KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Czym Kubica jeździ w DTM?



Odpowiedź na tytułowe pytanie mieliśmy już wiele razy wskazywaną, jednak – podobnie jak z wypowiedziami Roberta Kubicy na temat wyzwania jakim jest DTM – nie wszyscy zwracali na nie uwagę. A zatem przypominam – jakim samochodem i z jakim silnikiem jeździ Kubica?

Głosowo

 

Jeżeli komuś nie chce się czytać, może o poniższym posłuchać, jest też małe podsumowanie niedzielnego wyścigu DTM.



Od początku

 

Aby całą kwestię wyjaśnić trzeba zacząć od testów w Jerez w grudniu 2019 roku. Wziął w nich udział Robert Kubica. Jakim autem wtedy jechał?

Oto informacja sprzed testów: BMW przywiezie na testy zaktualizowaną wersję swojego M4 i będzie to jej debiut. Jest ona przygotowywana na nowy sezon i pierwotnie miała późniejszą datę pierwszego testu.”

„Jesteśmy już gotowi. Nie skończyliśmy jeszcze wszystkiego w samochodzie, co planujemy zrobić na początku przyszłego roku, ale możemy już przetestować najważniejsze rzeczy, dostając feedback czy wszystko działa tak, jak pokazuje symulator. Nie byłoby sensu jechać na testy ze starym samochodem. Zrobiliśmy już duży postęp w inżynierii” – mówił wtedy Jens Marquardt, szef BMW Motorsport.

BMW testowało w Jerez nowych samochód, optymalizując pewne części, z którymi były pewne problemy w trakcie sezonu – szczególnie pod względem wagi. Były używane również różne warianty systemu push-to-pass, który ma być uaktualniony w sezonie 2020.



I to właśnie tym samochodem Robert Kubica wykręcił najlepszy czas spośród kierowców BMW w Jerez.

Dobrze się złożyło

 

Niedługo po tym, jak Robert Kubica podpisał umowę z BMW, pojawiły się wypowiedzi opisujące jego auto.

Robert Seiwert z motorsport-magazin pisze, że Robert Kubica i jego zespół mają otrzymać auto, które było używane podczas testów w Jerez w grudniu, oczywiście po poprawkach takich, jakie otrzymają auta fabryczne, szykowane przez ekipę z Monachium dla swoich 6 kierowców.

„Samochód nie będzie gorszy od naszych fabrycznych aut. Będzie wykonany z tego samego materiału co standardowe auta. Wykorzystujemy samochód z testów by obniżyć koszty. Weźmiemy samochód testowy jako bazę i popracujemy nad nim. Nie będzie to w żaden sposób wpływać na Roberta” – mówił Marquardt.

Co więcej, wiemy też więcej o jednostce napędowej. Ekipa Kubicy ma korzystać z silnika, który miał być przeznaczony dla ekipy R-Motorsport, która ostatecznie wycofała się z rywalizacji w DTM w 2020 roku.

„Czyniliśmy przygotowania do bycia dostawcą silników i ta część naszego programu nie ziściła się po ogłoszeniu o wycofaniu R-Motorsport. Mogliśmy wówczas zająć się tematem Roberta i ART. Ma samochód, który został zbudowany zgodnie z istniejącymi przepisami i jest dla niego dostępny. Nie musimy zamawiać produkcji części, które i tak nie byłyby dostępne przed rozpoczęciem sezonu” – wyjaśnił Marquardt.

Class 1

 

Wiem, że niektórzy z Was przejmują się oznaczeniem auta Kubicy, na przykład w tabeli wyników DTM.



Wyniki dtm lausitzring 3

Wszystkie auta DTM to Class 1. To nazwa prototypów, budowanych przez producentów – obecnie Audi oraz BMW. Według mnie chodzi jedynie o to kwestie nazewnictwa czy też kolejnego miejsca na pokazanie sponsorów. Wystarczy spojrzeć w powyższej tabeli na to, że niektóre modele samochodów noszą nazwę „BMW Bank M4 DTM” czy „iQOO BMW M4 DTM” lub „BMC Air Filter Audi RS 5 DTM”. U Kubicy tego miejsca nie wykorzystano i widnieje przy nim jedynie oznaczenie, że to samochód tej samej klasy.

Co z tego?

 

Z góry zaznaczam – nie wiem czy tak jest, ale wiele osób ze świata motorsportu może powiedzieć, że egzemplarze „testowe” czy te, które są produkowane jako pierwsze, często mogą być gorsze od tych, produkowanych później. (Mimowolnie dodać muszę, że w sezonie 2019 w Williamsie Kubica jeździł autem z testów przedsezonowych w Barcelonie).

Zazwyczaj na etapie produkcji kolejnych egzemplarzy udaje się „coś gdzieś znaleźć” – czy to odchudzić nieco projekt, czy poprawić dopasowanie wszystkiego itp. Kwestia mniejszego przebiegu poszczególnych materiałów też może mieć znaczenie. Czy o to chodzi w aucie Roberta Kubicy? Trudno powiedzieć, ale czułem się w obowiązku przypomnieć te wypowiedzi.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi