy nie dostarczyliśmy w F1. Mimo że nie będę jeździł, nie mogę się doczekać oglądania tego.

W kwalifikacjach oczekuję, że będzie podobnie jak na Monzy – wszyscy będą polować na podciąganie i będzie ono kluczowe. Zespoły będą używały swoich kierowców by sobie pomagali. Widzieliśmy to już w przeszłości, ale nie będzie łatwo dobrze sobie z tym poradzić. Patrząc na to, co działo się na Monzy, nie wiem jak kierowcy będą to rozwiązywać, ale z pewnością to będzie wyzwanie dla wszystkich.

W zależności od degradacji opon, wyprzedzanie powinno być dość łatwe. Myślę, że patrzenie na straty nie będzie decydującym czynnikiem w strategii pit-stopów. Oczywiście, wszyscy chcą wyjechać w czystym powietrzu, ale strata wynikająca z jazdy w grupie nie będzie tak duża.

Normalna konfiguracja toru w Bahrajnie oferuje dwie realne szanse wyprzedzania. Pierwszą jest pierwszy zakręt. Na krótkiej nitce toru jest jeszcze jeden dobry punkt do wyprzedzania – ostatni zakręt.

Możemy być świadkami wielu przetasowań, ale także sytuacji, w których nie będzie się opłacało kogoś wyprzedzać ponieważ będzie chciało się mieć tunel aerodynamiczny na kolejnej prostej. Lepiej będzie poczekać i wyprzedzić kogoś w 1. zakręcie, a potem się bronić”.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi