KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Koniec obecnej DTM, ale seria zostaje, fabryki w pewnym stopniu też



Gerhard Berger poinformował, że niemałym trudem, ale udało się zapewnić przyszłość serii DTM. W przyszłym roku przejdzie ona na zmodyfikowane auta GT3 i zespoły prywatne. Choć nie do końca.

Jak poinformowano w oświadczeniu, serii, od przyszłego roku w serii będą uczestniczyć „niezależne profesjonalne zespoły prywatne”.

Wystawiać będą one zmodyfikowane auta GT3.

„Planujemy kontynuować serię w tym formacie, który jest obecnie. Zmieni się jednak regulamin techniczny. Podstawą bedą samochody GT3, które nazwiemy GT Pro. Oczywiście zmienią się one, ale w taki sposób żeby nie generować dużych kosztów. ” – powiedział Berger.

Jak mówi Berger, z ITR – ciała prowadzącego DTM – odejdą po sezonie Audi i BMW, jednak nie jest to ich pożegnanie z tą serią.



„Niektóre z zespołów będą wspierane przez fabryki – audi i BMW już zgłosiły chęć wspieranie kilku zespołów w nowej DTM. Mamy też już wiele zgłoszeń od innych zespołów, producentów i kierowców, którzy chcą uczestniczyć w serii. Obecnie finalizujemy kalendarz” – dodaje Berger.

Berger, którego sporo kosztowała tegoroczna sytuacja, z optymizmem patrzy w przyszłość.

„Prawdopodobnie w przyszłym roku będziemy mieli bardziej ekscytujące wyścigi niż obecnie. Cieszę się, że udało nam się zapewnić miejsca pracy wielu osób pracujących przy DTM. Brak możliwości kontynuacji DTM byłby katastrofą” – mówi.

Nie wiadomo jeszcze, jakie auta wystawi BMW, które nie ma obecnie aut GT3 w najnowszej specyfikacji.

„Homologacja M4 nie będzie ukończona przed końcem roku więc z tym autem ten producent może dołączy w trakcie sezonu. Rozważane jest pojechanie M6”.

Czy nadal możliwe jest używanie samochodów Class 1?

„Jest to jednak myślenie życzeniowe by te auta pozostały” – odpowiada Berger.

Jaka jest pewność, że obecni kierowcy pozostaną w DTM?

„Bo będzie to najlepsza seria sprinterska GT na świecie” – odpowiada krótko Berger.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi