KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
blank

Prędkości, strategie, sektory, opony i liczby GP Austrii



Czas przyjrzeć się liczbom wczorajszego wyścigu. On sam w sobie był szalony, a czy widać to w danych? Kto spisał się najlepiej podczas pit-stopów i na torze?

Wyniki

 

Zostały one zdeterminowane przez awarie i kary dla Hamiltona i Pereza. Linię mety przecięło 11 zawodników.

Wyniki Grand Prix Austrii 2020

Best lap

 

Najlepszy czas wyścigu wykręcił na ostatnim kółku Lando Norris, który robił wszystko, by zmieścić się w mniejszej niż 5 sekund stracie do Lewisa Hamiltona. Najsłabszy czas spośród zawodników będących na mecie uzyskał Nicholas Latifi, który mimo że przejechał 22 okrążenia więcej, był na swoim best lapie 0,3 sekundy wolniejszy od George Russella.

najszybsze okrążenia GP Austrii 2020



Sektory

 

Tu ponownie bardzo dużo zależy od tego, który kierowca przejechał pełny dystans wyścigu i czy na końcówkę miał założone miękkie opony. Mimo wszystko warto jednak zauważyć, że na dole tabeli nie ma żadnego kierowcy Williamsa. Najgorzej szło im w drugim sektorze, gdzie mają 15. i 16. czas. Dobrze radzili sobie tam zawodnicy Alfa Romeo Racing Orlen, którzy we wszystkich sektorach plasowali się w okolicy połowy stawki.

najlepsze czasy sektorów gp austrii 2020

Prędkości

 

Najwyższą w tym wyścigu uzyskał Danil Kvyat, który do mety nie dojechał. 328,5 km/h to 2 km/h więcej niż w przypadku Carlosa Sainza. Trzeci wynik miał… Nicholas Latifi.

najwyższe prędkości wyścigu

Zmiany opon

 

Ekipy, które spisywały się najlepiej w ubiegłym sezonie, brylują też w tym, choć warto zauważyć, że czasy są „znacznie wolniejsze” niż w ubiegłym roku. Dajmy mechanikom jednak czas na rozkręcenie.

Mechanicy Alfy Romeo Racing Orlen przeprowadzili 5. najszybszy postój, ale fakt, że po nim Kimiemu Raikkonenowi odpadło koło, sprawia, że do „punktacji” zaliczony on nie jest.

pitstopy austria 2020

Wizyty w boksach

 

Najszybszą procedurę zaliczył dziś Alex Albon, uzyskując 21.279 sekundy. Poniżej pełne zestawienie wizyt w boksach, obejmujące również przejazd przez boksy przy neutralizacji po wypadku Kimiego Raikkonena.

pit stopy grand prix austrii 2020

Opony

 

Maksymalne stinty każdej z mieszanek wyglądają dziś podobnie. Co ciekawe, najszybciej kierowcy jechali na oponie pośredniej, a trzeci z najlepszych czasów na mieszance twardej jest i tak lepszy niż najlepszy czas na mieszance miękkiej.

opony grand prix austrii 2020



Strategie

 

Spośród tych, którzy dojechali do mety, 6 kierowców miało strategię jednego postoju. Na niej jechali również Hamilton i Perez, a zatem zawodnicy z karami. Ciekawa była również ta zastosowana przez Leclerca i Norrisa, a zatem 2 zjazdy.

strategir gp austrii 2020

Performance

 

Na koniec wskaźniki Performance z live timingu F1. Od prawej Throttle, Steering, Breaking, Cornering i Aggression.

– Throttle – A zatem przepustnica. Pokazuje on, jak bardzo mocno dany kierowca musi wciskać gaz relatywnie do swojej prędkości. Im wyższy tym kierowca musi mocniej otwierać przepustnicę by uzyskać tę prędkości.

– Steering – To wskaźnik mówiący o tym, jak wiele ruchów na kierownicy wykonuje kierowca. A że wyścigi to nie rajdy i tu im więcej ruchów tym gorze, to wysoki wskaźnik może świadczyć o niestabilności auta czy problemach z oponami i przyczepnością.

– Braking – im wyższy tym kierowca szybciej redukuje swoją prędkość przed zakrętem.

– Cornering – To de facto wskaźnik przeciążeń bocznych działających na kierowcę. Im większy tym kierowca szybciej i gwałtowniej wchodzi w zakręty.

– Agression – Czyli wskaźnik łączny tego, jak kierowca szybko przyśpiesza i zwalnia i tu również opiera się on na przeciążeniach, tyle że działających od przodu i z tyłu na kierowcę.

Performance Austria 2020



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi