Czas przyjrzeć się liczbom wczorajszego wyścigu. On sam w sobie był szalony, a czy widać to w danych? Kto spisał się najlepiej podczas pit-stopów i na torze?
Wyniki
Zostały one zdeterminowane przez awarie i kary dla Hamiltona i Pereza. Linię mety przecięło 11 zawodników.
Best lap
Najlepszy czas wyścigu wykręcił na ostatnim kółku Lando Norris, który robił wszystko, by zmieścić się w mniejszej niż 5 sekund stracie do Lewisa Hamiltona. Najsłabszy czas spośród zawodników będących na mecie uzyskał Nicholas Latifi, który mimo że przejechał 22 okrążenia więcej, był na swoim best lapie 0,3 sekundy wolniejszy od George Russella.
Sektory
Tu ponownie bardzo dużo zależy od tego, który kierowca przejechał pełny dystans wyścigu i czy na końcówkę miał założone miękkie opony. Mimo wszystko warto jednak zauważyć, że na dole tabeli nie ma żadnego kierowcy Williamsa. Najgorzej szło im w drugim sektorze, gdzie mają 15. i 16. czas. Dobrze radzili sobie tam zawodnicy Alfa Romeo Racing Orlen, którzy we wszystkich sektorach plasowali się w okolicy połowy stawki.
Prędkości
Najwyższą w tym wyścigu uzyskał Danil Kvyat, który do mety nie dojechał. 328,5 km/h to 2 km/h więcej niż w przypadku Carlosa Sainza. Trzeci wynik miał… Nicholas Latifi.
Zmiany opon
Ekipy, które spisywały się najlepiej w ubiegłym sezonie, brylują też w tym, choć warto zauważyć, że czasy są „znacznie wolniejsze” niż w ubiegłym roku. Dajmy mechanikom jednak czas na rozkręcenie.
Mechanicy Alfy Romeo Racing Orlen przeprowadzili 5. najszybszy postój, ale fakt, że po nim Kimiemu Raikkonenowi odpadło koło, sprawia, że do „punktacji” zaliczony on nie jest.
Wizyty w boksach
Najszybszą procedurę zaliczył dziś Alex Albon, uzyskując 21.279 sekundy. Poniżej pełne zestawienie wizyt w boksach, obejmujące również przejazd przez boksy przy neutralizacji po wypadku Kimiego Raikkonena.
Opony
Maksymalne stinty każdej z mieszanek wyglądają dziś podobnie. Co ciekawe, najszybciej kierowcy jechali na oponie pośredniej, a trzeci z najlepszych czasów na mieszance twardej jest i tak lepszy niż najlepszy czas na mieszance miękkiej.
Strategie
Spośród tych, którzy dojechali do mety, 6 kierowców miało strategię jednego postoju. Na niej jechali również Hamilton i Perez, a zatem zawodnicy z karami. Ciekawa była również ta zastosowana przez Leclerca i Norrisa, a zatem 2 zjazdy.
Performance
Na koniec wskaźniki Performance z live timingu F1. Od prawej Throttle, Steering, Breaking, Cornering i Aggression.
– Throttle – A zatem przepustnica. Pokazuje on, jak bardzo mocno dany kierowca musi wciskać gaz relatywnie do swojej prędkości. Im wyższy tym kierowca musi mocniej otwierać przepustnicę by uzyskać tę prędkości.
– Steering – To wskaźnik mówiący o tym, jak wiele ruchów na kierownicy wykonuje kierowca. A że wyścigi to nie rajdy i tu im więcej ruchów tym gorze, to wysoki wskaźnik może świadczyć o niestabilności auta czy problemach z oponami i przyczepnością.
– Braking – im wyższy tym kierowca szybciej redukuje swoją prędkość przed zakrętem.
– Cornering – To de facto wskaźnik przeciążeń bocznych działających na kierowcę. Im większy tym kierowca szybciej i gwałtowniej wchodzi w zakręty.
– Agression – Czyli wskaźnik łączny tego, jak kierowca szybko przyśpiesza i zwalnia i tu również opiera się on na przeciążeniach, tyle że działających od przodu i z tyłu na kierowcę.