KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

russell styria

Upiory 2019 wróciły – jedziemy GP Styrii z George Russellem



Z pewnością nie na taki wyścig liczył George Russell, który startując z 11. miejsca i będąc chwilę po starcie na pozycji 9, ostatecznie dojechał do mety na 16. miejscu, zyskując bardzo niewiele nad swoim kolegą zespołowym. Jak wyglądało GP Styrii z jego perspektywy.

Przed startem George Russell dostał informację o oponach, na jakich startują jego rywale, było też odliczanie i przypomnienie o włączeniu trybu „Form”, a zatem na okrążenie Formujące. Co ciekawe, w międzyczasie Anglik przez chwilę… nucił sobie w kokpicie.

Trzeba przyznać, że kierowca Williamsa zaliczył świetny start i niemal natychmiast wyprzedził Sebastiana Vettela. Potem trzymał się dość bezpiecznych linii i awansował o dwie pozycje. Potem spadł o jedną pozycję i nastąpiła neutralizacja.

Russell został pochwalony za start. „Na którym jesteśmy miejscu? Mam pracować nad hamulcami? Czy grzać opony? Niby są w oknie, ale chcę być bezpieczny” – zapytał Anglik. Po otrzymaniu poleceń od inżyniera zapytał jeszcze, na którym trybie ma teraz jechać. „Zostań na Mode 5 na restart” – odpowiedział inżynier, który przed wznowieniem wydał mu jeszcze sporo poleceń.

Russell zalicza średni restart i dość szybko po nim wyprzedzają go inni kierowcy. Gdy w zakręcie 6. znalazł się bok w bok z Kevinem Magnussenem, ale po zewnętrznej, zaliczył podsterowność, która przeszła w nadsterowność. Po minimalnej kontrze wypadł w żwir.



Russell dość przytomnie się zachował, szukając jak najlepszej drogi powrotu na tor. Od razu zaczął też przepraszać zespół.

„Z samochodem wszystko OK, ciśnienia są w porządku” – usłyszał w odpowiedzi. Po kilku minutach i powrocie do pełnego tempa, inżynier poinformował Anglika, że jest sekundę szybszy niż jadący przed nim Raikkonen.

George dopytywał o temperaturę swoich hamulców, ale usłyszał, że nie potrzeba tu żadnych zmian. Dostał też informację, że problemy z hamulcami mają oba bolidy Haasa będące przed nim.

Po kilku okrążeniach inżynier powiedział: „Teraz Nicholas jest przed tobą, jest 1,5 sekundy z przodu”.

Na 12. okrążeniu Russell jest proszony o lift and coast w 3 i 4. zakręcie dla oszczędzania opon. Kółko później zgłasza problemy ze stabilnością auta. „Samochód jest wszędzie”. dostaje polecenie zmiany ustawień. „Możesz zmienić ustawienia dyferencjału w szybkich zakrętach jeśli chcesz” – dodaje inżynier, po chwili podając kolejną sugestię zmiany ustawień.



„Mam problemy z przyczepnością” – mówi kilka okrążeń później Russell. „Okno samochodu bezpieczeństwa jest zamknięte” – mówi inżynier, uświadamiając Russella, że pit-stop nie nastąpi szybko. Podaje jednak kolejne zmiany ustawień.

Russell wciąż jedzie ponad sekundę za Latifim. „Zyskujesz nad Nicholasem w zakrętach 1 i 10” – informuje inżynier.

„Mam problemy z aero, duże problemy w zakręcie 7” – informuje Russell.

Na 20. okrążeniu Russell dojeżdża nieco do Latifiego i dostaje informację, że „Nicholas może się bronić przez kilka okrążeń”.

„Spodziewamy się niebieskiej flagi na Hamiltonie w ciągu 4 okrążeń” – mówi inżynier do Russella na 24. okrążeniu. Anglik informuje, że jego opony się przegrzewają i bardzo walczy z autem. „Samochód jest wszędzie, nawet na prostej”.

„Hamulce zaczynają cierpieć” – zgłasza Russell po kilku okrążeniach. „To zrozumiałe, za nami 29 okrążeń” – odpowiada inżynier.

Russell stoczy niedługo później pojedynek z Gaslym, który był na zmianie opon. Anglik przepuszczał później Bottasa, który chwilę potem zjechał do boksów.

Gdy przychodzi czas pit-stopu George`a, jest pytany, czy chce zmiany ustawień przedniego skrzydła, ale odmawia.

Po dość niezłym pit-stopie i kilku okrążeniach na nowych oponach, Russell skarży się na słaby balans auta. „Mode 7 i go attack” – mówi mu inżynier. Anglik jest również informowany, że nie ma dostępnego przycisku overtake, co pomogłoby mu wyprzedzić Nicholasa Latifiego. George znów na wiele okrążeń utknie za swoim partnerem z zespołu.

Russell nie jest w stanie wyprzedzić Latifiego, a inżynier informuje go, że zostało mu tylko 9 okrążeń jazdy na szybszym mode. Do mety jest jeszcze 30 kółek.

Gasly po kolejnej wizycie w boksie znów wyprzedzał Russella i poradził sobie z nim łatwo. Na 53. kółku Russell znów dostaje polecenie go attak i po dwóch okrążeniach wreszcie udaje mu się uporać z Latifim. „Dobra robota, Nicholas ma teraz DRS”.

Russell odjeżdża od Latifiego i dostaje informacje o innych kierowcach będących przed nim oraz polecenie zmiany ustawień hamulców. Skarży się też na zachowanie auta w zakrętach 6 i 7.

Przez kilkanaście następnych okrążeń wyścig Russella jest dosyć samotny. Dostaje przede wszystkim informacje o dublujących go autach. Na ostatnim okrążeniu otrzymuje polecenie Mode 7.

Po minięciu linii mety Russell kilka razy przepraszał swój zespół za wpadkę z początku wyścigu. „Nie miałem tempa i były ogromne problemy, przepraszam chłopaki” – mówił.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi