KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Mógł odpaść na 1. kółku, zaliczył ciekawy wyścig



Po słabej postawie w kwalifikacjach oraz fatalnym starcie i pierwszym okrążeniu, Alex Albon zaliczył bardzo ciekawy wyścig z mocną końcówką. Jak przebiegała rywalizacja na Silverstone z jego perspektywy?

Przed startem Alex dostaje informację o oponach rywali, toczy też dyskusję o tym, kiedy ma zmieniać poszczególne ustawienia. Następuje tradycyjne odliczanie, a następnie start wyścigu.

Albon rusza fatalnie i spada kilka pozycji. Szybko dostaje polecenie „Mode 7, offset 2 kliknięcia”. Pod koniec pierwszego okrążenia dochodzi do jego zderzenia z Magnussenem.

Od razu po nim inżynier pyta Alexa, jak zachowuje się samochód. „Jedzie prosto. Wygląda OK. Nie wiem, gdzie on chciał pojechać” – mówi Albon.

„Inżynier zgłasza potem: „Wygląda wszystko normalnie z naszej strony, gdyby coś było nie tak, daj znać”. „Są małe wibracje” – dodaje Albon po chwili. Po kilku okrążeniach za samochodem bezpieczeństwa, Alex mówi: „Są ogromne różnice w temperaturze opon między prawym a lewym przodem”. Inżynier mówi, aby nie przejmował się tym, gdyż wskazania czujników nie są prawdziwe.



Potem toczy się dyskusja dotycząca restartu i przygotowanie ustawień. Tuż po wznowieniu, Alex zgłasza problem: „Coś jest nie tak, auto nie skręca w prawo”.

Kierowca Red Bulla zostaje ściągnięty do boksów i zmienione zostają mu opony. Mechanicy sprawdzają też, czy wszystko jest w porządku z autem.

Alex wyjeżdża. „OK, złapmy teraz dobry rytm. Jesteś szybszy niż ci przed tobą. Przytrzymaj overtake przez 3 sekundy” – mówi inżynier do Albona.

Na 11 okrążeniu Alex otrzymuje kolejne informacje dotyczące ustawień oraz jest pocieszany, że temperatury się optymalizują. „Robisz dobrą robotę” – mówi inżynier.

Po wyjeździe drugiego samochodu bezpieczeństwa Alex jest informowany, że nie będzie zjeżdżał do boksu i jest proszony o trzymanie delty. Podczas długiej jazdy za samochodem bezpieczeństwa Albon otrzymuje mnóstwo poleceń zmiany ustawień. Na chwilę włącza się też Christian Horner: „Alex, jedynym miejscem, w którym tracimy jest wyjście z 3 na 4 zakręt. Unikaj fragmentów bolidów”.



Po wznowieniu Alex narzeka na rywali zajeżdżających drogę. „Mode 7 kiedy będziesz mógł” – słyszy Alex na 21. okrążeniu. 9 okrążeń później zjeżdża po używane pośrednie opony i jest informowany o sytuacji po wyjeździe z boksów. Jego tempo poprawia się. Kolejne okrążenia upływają w ciszy kierowcy Red Bulla. Na 36. kółku jest chwalony za wykonywanie dobrej roboty. „Wzmaga się wiatr, jedź spokojnie.

Albon zaczyna wyprzedzania kolejnych rywali i aby to zrobić otrzymuje pozwolenie użycia „mode 7”. Na 10 okrążeń przed końcem otrzymuje coraz więcej instrukcji dotyczących zmian ustawień, w tym silnika.

Albon dzięki przewadze opon i prędkości auta łatwo jest w stanie uporać się z kolejnymi rywalami. Większość wyprzedza na prostych dzięki DRS-owi. W radiu jest chwalony po wyprzedzaniu kolejnych zawodników oraz mówione są mu straty do następnych. W niektórych przypadkach inżynier pozwala mu też na użycie przycisku overtake.

Po minięciu linii mety inżynier podał mu kolejność na mecie, wyliczył też, którzy kierowcy mieli problem z oponami. „Było zdradliwie, samochody bezpieczeństwa, problemy z oponami. Brawa za wyprzedzania – ładne i czyste” – dodał inżynier. „Dziękuję chłopaki” – odpowiedział Alex.

Ponownie włączył się Christian Horner, który pochwalił Alexa za ten intensywny wyścig. „Dziękuję Christian” – odpadł Albon.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi