KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

FIA ADAC F4 Championship powered by Abarth na finiszu



Zaognia się wyścig o tytuł mistrza. Na torze Lausitzring, Amerykanin Jak Crawford wygrywa i zbliża się do lidera klasyfikacji, Brytyjczyka Jonny’ego Edgara.

Rozpoczęła się decydujaca walka o zwycięstwo w FIA ADAC F4 Championship powered by Abarth, podczas których w przedostatniej rundzie sezonu zwyciężyli Rosjanin Vladislav Lomko (US Racing), Amerykanin Jak Crawford (Van Amersfoort Racing) oraz Francuz Victor Bernier (R-ace GP).

Dzięki temu zwycięstwu, Amerykanin skrócił dystans do lidera klasyfikacji, otwierając możliwość nadrobienia strat w ostatni weekend wyścigu. Lider klasyfikacji, Brytyjczyk Jonny Edgar (Van Amersfoort Racing), przystąpi do ostatniego wyścigu z przewagą 23 punktów nad Crawfordem, przewagą która jest dość znacząca, ale nie gwarantuje zdobycia tytułu mistrza.

Pierwsza runda odbyła się w deszczu i Lomko zdołał zaskoczyć startującego z pole postion Eliasa Seppänena (US Racing) i utrzymać się na prowadzeniu aż do mety: „To był bardzo trudny wyścig i pełen niespodzianek – powiedział Lomko na mecie – nie sądzę, żebym mógł cokolwiek poprawić. Naprawdę dobrze się bawiłem”.

W walce o drugie miejsce Francuz Victor Bernier zwyciężył z Seppänenem, a Niemiec Joshua Dürksen (ADAC Berlin-Brandenburg e.V.) był czwarty.



Edgar i Crawford ścierali się ze sobą na pierwszych etapach drugiego wyścigu, aż leciały iskry! Amerykanin okazał się lepszy, obejmując prowadzenie, natomiast Brytyjczyk musiał wydostać się z ostatniego miejsca, kończąc ostatecznie na siódmej pozycji.

„To było bardzo ważne zwycięstwo dla mnie, zwłaszcza biorąc po uwagę następny weekend ” – powiedział Crawford – „ponieważ nigdy nie wiadomo, co może się wydarzyć”.

Dzięki uplasowaniu się na siódmym miejscu w drugim wyścigu, Edgar mógł rozpocząć trzeci i ostatni start, także bogaty w towarzyszące mu emocje i liczne zwroty akcji. Na starcie, na mokrym torze nie był w stanie wykorzystać swojej pole position. Na pierwszym zakręcie znalazł się na czwartym miejscu, za Bernierem, Brytyjczykiem Oliverem Bearmanem (US Racing) i Dürksenem. W połowie wyścigu, Edgar wypadł z toru, ale udało mu się na niego wrócić tuż za Crawfordem, który zaraz potem zderzył się z Bearmanem i musiał się wycofać. Ostatecznie, Niemiec Tim Tramnitz (US Racing) zajął drugie miejsce, a Edgar otrzymał punkty za zdobycie czwartego miejsca.

Po zakończonym wyścigu, od Edgara usłyszeliśmy słowa zachęty dla jego rywala: „Zdarzenie było pechowe dla niego, ale korzystne dla moich nadziei na zdobycie tytułu mistrza. W Oschersleben nie będę musiał zbyt mocno walczyć. Muszę skończyć wyścig przed Jakiem lub tuż za nim i powinienem sobie z tym poradzić”.

Zwycięzca zostanie wyłoniony w ostatniej rundzie wyścigu na torze w Oschersleben zaplanowanego na przyszły weekend.

Aktualna klasyfikacja w mistrzostw FIA ADAC F4 powered by Abarth wygląda następująco: 1. Jonny Edgar (GBR, Van Amersfoort Racing), 264; 2. Jak Crawford (USA, Van Amersfoort Racing), 241; 3. Elias Seppänen (FIN, US Racing), 217.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi