KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

F4 Championships powered by Abarth: rozpoczęcie sezonu 2020 we Włoszech i Niemczech



W tym samym czasie rozpoczną się mistrzostwa Formuły 4 powered by Abarth, zarezerwowane dla bolidów Tatuus z silnikiem Abarth T-Jet o mocy 160 KM. Już w najbliższy weekend, od piątku 31 lipca do niedzieli 2 sierpnia, na włoskim torze w Misano Adriatico odbędą się wyścigi otwierające 7.edycję Mistrzostw Włoch F4 powered by Abarth, natomiast na torze na Lausitzring w Niemczech rozpocznie się szósta edycja Mistrzostw ADAC F4 powered by Abarth.

Formuła 4 to pierwszy krok w świat wyścigów, umożliwiający młodym talentom zaczynającym na torach kartingowych rozpoczęcie startów w wyścigach i karierę wyścigową. Doskonałym przykładem kierowców startujących obecnie w F1, którzy swoje pierwsze kroki stawiali w mistrzostwach Formuły 4 są Kanadyjczyk, Lance Stroll i wielu innych młodych zawodników, takich jak Mick Schumacher, Ralf Aron, Marco Siebert, Dennis Hauger, Marcus Armstrong. Formuła 4 okazała się ulubioną kategorią dzieci i wnuków byłych mistrzów. W ostatnich latach tak było w przypadku Micka Schumachera, jego kuzyna Davida (syna Ralfa), Enzo Fittipaldiego (wnuka Emersona), a w tym roku, w serii bolidów jednomiejscowych F4 zadebiutował Kolumbijczyk, Sebastian Montoya, syn byłego kierowcy Formuły 1 Juana Pablo Montoya, zwycięzcy, między innymi wyścigu Indianapolis 500.

Od 2014 roku, Abarth jest wyłącznym dostawcą silników napędzających jednomiejscowe bolidy Formuły 4, zgodnie z filozofią założyciela marki Carlo Abartha, który pragnął, aby wyścigi stały się dostępne dla szerszego grona kierowców.



Doskonałe osiągi 160-konnego silnika T-Jet i wyjątkowo niska waga bolidów skutkują bardzo atrakcyjnym stosunkiem masy do mocy umożliwiającym młodym kierowcom startującym w tych zawodach zdobycie doświadczenia, wykazanie się talentem, a tym samym dostęp do wyższych kategorii.
Mistrzostwa Włoch F4 powered by Abarth obejmują 7 spotkań, z których każde liczy po 3 wyścigi: po Misano Adriatico w planie jest wyścig na torze Imola od 28 do 30 sierpnia, następnie Red Bull Ring w Austrii od 11 do 13 września, Mugello od 2 do 4 października, Monza od 16 do 18 października, ponownie Imola od 20 do 22 listopada i Vallelunga od 4 do 6 grudnia.

Mistrzostwa ADAC F4 powered by Abarth również obejmują 7 spotkań. Po Lausitzring, od 14 do 16 sierpnia zaplanowano wyścig na torze Nürburgring, następnie Hockenheim od 18 do 20 września, ponownie Nürburgring od 24 do 27 września, Red Bull Ring w Austrii od 16 do 18 października, Zandvoort w Holandii od 30 października do 1 listopada i ostatni wyścig sezonu, od 6 do 8 listopada na torze w Oschersleben.
Harmonogram pierwszego weekendu we Włoszech obejmuje dwie oficjalne rundy kwalifikacyjne w piątek 31 lipca od godz. 18:50 do godz. 19:15 i pierwszy wyścig w sobotę o godz.14:30, a pozostałe dwa w niedzielę o godz. 9:50 i o godz. 18:00. Transmisję online można oglądać na stronie www.acisport.it

Na torze Lausitzring w Niemczech, w sobotę 1 sierpnia odbędą się dwie sesje kwalifikacyjne o godz. 11:10 i 11:30; pierwszy wyścig zaplanowano tego samego dnia o godz. 14:45; dwa pozostałe wyścigi odbędą się w niedzielę 2 sierpnia o godz. 11:15 i 15:30. Transmisja online na stronie www.adac-motorsport.de



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 29 listopada
godz. 14:30 – Trening
godz. 18:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 30 listopada
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 1 grudnia
godz. 17:00 – Wyścig

Popularne tagi