Boulogne Billancourt (Francja), 24 lipca 2020 roku – Renault sprzedało w Europie ponad 300 tysięcy samochodów elektrycznych. W samej Francji zarejestrowano ponad 100 tysięcy Renault ZOE. Obie liczby świadczą o zajmowanej przez Renault pozycji lidera na europejskim rynku samochodów elektrycznych. Wskazują również na stały wzrost sprzedaży marki w tym segmencie od 2010 roku.
Od 2010 roku Renault jest pionierem i liderem elektrycznej mobilności w Europie
Grupa Renault jest pionierem i liderem na rynku samochodów elektrycznych. Aktywnie działa na rzecz promocji samochodów elektrycznych i transformacji ekologicznej. Sprzedaż samochodów elektrycznych marki Renault wzrosła o 38% do ponad 42 tysięcy samochodów w pierwszej połowie tego roku. Sprzedaż ZOE zwiększyła się o blisko 50%, osiągając 37 540 sztuk.
Renault ZOE – niezwykła historia
Sprzedaż ZOE systematycznie rośnie z roku z rok. Ten mały miejski samochód zawdzięcza swoją popularność stale rozwijanym technologiom i atrakcyjnej stylistyce nadwozia.
Know-how marki jest widoczny w innowacjach wprowadzanych w ZOE od samego początku, zwłaszcza pompie ciepła w układzie klimatyzacji, specjalnych oponach o mniejszych oporach toczenia czy konstrukcji pedału typu brake-by-wire, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas hamowania. Zaledwie trzy lata po wprowadzeniu modelu na rynek Grupa Renault zaprezentowała ZOE z akumulatorem 41 kWh, który zapewniał praktycznie dwukrotnie większy zasięg (300 km w cyklu WLTP). Pojawiły się również bogato wyposażone wersje Edition One ze skórzaną tapicerką. Ładowarka pokładowa Caméléon zapewnia wszechstronne możliwości ładowania. Samochód można podłączyć zarówno do domowego gniazdka, jak i do terminala o mocy 22 kW, który umożliwia odzyskanie 80 km zasięgu w zaledwie 30 minut, czyli w czasie krótkiego postoju.
Pod koniec 2019 roku pojawiło się nowe ZOE. Liczne innowacje podniosły komfort i przyjemność z jazdy. Nowe wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o potrzebach kierowcy. Jest wyposażone w dwa duże ekrany: ekran o przekątnej 10” na zespole zegarów i ekran nawigacji 9,3”, a także nowy system multimedialny. Nowe ZOE ułatwia podróże dzięki możliwości wyświetlenia dostępnych terminali ładowania na trasie, a także sprawdzenia w czasie rzeczywistym zasięgu i czasu pozostałego do pełnego naładowania akumulatora za pomocą smartfona. Nowy akumulator 52 kWh zapewnia doskonały zasięg 395 km WLTP, a nowy silnik R135 o mocy 100 kW (135 KM) gwarantuje jeszcze bardziej dynamiczną jazdę na drogach ekspresowych i autostradach. Nowe ZOE oferuje ładowarkę Caméléon, ale można je również ładować z terminala prądu stałego DC o mocy 50 kW. Wystarczy wówczas 30 minut, by odzyskać 150 km zasięgu. Nowe ZOE, wyposażone w mobilne technologie, kontynuuje swoje success story. Przyczynia się również do sukcesu gamy samochodów elektrycznych marki – lidera na rynku samochodów osobowych i dostawczych.