KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

FIA ADAC F4 Championship powered by Abarth na finiszu



Zaognia się wyścig o tytuł mistrza. Na torze Lausitzring, Amerykanin Jak Crawford wygrywa i zbliża się do lidera klasyfikacji, Brytyjczyka Jonny’ego Edgara.

Rozpoczęła się decydujaca walka o zwycięstwo w FIA ADAC F4 Championship powered by Abarth, podczas których w przedostatniej rundzie sezonu zwyciężyli Rosjanin Vladislav Lomko (US Racing), Amerykanin Jak Crawford (Van Amersfoort Racing) oraz Francuz Victor Bernier (R-ace GP).

Dzięki temu zwycięstwu, Amerykanin skrócił dystans do lidera klasyfikacji, otwierając możliwość nadrobienia strat w ostatni weekend wyścigu. Lider klasyfikacji, Brytyjczyk Jonny Edgar (Van Amersfoort Racing), przystąpi do ostatniego wyścigu z przewagą 23 punktów nad Crawfordem, przewagą która jest dość znacząca, ale nie gwarantuje zdobycia tytułu mistrza.

Pierwsza runda odbyła się w deszczu i Lomko zdołał zaskoczyć startującego z pole postion Eliasa Seppänena (US Racing) i utrzymać się na prowadzeniu aż do mety: „To był bardzo trudny wyścig i pełen niespodzianek – powiedział Lomko na mecie – nie sądzę, żebym mógł cokolwiek poprawić. Naprawdę dobrze się bawiłem”.

W walce o drugie miejsce Francuz Victor Bernier zwyciężył z Seppänenem, a Niemiec Joshua Dürksen (ADAC Berlin-Brandenburg e.V.) był czwarty.



Edgar i Crawford ścierali się ze sobą na pierwszych etapach drugiego wyścigu, aż leciały iskry! Amerykanin okazał się lepszy, obejmując prowadzenie, natomiast Brytyjczyk musiał wydostać się z ostatniego miejsca, kończąc ostatecznie na siódmej pozycji.

„To było bardzo ważne zwycięstwo dla mnie, zwłaszcza biorąc po uwagę następny weekend ” – powiedział Crawford – „ponieważ nigdy nie wiadomo, co może się wydarzyć”.

Dzięki uplasowaniu się na siódmym miejscu w drugim wyścigu, Edgar mógł rozpocząć trzeci i ostatni start, także bogaty w towarzyszące mu emocje i liczne zwroty akcji. Na starcie, na mokrym torze nie był w stanie wykorzystać swojej pole position. Na pierwszym zakręcie znalazł się na czwartym miejscu, za Bernierem, Brytyjczykiem Oliverem Bearmanem (US Racing) i Dürksenem. W połowie wyścigu, Edgar wypadł z toru, ale udało mu się na niego wrócić tuż za Crawfordem, który zaraz potem zderzył się z Bearmanem i musiał się wycofać. Ostatecznie, Niemiec Tim Tramnitz (US Racing) zajął drugie miejsce, a Edgar otrzymał punkty za zdobycie czwartego miejsca.

Po zakończonym wyścigu, od Edgara usłyszeliśmy słowa zachęty dla jego rywala: „Zdarzenie było pechowe dla niego, ale korzystne dla moich nadziei na zdobycie tytułu mistrza. W Oschersleben nie będę musiał zbyt mocno walczyć. Muszę skończyć wyścig przed Jakiem lub tuż za nim i powinienem sobie z tym poradzić”.

Zwycięzca zostanie wyłoniony w ostatniej rundzie wyścigu na torze w Oschersleben zaplanowanego na przyszły weekend.

Aktualna klasyfikacja w mistrzostw FIA ADAC F4 powered by Abarth wygląda następująco: 1. Jonny Edgar (GBR, Van Amersfoort Racing), 264; 2. Jak Crawford (USA, Van Amersfoort Racing), 241; 3. Elias Seppänen (FIN, US Racing), 217.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi