KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

DTM kończy z prototypami Class 1



Tak, jak można było się spodziewać, seria DTM skończy w 2020 roku swoją przygodę z obecnymi autami i grundowanie zmieni swój regulamin techniczny. Przyznał to szef BMW Motorsport, Jens Marquardt.

„Nie będzie już aut Class 1 bo nie mają one racji bytu w tylko jednych mistrzostwach. Nie ma nowych producentów zainteresowanych nimi i nie będzie w najbliższej przyszłości wymiany z Japonią. To, co będzie w przyszłości, zależy od decyzji ITR, ale jest dla nas jasne, że Class 1 nie będzie już w Europie” – powiedział dla TouringCarTimes Marquardt.

Szef BMW Motorsport nie wypowiadał się optymistycznie na temat ITR, w którego skład wchodzą m.in. Audi i BMW, twierdząc, że platforma ta jest w dużym kryzysie.



„Jest wiele nacisków, a producenci są w środku dużego kryzysu spowodowanego pandemią koronawirisa, nie wiedząc, co stanie się w przyszłości i nie planując z dużym wyprzedzeniem. Najbliższe 2 lata będą bardzo trudne. Niestety, musimy patrzeć na szerszy obraz” – mówi Niemiec.

Szef Audi, Dieter Gass, opowiada się za przejściem na regulamin techniczny GT3.

„Audi nie będzie oficjalnym producentem w DTM, ale są inne możliwości dla aut Audi by uczestniczyły w DTM. Jesteśmy częścią ITR od wielu lat i wiele etatów zależy od tej platformy więc chcemy znaleźć rozwiązanie, bo czujemy się odpowiedzialni za los pracowników” – mówi Gass.

Niekoniecznie zgadza się z tym Marquardt, który mówi, że kwestia tego, czy w DTM będą producenci czy tylko zespoły prywatne, musi zostać szybko wyjaśniona. GT3 jest systemem klienckim, a do tego nowa homologacja M4 GT3 nie wejdzie przez 2022 rokiem” – mówi.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi