KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

F4 Championships powered by Abarth: rozpoczęcie sezonu 2020 we Włoszech i Niemczech



W tym samym czasie rozpoczną się mistrzostwa Formuły 4 powered by Abarth, zarezerwowane dla bolidów Tatuus z silnikiem Abarth T-Jet o mocy 160 KM. Już w najbliższy weekend, od piątku 31 lipca do niedzieli 2 sierpnia, na włoskim torze w Misano Adriatico odbędą się wyścigi otwierające 7.edycję Mistrzostw Włoch F4 powered by Abarth, natomiast na torze na Lausitzring w Niemczech rozpocznie się szósta edycja Mistrzostw ADAC F4 powered by Abarth.

Formuła 4 to pierwszy krok w świat wyścigów, umożliwiający młodym talentom zaczynającym na torach kartingowych rozpoczęcie startów w wyścigach i karierę wyścigową. Doskonałym przykładem kierowców startujących obecnie w F1, którzy swoje pierwsze kroki stawiali w mistrzostwach Formuły 4 są Kanadyjczyk, Lance Stroll i wielu innych młodych zawodników, takich jak Mick Schumacher, Ralf Aron, Marco Siebert, Dennis Hauger, Marcus Armstrong. Formuła 4 okazała się ulubioną kategorią dzieci i wnuków byłych mistrzów. W ostatnich latach tak było w przypadku Micka Schumachera, jego kuzyna Davida (syna Ralfa), Enzo Fittipaldiego (wnuka Emersona), a w tym roku, w serii bolidów jednomiejscowych F4 zadebiutował Kolumbijczyk, Sebastian Montoya, syn byłego kierowcy Formuły 1 Juana Pablo Montoya, zwycięzcy, między innymi wyścigu Indianapolis 500.

Od 2014 roku, Abarth jest wyłącznym dostawcą silników napędzających jednomiejscowe bolidy Formuły 4, zgodnie z filozofią założyciela marki Carlo Abartha, który pragnął, aby wyścigi stały się dostępne dla szerszego grona kierowców.



Doskonałe osiągi 160-konnego silnika T-Jet i wyjątkowo niska waga bolidów skutkują bardzo atrakcyjnym stosunkiem masy do mocy umożliwiającym młodym kierowcom startującym w tych zawodach zdobycie doświadczenia, wykazanie się talentem, a tym samym dostęp do wyższych kategorii.
Mistrzostwa Włoch F4 powered by Abarth obejmują 7 spotkań, z których każde liczy po 3 wyścigi: po Misano Adriatico w planie jest wyścig na torze Imola od 28 do 30 sierpnia, następnie Red Bull Ring w Austrii od 11 do 13 września, Mugello od 2 do 4 października, Monza od 16 do 18 października, ponownie Imola od 20 do 22 listopada i Vallelunga od 4 do 6 grudnia.

Mistrzostwa ADAC F4 powered by Abarth również obejmują 7 spotkań. Po Lausitzring, od 14 do 16 sierpnia zaplanowano wyścig na torze Nürburgring, następnie Hockenheim od 18 do 20 września, ponownie Nürburgring od 24 do 27 września, Red Bull Ring w Austrii od 16 do 18 października, Zandvoort w Holandii od 30 października do 1 listopada i ostatni wyścig sezonu, od 6 do 8 listopada na torze w Oschersleben.
Harmonogram pierwszego weekendu we Włoszech obejmuje dwie oficjalne rundy kwalifikacyjne w piątek 31 lipca od godz. 18:50 do godz. 19:15 i pierwszy wyścig w sobotę o godz.14:30, a pozostałe dwa w niedzielę o godz. 9:50 i o godz. 18:00. Transmisję online można oglądać na stronie www.acisport.it

Na torze Lausitzring w Niemczech, w sobotę 1 sierpnia odbędą się dwie sesje kwalifikacyjne o godz. 11:10 i 11:30; pierwszy wyścig zaplanowano tego samego dnia o godz. 14:45; dwa pozostałe wyścigi odbędą się w niedzielę 2 sierpnia o godz. 11:15 i 15:30. Transmisja online na stronie www.adac-motorsport.de



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi