KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

SimRacing Polska LFS (SRP) – LFS + PC



Platforma: LFS
Sprzęt: PC
Oceniany poziom: średnio-zaawansowany, profesjonalny (serwer demo – początkujący)
Terminy wyścigów/kalendarz: każda niedziela 18:00UTC wyścig
Kontakt: https://discord.gg/d68BEY6
Transmisje: YouTube https://youtube.com/channel/UCJRv_OXKIk-MsZD8EWdPKcg
Strona: Facebook: https://facebook.com/SRPLFS
Strona: Discord: https://discord.gg/d68BEY6
Strona: LFS: https://lfs.net/leagues/533
Wymagania: brak
Kwalifikacje/selekcja: Kwalifikacje przed niedzielnym wyścigiem
Informacje dodatkowe/opis ligi: Jako liga oferujemy kilka własnych serwerów. Wszystkie serwery dostępne są 24/7.

/SRP/ Racing PRO ’20
Główny serwer ligi. Przez cały tydzień otwarte są treningi do niedzielnego wyścigu. W niedzielę o godzinie 20:00 (18:00UTC) odbywają się kwalifikacje a bezpośrednio po nich rozpoczyna się wyścig. Wystartować może zazwyczaj maksymalnie 45 osób, ale limit ten jest uzależniony od układu toru. Od zawodników wymagane jest przygotowanie do startu polegające na opracowaniu strategii i wybraniu ustawień auta na kwalifikacje i wyścig. O ustawienia można poprosić innych kierowców, na pewno znajdzie się ktoś życzliwy. Mając nawet sporą stratę czasową do najszybszych zawodników można wystartować lecz wtedy szczególnie ważne jest by nie przeszkadzać zawodnikom walczącym o punkty i respektować niebieskie flagi. Utrudnianie walki czołówce może zakończyć się usunięciem z toru bądź nawet wyrzuceniem z serwera. Wyścigi transmitowane są na żywo, a na stronach ligi publikowane są podsumowania, statystyki i punkty. Liga otwarta jest dla zawodników z całego świata. Udział całkowicie bezpłatny. Zapisy nie są wymagane. Ligia skierowana jest do zawodników zaawansowanych rozumiejących podstawy ustawiania auta, zarządzania oponami oraz savoir vivre’u wyścigowego.

/SRP/ Blackwood GTI DEMO
Jeżeli dopiero zaczynasz zabawę w simracing, bądź nigdy nie słyszałeś o symulatorze Live for Speed najlepiej jest zacząć od DEMO. Symulator można pobrać za darmo tutaj: https://www.lfs.net/downloads. Powinien on działać na każdym komputerze ale dobrze jest mieć stabilne łącze internetowe i kartę graficzną generującą ponad 100 klatek na sekundę dzięki czemu odczucia z gry będą właściwe. Ważna jest początkowa konfiguracja sterowania. Jeżeli posiadamy kierownice ustawiamy wszystko zgodnie z jej parametrami, szczególnie ważny jest właściwy kąt obrotu. Jeżeli nie posiadamy kierownicy to nic straconego, ponieważ LFS posiada naprawdę fenomenalne mapowanie sterowania myszką. Wielu profesjonalnych zawodników bijących rekordy świata jeździ na myszy więc nie ma się czego wstydzić szczególnie jeżdżąc na demo (sprawdzony układ to lewy przycisk myszy – gaz, spacja – hamulec, Pan Robert wspominał o hamowaniu prawym przyciskiem myszy ale my nie polecamy). Na początek dobrze jest wybrać automatyczną skrzynię biegów i zmienić ją na manualną dopiero kiedy trochę już zrozumiemy zachowanie auta. Manualna skrzynia pomoże poprawić czasy okrążeń szczególnie na trafionych redukcjach biegów podczas hamowania. Po konfiguracji sterowania można przejść szkołę jazdy na placu ale nie ma ona wielkiego wpływu na późniejszą rozgrywkę więc lepiej od razu dołączyć do serwera online i zacząć uczyć się torów, opon oraz fizyki samochodu. Pod przyciskiem „4” na klawiaturze numerycznej jest zielona linia optymalnego toru jazdy, pod przyciskiem „F9” jest stan opon oraz ich temperatura. Pod przyciskiem „t” dostępny jest czat tekstowy (w społeczności LFS witamy się i żegnamy z innymi graczami). W demo niestety dostępne są tylko 3 pojazdy i jeden tor, ale jest to tor bardzo kultowy dla zawodników LFS ponieważ kiedyś każdy na nim zaczynał. Dla każdego samochodu dostępne są ustawienia DEFAULT, lecz niestety nie nadają się one do szybkiej jazdy. Najlepiej więc poprosić kogoś o dobry setup lub napisać prośbę na discordzie naszej ligi, udostępnymy co mamy. Serwery DEMO działają na zasadzie ciągłych wyścigów sprinterskich np. 4 okrążenia bez kwalifikacji. Po zakończeniu wyścigu startuje kolejny, zwycięzcy poprzedniego wyścigu startują z pierwszych miejsc. Jest to doskonały trening dla nowych zawodników. Kiedy już trochę pojeździmy możemy przeanalizować szczegółowe dane na stronie https://www.lfsworld.net. Statystyk jest tam naprawdę dużo. Powtórkę każdej sesji można zapisać wciskając przycisk „2”. Tak zapisaną powtórkę można oglądać z dowolnego samochodu z dowolnej kamery – można więc podpatrywać lepszych zawodników uwzględniając moment i siłę wykorzystania pedałów hamulca i gazu. Dla zaawansowanych kierowców istnieją bardzo udane nakładki rozszerzające wyświetlane na żywo podczas jazdy dane i statystyki (np. DIFF), najbardziej polecaną nakładką jest LFS Lazy.

W tym symulatorze chodzi o fizykę i profesjonalne podejście do ścigania więc jeśli szukasz gry typu arcade na kilka wieczorów to nie jest gra dla Ciebie. Jeśli jednak chcesz spróbować prawdziwego wirtualnego ścigania w gronie poważnych i zdyscyplinowanych ludzi istnieje ryzyko że gra pochłonie Cię na lata. Jako ciekawostkę, specjalnie dla czytelników bloga powrotroberta.pl dodamy że w pełnej wersji dostępny bolid Roberta Kubicy z 2006r. oraz jego kombinezon i kask podczas tworzenia postaci.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi