Po słabej postawie w kwalifikacjach oraz fatalnym starcie i pierwszym okrążeniu, Alex Albon zaliczył bardzo ciekawy wyścig z mocną końcówką. Jak przebiegała rywalizacja na Silverstone z jego perspektywy?
Przed startem Alex dostaje informację o oponach rywali, toczy też dyskusję o tym, kiedy ma zmieniać poszczególne ustawienia. Następuje tradycyjne odliczanie, a następnie start wyścigu.
Albon rusza fatalnie i spada kilka pozycji. Szybko dostaje polecenie „Mode 7, offset 2 kliknięcia”. Pod koniec pierwszego okrążenia dochodzi do jego zderzenia z Magnussenem.
Od razu po nim inżynier pyta Alexa, jak zachowuje się samochód. „Jedzie prosto. Wygląda OK. Nie wiem, gdzie on chciał pojechać” – mówi Albon.
„Inżynier zgłasza potem: „Wygląda wszystko normalnie z naszej strony, gdyby coś było nie tak, daj znać”. „Są małe wibracje” – dodaje Albon po chwili. Po kilku okrążeniach za samochodem bezpieczeństwa, Alex mówi: „Są ogromne różnice w temperaturze opon między prawym a lewym przodem”. Inżynier mówi, aby nie przejmował się tym, gdyż wskazania czujników nie są prawdziwe.
Potem toczy się dyskusja dotycząca restartu i przygotowanie ustawień. Tuż po wznowieniu, Alex zgłasza problem: „Coś jest nie tak, auto nie skręca w prawo”.
Kierowca Red Bulla zostaje ściągnięty do boksów i zmienione zostają mu opony. Mechanicy sprawdzają też, czy wszystko jest w porządku z autem.
Alex wyjeżdża. „OK, złapmy teraz dobry rytm. Jesteś szybszy niż ci przed tobą. Przytrzymaj overtake przez 3 sekundy” – mówi inżynier do Albona.
Na 11 okrążeniu Alex otrzymuje kolejne informacje dotyczące ustawień oraz jest pocieszany, że temperatury się optymalizują. „Robisz dobrą robotę” – mówi inżynier.
Po wyjeździe drugiego samochodu bezpieczeństwa Alex jest informowany, że nie będzie zjeżdżał do boksu i jest proszony o trzymanie delty. Podczas długiej jazdy za samochodem bezpieczeństwa Albon otrzymuje mnóstwo poleceń zmiany ustawień. Na chwilę włącza się też Christian Horner: „Alex, jedynym miejscem, w którym tracimy jest wyjście z 3 na 4 zakręt. Unikaj fragmentów bolidów”.
Po wznowieniu Alex narzeka na rywali zajeżdżających drogę. „Mode 7 kiedy będziesz mógł” – słyszy Alex na 21. okrążeniu. 9 okrążeń później zjeżdża po używane pośrednie opony i jest informowany o sytuacji po wyjeździe z boksów. Jego tempo poprawia się. Kolejne okrążenia upływają w ciszy kierowcy Red Bulla. Na 36. kółku jest chwalony za wykonywanie dobrej roboty. „Wzmaga się wiatr, jedź spokojnie.
Albon zaczyna wyprzedzania kolejnych rywali i aby to zrobić otrzymuje pozwolenie użycia „mode 7”. Na 10 okrążeń przed końcem otrzymuje coraz więcej instrukcji dotyczących zmian ustawień, w tym silnika.
Albon dzięki przewadze opon i prędkości auta łatwo jest w stanie uporać się z kolejnymi rywalami. Większość wyprzedza na prostych dzięki DRS-owi. W radiu jest chwalony po wyprzedzaniu kolejnych zawodników oraz mówione są mu straty do następnych. W niektórych przypadkach inżynier pozwala mu też na użycie przycisku overtake.
Po minięciu linii mety inżynier podał mu kolejność na mecie, wyliczył też, którzy kierowcy mieli problem z oponami. „Było zdradliwie, samochody bezpieczeństwa, problemy z oponami. Brawa za wyprzedzania – ładne i czyste” – dodał inżynier. „Dziękuję chłopaki” – odpowiedział Alex.
Ponownie włączył się Christian Horner, który pochwalił Alexa za ten intensywny wyścig. „Dziękuję Christian” – odpadł Albon.