KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Norris zaskoczony końcowym rezultatem w GP 70-lecia



Drugi weekend na torze Silverstone był dla wielu zespołów trudniejszym niż przed tygodniem. Wszystko za sprawą doboru opon. Pirelli wybrało mieszanki o stopień miększe niż miało to miejsce w GP Wielkiej Brytanii, co dodało niepewności do strategii w wyścigu.

Dla McLarena nie był to łatwy wyścig. Według Lando Norrisa, który dojechał do mety na 9. miejscu, dopadł ich ten sam problem co Mercedesa. Degradacja opon była tak duża, że trudno było utrzymać mieszankę w jak najlepszym stanie na dystansie wyścigowym.

„Ciężki wyścig! Przesunąłem się do przodu o jedną pozycję, co chyba jest najważniejsze, ale było ciężko. Naprawdę zmagaliśmy się z oponami, o których wiedzieliśmy, że będą problemem podczas wyścigu, ale zmagaliśmy się o wiele bardziej, niż się spodziewaliśmy – lub spodziewałem się – i to sprawiło, że było to dla mnie o wiele trudniejsze. Wszystkie bolidy przed nami, jak widać z kwalifikacji, były szybsze od nas.” – powiedział Norris.



„W porównaniu z niektórymi wykonaliśmy lepszą robotę, jak sądzę, ale i tak było to o wiele trudniejsze, niż bym chciał.”

„Po prostu walczyłem ze wszystkim. Nie jestem zbyt pewny dlaczego. Będziemy musieli zająć się tym potem. Ale [mieliśmy] duże wibracje i pęcherzyki na oponach. Myślałem, że zrobiłem dobrą robotę, żeby oszczędzać opony, ale oczywiście nie.”

„Myślę, że mamy dużo pracy nad samochodem. Te pierwsze weekendy były dla nas bardzo dobre, ale myślę, że teraz są takie przebłyski – wczorajsze kwalifikacje, dziś wyścig – które podkreślają problemy z samochodem.”

Zespołowy partner Norrisa, czyli Carlos Sainz, miał problemy podczas pit-stopu. Nie zadziałał pistolet do przykręcania kół, co zaburzyło dalszą strategię. Ostatecznie wyścig zakończył bez zdobyczy punktowej na miejscu 13.

Zespół z Woking jest na 4. miejscu w klasyfikacji konstruktorów z niewielką stratą do Ferrari. Większość punktów dla ekipy z Maranello zdobył Charles Leclerc, który ma na swoim koncie dwa podia w tym sezonie. McLaren ma szansę na wygranie walki z Ferrari, jeżeli tylko dwa samochody będą regularnie punktować.

Jakub Andrusiewicz



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Austrii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Sao Paulo

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 28 czerwca
godz. 12:30 – Pierwszy trening
godz. 16:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 29 czerwca
godz. 12:00 – Sprint
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 30 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum