KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2020 Austrian Grand Prix - Sunday-12

W Alfie zadowoleni, czy słusznie? Podsumowanie Grand Prix Austrii



W tym chaotycznym wyścigu, jeżeli nie jechało się Williamsem, wystarczyło nie popełnić błędu i nie mieć awarii, a punkty były niemal gwarantowane. Kto wykorzystał swoją szansę, a kto ją zaprzepaścił i co mówią w Alfa Romeo Racing Orlen po Grand Prix Austrii?

Wyniki wyścigu

 

Wyniki Grand Prix Austrii 2020

Wypowiedzi Alfy

 

„Zdobycie punktów w pierwszym wyścigu sezonu jest zawsze dobrą sprawą, ale jest więcej pozytywów niż tylko wyniki. Nasze tempo wyścigowe było zdecydowanie krokiem naprzód w porównaniu z wczorajszymi kwalifikacjami i byliśmy w stanie wydobyć więcej potencjału z C39. Jako zespół zachowywaliśmy chłodną głowę podczas wyścigu, który był rollercoasterem. Dowiezienie w nim punktów jest dobrą nagrodą za całą pracę przed wyścigiem. Szkoda, ale straciliśmy Kimiego w ten sposób, ale będziemy sprawdzać tę usterkę i upewnimy się, że w przyszłym tygodniu będziemy walczyć o miejsce w pierwszej dziesiątce za tydzień” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing Orlen.



Kimi Raikkonen odpadł tuż po drugi wznowieniu na 53. okrążeniu, gdy jego koło odłączyło się od bolidu w ostatnim zakręcie.

„Szkoda, że skończyłem wyścig w ten sposób, bo sprawy wyglądały całkiem dobrze. W porównaniu z wczoraj, zrobiliśmy krok naprzód jeżeli chodzi o prędkość. Moment wyjazdu pierwszego samochodu bezpieczeństwa kosztował nas kilka miejsc, ale nadal byłem na dobrej pozycji z nowymi oponami i mógłbym walczyć o jakieś punkty. Niestety potem musiałem się wycofać. Problem był dla mnie zaskoczeniem, nie dostałem od auta żadnych ostrzeżeń, żę się to stanie. Musimy przeanalizować, co się stało. Na teraz możemy wyciągnąć pewne pozytywy z naszego tempa wyścigowego i poprawiać nasz samochód” – stwierdził po rywalizacji Kimi Raikkonen.

Antonio Giovinazzi zapunktował w Austrii, podobnie jak przed rokiem.

„Jestem naprawdę zadowolony z dzisiejszego wyniku. Po trudnych kwalifikacjach, doszliśmy do punktów i to było nasze maksimum. Wyścig nie był łatwy, mieliśmy problem na starcie, ale potem z każdym okrążeniem byliśmy coraz mocniejsi. Oczywiście, w tak chaotycznej rywalizacji trzeba trochę szczęścia, ale byliśmy gotowi by wykorzystać szansę, która się nadarzyła. Walczyliśmy o to i 9. miejsce jest świetnym startem sezonu. Jestem naprawdę zadowolony z dziewczyn i chłopaków w garażu i fabryce. Nadal jest wiele do poprawy, ale to dopiero pierwszy wyścig sezonu. Mamy dużo czasu i nie mogę doczekać się powrotu na ten tor za tydzień” – stwierdził Antonio Giovinazzi.

Ode mnie

 

Szczerze mówiąc, nie wiem jak zacząć podsumowanie tego wyścigu więc zacznę od zwycięzcy.

Bottas – szybki, skupiony na ściganiu, prawie bezbłędny – zasłużenie wygrywa, wykorzystując maszynę, którą miał.

Leclerc – Ferrari od czasów Raikkonena (tego z 2007 roku) nie miało takiego kierowcy. Zamyka się i jedzie. I robi coś z niczego. Genialny wyścig, biorąc pod uwagę, że wczoraj ledwo wszedł do Q3. Brawo Charles! Przykro to pisać, ale zasługujesz na więcej niż Ferrari w obecnej formie. Oby szybko zespół doszusował do jego poziomu.

Norris – Był bezbłędny po świetnych kwalach. Zrobił swoje i w tym szalonym wyścigu i przy dobrej formie McLarena to dało efekt.

Hamilton – Próbuję być obiektywnym, ale może mi się nie udać. Jak się nie skupia na ściganiu tylko innych sprawach, to choćby było się w idealnej formie, może nie udać się wygrać. Kara przed wyścigiem, kara po wyścigu, problemy techniczne i jest 4. miejsce. W wyścigu, który kończy 11 aut… I tylko szkoda, że Lewis nie jest w stanie znieść tego, że inny kierowca go wyprzedza, bo znów odebrał Alexowi Albonowi podium.



Sainz – Mocny wyścig, mało błędów fajne walki. Ale został pokonany przez rywala z zespołu. A w przyszłym roku idzie do Ferrari…

Perez – Karma. Trochę tak to odbieram. Racing Point zaliczyło dziś bolesny spadek entuzjazmu. Kiedyś, jako Racing Point, w takich szalonych wyścigach potrafili stawać na podium. Dziś mają bolid, a lądują daleko. Na pewno zgarną jeszcze wysokie miejsca w tym sezonie, ale dziś tempa wyścigowego nie mieli. Być może dopadły ich te same problemy co inne Mercedesy.

Gasly – Kolejny szczęśliwiec. AlphaTauri zaliczyło solidny wyścig z dobrą strategią i bez błędów. Dziś dawało to 7. miejsce.

Ocon – No nie wyszedł ten wyścig Estebanowi. Nie jest łatwo wrócić do F1, nawet po tylko jednym roku przerwy. Póki co daleko za Danielem.

Giovinazzi – Nie ustrzegł się błędów, po jednym z restartów (trzech!) wyjechał poza tor i spadł na ostatnie miejsce. Tempa nie było, z Kimim przegrywał. Mimo 2 punktów nie może być zadowolony.

Vettel – Jasne, styl z jakim Ferrari pozbyło się Seba jest słaby, ale przyczyny takiej decyzji widać w kolejnym wyścigu Vettela jak na dłoni. Niestety. Ponownie nie zachował zimnej krwi, obrócił się bez dużego kontaktu i stracił szanse na duże punkty. Przeciwieństwo Leclerca.

Latifi – To może być jego najlepszy wynik w tym sezonie, ale czasy okrążeń były fatalne i praktycznie cały czas jechał ostatni. Otwartym pozostaje kwestia równości aut w Williamsie. Poza tym – to był jego debiut w F1.

Nie ukończyli…

Raikkonen jechał swoje – bez błysku, ale pewnie i regularnie. Byłby bez problemy 8. albo 9, gdyby nie feralne koło. Wygląda na to, że był jakiś problem z nakrętką, który objawił się dopiero podczas restartu, gdy ciśnie się już „na maksa”.

Albon spisał się rewelacyjnie, brawo dla niego. Oby mógł swoją formę potwierdzić wynikami. Max też jechał swoje i też bardzo szkoda jego awarii.



Kvyat jechał dość pewnie i miał niezły wyścig aż do przebitej opony.

Russell – Domyślam się, że był rozczarowany – nie tyle wynikiem, co tempem. Williamsy miały je dziś najsłabsze. Gdyby dojechał do mety, byłby tylko przed Latifim. Nie mniej on jako kierowca spisał się raczej bez zarzutu, poza startem, na którym znów stracił sporo miejsc.

Grosjean – Znów błędy i to nie wynikające z problemów z hamulcami.

Magnussen – Jechał dobry wyścig, ale Haas ma ogromny problem i według mnie to wszystko zmierza ku końcowi tej ekipy w F1.

Stroll – Wyścig jechał przecięty, ale były duże problemy z bolidem.

Ricciardo – „Niech ten sezon już się skończy żebym mógł pójść do McLarena”.

Zgadzacie się z czymś lub nie? Dajcie znać, co dzisiejszy wyścig znaczy dla dalszych losów mistrzostw!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi