Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

Miko Marczyk

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk na mecie drugiej rundy Mistrzostw Europy



Rajd Liepāja – jedna z najszybszych rund w całym kalendarzu Mistrzostw Europy właśnie dobiegł końca. Załoga ORLEN Team – Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk, debiutująca w europejskim czempionacie zajęła na Łotwie 6. miejsce w klasyfikacji juniorów i 13. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Podczas rajdu Liepāja zawodnicy mieli do pokonania 10 odcinków specjalnych podczas dwóch dni rywalizacji. Dla Miko Marczyka był to drugi start w debiutanckim sezonie Mistrzostw Europy.

– Oceniam ten występ, jako bardzo udany, szczególnie że debiutujemy tutaj, zbieramy doświadczenie, jak we wszystkich rajdach tegorocznych Mistrzostw Europy. Tempo nauki było bardzo duże i po tych dwóch dniach jestem znacznie lepszym kierowcą na szutrze. Wierzę w to, że gdy tu wrócimy w przyszłym roku, to będziemy w stanie walczyć o naprawdę wysokie pozycje i utrzymywać stałe, wysokie tempo przez cały rajd – powiedział Miko Marczyk.

Szutrowe zmagania rozpoczęły się piątkowym odcinkiem kwalifikacyjnym. Był to bardzo dobry początek w wykonaniu Marczyka i Gospodarczyka i 2. miejsce w klasyfikacji generalnej. Taki wynik oznaczał możliwość wybrania pozycji startowej na kolejny dzień – w sobotę załoga ORLEN Team wyjechała na trasę jako 14. auto.



Na pierwszych dwóch odcinkach specjalnych Marczyk i Gospodarczyk realizowali plan rozsądnej jazdy, poznawania tras i stopniowego zwiększania tempa, zajmując kolejno 4. i 3. miejsce na odcinkach w klasyfikacji juniorskiej. Dobrą passę przerwała przebita opona na czwartym kilometrze trzeciego odcinka i konieczność zmiany koła na trasie, co wygenerowało dużą w przypadku tej dyscypliny stratę, wynoszącą ponad dwie minuty.

W niedzielę na zawodników czekało 6 odcinków specjalnych. Już od samego początku załoga ORLEN Team prezentowała szybkie tempo, notując czasy w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej wśród zawodników startujących między innymi w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Pierwsza pętla drugiego dnia rajdu to trzy szybkie oesy, na których Marczyk i Gospodarczyk notowali kolejno 3. i dwa razy 2. miejsce wśród juniorów. Finałowy etap rajdu Liepaja rozpoczął się od zwycięstwa w klasyfikacji ERC1 junior na 8. odcinku specjalnym. Ostatnie dwa oesy załoga ORLEN Team zakończyła kolejno na 2. i 5. miejscu wśród juniorów.

– Jestem szczęśliwy, bo po wczorajszych przygodach, dziś pokazaliśmy swój potencjał i to, że stać nas na wygrywanie odcinków specjalnych. Był to nasz debiut na rajdzie Liepāja i tej szutrowej, piekielnie szybkiej trasie. Jestem zadowolony, że dowieźliśmy ten wynik do mety – powiedział Szymon Gospodarczyk

W końcowej klasyfikacji drugiej rundy Mistrzostw Europy Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk zajęli 6. miejsce w klasyfikacji juniorów i 13. miejsce w klasyfikacji generalnej. Kolejny start w cyklu rozpocznie się 17 września na Azorach.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 29 lipca
godz. 14:00 – 15:00 – 1. trening
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening

Sobota, 30 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 31 lipca
godz. 15:00 – 17:00 – Wyścig

Popularne tagi