KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Berger czeka na BMW. Likwidacja DTM czy GT3?



Coraz mniej optymistyczne o przyszłości serii DTM są słowa szefa ITR, Gerharda Bergera. Nadal czeka on na decyzję BMW w sprawie kontynuacji udziału w serii. Rozważane są różne scenariusze, a najbardziej prawdopodobnym jest przejście na auta GT3.

Po odejściu Mercedesa w sezonie 2018, Aston Martina w 2019 i Audi w 2020 roku, teraz w DTM zostało tylko BMW, które nadal nie podjęło decyzji w sprawie kontynuacji swojego udziału w serii. Zarówno Audi, jak i BMW są obecnie udziałowcami DTM.

„Nie ma jeszcze decyzji BMW. Cały czas jest to przeciągane. Wiele etatów jest powiązanych z DTM, dlatego musimy szybko wyjaśnić tę sprawę i przedstawić przyszłość serii” – mówi Berger, cytowany przez Autosport.



„Przyszedł czas, by zastanowić się nad likwidacją DTM jeżeli żaden z niemieckich producentów nie będzie chciał wspierać tej platformy i serii nadal” – dodaje.

Jak mówi Berger, najbardziej prawdopodobne jest teraz przejście na jazdę autami GT3, co pozwoliłoby pozostać w serii Audi, prawdopodobnie z modelem R8 LMS.

„Jeżeli będziemy kontynuować serię jako ITR, to będziemy musieli przejść na kategorię GT3 ponieważ to jedyne regulacje techniczne, w które zaangażowanych jest wielu producentów. Jest 13 marek mających auta GT3. To powód stojący z GT3. Audi stosunkowo szybko wyszło z tą propozycją. Mówią, że mimo wycofania z aut DTM, chcieliby pozostać w ITR i sprawić, że historia DTM nie umrze” – mówi Berger.

Jednocześnie bardzo żałuje on rozwoju spraw i niemal pewnej utraty charakteru aut DTM.

„Dzisiejsze auta są prawdziwymi samochodami wyścigowymi z wieloma standardowymi komponentami. To najbardziej skomplikowane auta wyścigowe po Formule 1. To szybkie prototypy bez żadnej kompensacji osiągnów, profesjonalne i twarde ściganie” – dodaje.

Źródło: Autosport



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi