Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Miko Marczyk

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk na mecie drugiej rundy Mistrzostw Europy



Rajd Liepāja – jedna z najszybszych rund w całym kalendarzu Mistrzostw Europy właśnie dobiegł końca. Załoga ORLEN Team – Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk, debiutująca w europejskim czempionacie zajęła na Łotwie 6. miejsce w klasyfikacji juniorów i 13. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Podczas rajdu Liepāja zawodnicy mieli do pokonania 10 odcinków specjalnych podczas dwóch dni rywalizacji. Dla Miko Marczyka był to drugi start w debiutanckim sezonie Mistrzostw Europy.

– Oceniam ten występ, jako bardzo udany, szczególnie że debiutujemy tutaj, zbieramy doświadczenie, jak we wszystkich rajdach tegorocznych Mistrzostw Europy. Tempo nauki było bardzo duże i po tych dwóch dniach jestem znacznie lepszym kierowcą na szutrze. Wierzę w to, że gdy tu wrócimy w przyszłym roku, to będziemy w stanie walczyć o naprawdę wysokie pozycje i utrzymywać stałe, wysokie tempo przez cały rajd – powiedział Miko Marczyk.

Szutrowe zmagania rozpoczęły się piątkowym odcinkiem kwalifikacyjnym. Był to bardzo dobry początek w wykonaniu Marczyka i Gospodarczyka i 2. miejsce w klasyfikacji generalnej. Taki wynik oznaczał możliwość wybrania pozycji startowej na kolejny dzień – w sobotę załoga ORLEN Team wyjechała na trasę jako 14. auto.



Na pierwszych dwóch odcinkach specjalnych Marczyk i Gospodarczyk realizowali plan rozsądnej jazdy, poznawania tras i stopniowego zwiększania tempa, zajmując kolejno 4. i 3. miejsce na odcinkach w klasyfikacji juniorskiej. Dobrą passę przerwała przebita opona na czwartym kilometrze trzeciego odcinka i konieczność zmiany koła na trasie, co wygenerowało dużą w przypadku tej dyscypliny stratę, wynoszącą ponad dwie minuty.

W niedzielę na zawodników czekało 6 odcinków specjalnych. Już od samego początku załoga ORLEN Team prezentowała szybkie tempo, notując czasy w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej wśród zawodników startujących między innymi w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Pierwsza pętla drugiego dnia rajdu to trzy szybkie oesy, na których Marczyk i Gospodarczyk notowali kolejno 3. i dwa razy 2. miejsce wśród juniorów. Finałowy etap rajdu Liepaja rozpoczął się od zwycięstwa w klasyfikacji ERC1 junior na 8. odcinku specjalnym. Ostatnie dwa oesy załoga ORLEN Team zakończyła kolejno na 2. i 5. miejscu wśród juniorów.

– Jestem szczęśliwy, bo po wczorajszych przygodach, dziś pokazaliśmy swój potencjał i to, że stać nas na wygrywanie odcinków specjalnych. Był to nasz debiut na rajdzie Liepāja i tej szutrowej, piekielnie szybkiej trasie. Jestem zadowolony, że dowieźliśmy ten wynik do mety – powiedział Szymon Gospodarczyk

W końcowej klasyfikacji drugiej rundy Mistrzostw Europy Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk zajęli 6. miejsce w klasyfikacji juniorów i 13. miejsce w klasyfikacji generalnej. Kolejny start w cyklu rozpocznie się 17 września na Azorach.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Przedsezonowe testy F1 Barcelona

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Prolog WEC - Sebring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

10 lutego – Aston Martin
11 lutego – McLaren
14 lutego – AlphaTauri
17 lutego – Ferrari
18 lutego – Mercedes
21 lutego – Alpine

Popularne tagi