KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wyniki

large-2020 Portuguese Grand Prix - Saturday-15

Bez tempa i komunikacji nie ma punktów, nawet po takim starcie



Po pierwszych okrążeniach i 6. miejscu Kimiego Raikkonena na pierwszym okrążeniu, w Alfie Romeo Racing ORLEN mogli mieć nadzieję na dobry wynik i punkty w Grand Prix Portugalii. Niestety, skończyło się tylko na 11. miejscu Kimiego Raikkonena.

Wyniki

wyniki grand prix portugalii 2020



Skrót:

Alfa podsumowuje

 

„Finiszowanie tuż poza punktami jest oczywiście frustrujące, szczególnie po przejechaniu praktycznie całego wyścigu w pierwszej 10-tce. Zdecydowaliśmy się na rozdzielenie strategii by zmaksymalizować nasze szanse w wyścigu i to się prawie opłaciło. Kimi miał niesamowite kilka pierwszych okrążeń. Widok, gdy wyprzedzał Ferrari i walczył z Red Bullami jest oczywiście znakiem postępu, jakiego dokonaliśmy od początku sezonu. Niestety, nasze wysiłki nie wystarczyły by dowieźć punkty do mety, ale możemy być pewni siebie przed ostatnimi wyścigami sezonu. Jeżeli będziemy nadal kontynuować tę ścieżkę i systematycznie się poprawiać, optymalizując nasz pakiet, możemy być stale w walce o punkty” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

„Sam start nie był dobry. Straciłem miejsce. Ale potem w pewnym momencie zacząłem się zastanawiać, co oni robią” – mówi Raikkonen o wyprzedzaniu kolejnych kierowców na pierwszym kółku.

„Po kilku dobrych okrążeniach, byłem na dobrej pozycji, ale to nie ma znaczenia, bo koniec końców nic z tego nie wyszło. Zrobiliśmy, co mogliśmy, ale niestety nie byłem w stanie utrzymać Vettela za nami. Tempo nie było złe, ale po takim początku, nie było łatwo utrzymać miejsca. Samochód sprawował się dobrze, ale nadal brakuje nam troszkę by finiszować w punktach. Mam nadzieję, że nadal będziemy iść naprzód i poprawimy się w następnym tygodniu” – dodał Fin.

„Antonio Giovinazzi dojechał na 15. miejscu po starcie z 17. pozycji. Jak się okazuje, Antonio musiał zmagać się z nietypową usterką.

„To był długi wyścig, który utrudniliśmy sobie poprzez niedziałające radio po pierwszym okrążeniu. Nie miałem komunikacji z zespołem i koniec końców chodziło tylko o to, by dojechać do mety, co nam się udało. Wiatr nie utrudniał sprawy, a podmuchy sprawiały, że samochód zachowywał się nieprzewidywalnie przez co trudno było złapać rytm. Mam nadzieję, że na Imoli będziemy mieli lepszy weekend bo wierzę, że mamy potencjał w samochodzie, a tor powinien nam lepiej pasować” – powiedział Włoch.



Ode mnie

 

Pierwsza trójka niby taka jak zawsze, samochodu bezpieczeństwa nie było, deszcz ostatecznie nie spadł, ale i tak było w miarę ciekawie.

Lewis Hamilton sięga po swoje 92. zwycięstwo w F1 i zostaje samodzielnym liderem. Wielkie brawa! Ale nie było tak łatwo – przez 19 okrążeń. Lewis zawalił start, jechał bardzo ostrożnie, bo nieco kropiło, a opony pośrednie były fatalnym wyborem na początek bo nie dało się ich dogrzać. Wszyscy na miękkich mocno zyskiwali i w efekcie przez kilka kółek prowadził… Carlos Sainz. Potem prowadzenie odebrał mu Bottas, ale po 19 okrążeniach to już Lewis był na czele. Valtteri mówi, że brakowało mu tempa – po prostu.

Trzeci Max – standardowo – zrobił co mógł, dublując (!) przy tym partnera z zespołu. Alexowi dano 2 wyścigi na udowodnienie swojego talentu – zaczął od 12. miejsca…

A teraz się zaczynają „sensacje” – Leclerc jednak dowiózł to 4. miejsce. Po starcie trochę stracił, ale potem świetna jazda, dobra strategia i znów – wielkie brawa. Dziś oba Ferrari w punktach – Vettel 10.

Na 5. miejscu… Pierre Gasly. Czasem się zastanawiam, czy gdzieś w fabrykach nie pomylili czasem bolidów i pomalowali pakiet Red Bulla w barwy AlphaTauri. Kolejny pięknie wyegzekwowany wyścig, pewna jazda, dobre wyprzedzania – brawa!

Carlos Sainz dowiózł 6 – na tyle mniej więcej było dziś stać McLarena, choć przegrana z AlphaTauri raczej boli. Norris miał więcej przygód i ostatecznie 13. miejsce. Na 7. miejscu Perez i to może być uznane za słaby wynik, ale trzeba zwrócić uwagę, że po kolizji na 1. kółku, Perez musiał zjechać do boksów więc pojechał naprawdę niezły wyścig.

Kolejne miejsca to Renówki – Ocon przejechał 52 okrążenia na pośrednich oponach… Nie byli na tym torze mocni więc ten wynik można uznać za satysfakcjonujący – w miarę.

Tuż za pierwszą 10-tką Kimi Raikkonen. Tak wysokie miejsce zawdzięcza maestrii, którą wykonał na 1. okrążeniu. To jeden z najlepszych startów w historii jakie widziałem, biorąc pod uwagę to, jakim bolidem ruszał. WOW! Wielkie brawa. Potem robił co mógł, ale nie czarujmy się – jak 19 aut dojeżdża do mety, to Alfa raczej nie ma szans na punkty.

Na 14. miejscu George Russell, który długo jechał w punktach i mam wrażenie, że w Williamsie zaryzykowali, przeciągając jego stint – czekali na deszcz. Jakby spadł w odpowiednim momencie, wówczas punkty Russella byłyby niemal pewne. Ważne że próbowali. Latifi dziś bez historii – 18. miejsce, tylko przed Kvyatem, który dostał jakieś 5 minut kary za ignorowanie limitów toru.

Antonio Giovinazzi zaczął nieźle, ale potem tempo było słabe, wyprzedził go Russell i stać go było tylko na powstrzymanie Haasów.

Jak Wam się podobało GP Portugalii?



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi