KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Giovinazzi giulia

Alfa Romeo Giulia GTA dołączy w Austrii do zespołu Antonio Giovinazziego z okazji wznowienia sezonu F1



Począwszy od Grand Prix Austrii i przez cały sezon 2020, na kombinezonie wyścigowym Antonio Giovinazziego pojawi się logo „GTAm” … legendarny akronim podkreślający osiągi zakodowane w DNA Alfy Romeo i współpracę techniczną z Sauber Engineering.

Oficjalne rozpoczęcie nowego sezonu Formuły 1, do tej pory przekładane ze względu na stan zagrożenia epidemicznego, odbędzie się 5 lipca 2020 r. w Austrii.
Zespół Alfa Romeo Racing ORLEN będzie ścigał się niedługo po obchodach jubileuszu 110-lecia istnienia marki Alfa Romeo, świętowanych uroczyście 24 czerwca. Historia marki jest ściśle związana z historią Formuły 1: należy pamiętać, że to właśnie Alfa Romeo wygrała pierwsze w historii Grand Prix i inauguracyjną edycję najważniejszych wyścigów samochodowych w 1950 roku, z Nino Fariną za kierownicą Alfy Romeo Gran Premio Tipo 158 „Alfetta” a sukces ten powtórzył w 1951 r. Juan Manuel Fangio za kierownicą Alfetty 159.

Kultowe logo „GTAm” na kombinezonie wyścigowym Antonio Giovinazziego.
Teraz legenda będzie trwać dalej, wspierana przez Mistrza Świata Kimi Räikkönena i Antonio Giovinazziego za kierownicami swoich modeli C39. Kultowy znaczek „GTAm” będzie wyróżniać się na kombinezonie włoskiego kierowcy po wznowieniu wyścigów Grand Prix, stanowiąc hołd dla nowej Alfy Romeo Giulia GTA. Limitowana seria specjalna modelu, przygotowana z okazji 110. rocznicy powstania marki, jest obecnie wyrazem maksymalnych osiągów najbardziej kultowej wersji w gamie Alfy Romeo.



Zestaw rozwiązań technicznych zastosowanych w Giulii GTA i GTAm wynika ściśle z wiedzy technologicznej nabytej przez Sauber Engineering podczas wieloletniej działalności w Formule 1. Aspekt aerodynamiczny został specjalnie zbadany i opracowany pod kątem zagwarantowania optymalnych obciążeń aerodynamicznych, sprzyjających stabilności i równowadze, zwłaszcza przy dużych prędkościach. Prace nad czynnikami aerodynamicznymi obejmowały aktywny splitter przedni, listwy progowe, specjalny spojler tylny oraz istotne rozwiązania dotyczące podwozia i wlotu powietrza.

Ekscytujące osiągi łączące historię i przyszłość.
Pod względem technicznym i koncepcyjnym nowa Alfa Romeo Giulia GTA inspirowana jest Giulią GTA z 1965 roku – „Gran Turismo Alleggerita” – stworzoną przez Autodeltę w oparciu o Giulię Sprint GT, która odnosiła sportowe sukcesy na całym świecie. Giulia GTA oparta jest na modelu Giulia Quadrifoglio i jest oferowana z silnikiem 2,9 V-6 bi-turbo o zwiększonej mocy 540 KM. Dzięki szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów może szczycić się zmniejszoną o 100 kg masą w porównaniu do Giulii Quadrifoglio, osiągając najlepszy w swojej klasie stosunek wagi do mocy na poziomie 2,82 kg/KM.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi