Prędkości, strategie, sektory, opony i liczby GP Austrii



Czas przyjrzeć się liczbom wczorajszego wyścigu. On sam w sobie był szalony, a czy widać to w danych? Kto spisał się najlepiej podczas pit-stopów i na torze?

Wyniki

 

Zostały one zdeterminowane przez awarie i kary dla Hamiltona i Pereza. Linię mety przecięło 11 zawodników.

Wyniki Grand Prix Austrii 2020

Best lap

 

Najlepszy czas wyścigu wykręcił na ostatnim kółku Lando Norris, który robił wszystko, by zmieścić się w mniejszej niż 5 sekund stracie do Lewisa Hamiltona. Najsłabszy czas spośród zawodników będących na mecie uzyskał Nicholas Latifi, który mimo że przejechał 22 okrążenia więcej, był na swoim best lapie 0,3 sekundy wolniejszy od George Russella.

najszybsze okrążenia GP Austrii 2020



Sektory

 

Tu ponownie bardzo dużo zależy od tego, który kierowca przejechał pełny dystans wyścigu i czy na końcówkę miał założone miękkie opony. Mimo wszystko warto jednak zauważyć, że na dole tabeli nie ma żadnego kierowcy Williamsa. Najgorzej szło im w drugim sektorze, gdzie mają 15. i 16. czas. Dobrze radzili sobie tam zawodnicy Alfa Romeo Racing Orlen, którzy we wszystkich sektorach plasowali się w okolicy połowy stawki.

najlepsze czasy sektorów gp austrii 2020

Prędkości

 

Najwyższą w tym wyścigu uzyskał Danil Kvyat, który do mety nie dojechał. 328,5 km/h to 2 km/h więcej niż w przypadku Carlosa Sainza. Trzeci wynik miał… Nicholas Latifi.

najwyższe prędkości wyścigu

Zmiany opon

 

Ekipy, które spisywały się najlepiej w ubiegłym sezonie, brylują też w tym, choć warto zauważyć, że czasy są „znacznie wolniejsze” niż w ubiegłym roku. Dajmy mechanikom jednak czas na rozkręcenie.

Mechanicy Alfy Romeo Racing Orlen przeprowadzili 5. najszybszy postój, ale fakt, że po nim Kimiemu Raikkonenowi odpadło koło, sprawia, że do „punktacji” zaliczony on nie jest.

pitstopy austria 2020

Wizyty w boksach

 

Najszybszą procedurę zaliczył dziś Alex Albon, uzyskując 21.279 sekundy. Poniżej pełne zestawienie wizyt w boksach, obejmujące również przejazd przez boksy przy neutralizacji po wypadku Kimiego Raikkonena.

pit stopy grand prix austrii 2020

Opony

 

Maksymalne stinty każdej z mieszanek wyglądają dziś podobnie. Co ciekawe, najszybciej kierowcy jechali na oponie pośredniej, a trzeci z najlepszych czasów na mieszance twardej jest i tak lepszy niż najlepszy czas na mieszance miękkiej.

opony grand prix austrii 2020



Strategie

 

Spośród tych, którzy dojechali do mety, 6 kierowców miało strategię jednego postoju. Na niej jechali również Hamilton i Perez, a zatem zawodnicy z karami. Ciekawa była również ta zastosowana przez Leclerca i Norrisa, a zatem 2 zjazdy.

strategir gp austrii 2020

Performance

 

Na koniec wskaźniki Performance z live timingu F1. Od prawej Throttle, Steering, Breaking, Cornering i Aggression.

– Throttle – A zatem przepustnica. Pokazuje on, jak bardzo mocno dany kierowca musi wciskać gaz relatywnie do swojej prędkości. Im wyższy tym kierowca musi mocniej otwierać przepustnicę by uzyskać tę prędkości.

– Steering – To wskaźnik mówiący o tym, jak wiele ruchów na kierownicy wykonuje kierowca. A że wyścigi to nie rajdy i tu im więcej ruchów tym gorze, to wysoki wskaźnik może świadczyć o niestabilności auta czy problemach z oponami i przyczepnością.

– Braking – im wyższy tym kierowca szybciej redukuje swoją prędkość przed zakrętem.

– Cornering – To de facto wskaźnik przeciążeń bocznych działających na kierowcę. Im większy tym kierowca szybciej i gwałtowniej wchodzi w zakręty.

– Agression – Czyli wskaźnik łączny tego, jak kierowca szybko przyśpiesza i zwalnia i tu również opiera się on na przeciążeniach, tyle że działających od przodu i z tyłu na kierowcę.

Performance Austria 2020



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Tego dnia w F1 - 12 sierpnia

Po raz pierwszy w swojej karierze z pole position rusza Rene Arnous. Trzecie zwycięstwo odnosi jednak Alan Jones. To jednocześnie 3. zwycięstwo Williamsa w historii.

Podczas wyścigu 1000 km de Motorsport w Toronto ginie Manfred Winkelhock (47 startów w F1).

Trzecie i ostatnie zwycięstwo w karierze odnosi Thierry Boutsen.

Starszy inżynier wyścigowy Williamsa, Dave Robson, mówi, że problemem Roberta Kubicy w sezonie 2019 może być brak rozumienia opon. „Podejrzewam, że sprowadza się to do opon. Kiedy różnice są duże, samochody są identyczne więc myślę, że o to chodzi”.

Najnowsze wpisy

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy wyścig DTM

Lausitrzing

Dni
Godzin
Minut
Sekund

godz. 11:00 – Pierwszy trening
godz. 15:00 – Drugi trening
godz. 12:00 – Trzeci trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje
godz. 15:10 – Wyścig

godz. 13:00 – 1. trening
godz. 16:30 – 2. trening

godz. 10:45 – 1. Kwalifikacje
godz. 13:33 – 1. wyścig

godz. 10:45 – 2. kwalifikacje
godz. 13:33 – 2. wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi