KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Sachsenring nie chciało przygarnąć DTM, będzie więcej niemieckich torów?



Wygląda na to, że seria Roberta Kubicy intensywnie pracuje nad zmianami w kalendarzu, które umożliwią szybkie i bezpieczne rozpoczęcie sezonu DTM oraz rozegranie największej liczby wyścigów. Był m.in. pomysł powrotu na słynny Sachsenring.

DTM nie ścigało się na Sachsenring od 2002 roku, jednak teraz w obliczu kryzysu ITR zwróciło się do władz toru z luźnym zapytaniem, czy będzie możliwe rozegranie wyścigu bez udziału kibiców na tym właśnie torze.

“Musiałem odpowiedzieć negatywnie ponieważ pracujemy nad pełnym obłożeniem toru z naszymi klientami, a rozgrywanie DTM wiązałoby się z odwołaniem zaplanowanych eventów” – powiedział w rozmowie z motorsport-total.com Ruben Zeltner, szef Sachsenring. Jest to tor, który zarabia przede wszystkim na prywatnych imprezach, a rozegranie wyścigu DTM przy pustych trybunach nie wiązałoby się z finansowym sukcesem.

Zeltner mówi jednak, że chciałby w przyszłości ponownych startów DTM na jego torze.



Zainteresowanie tym właśnie obiektem może sugerować, że DTM skupia się na zorganizowaniu kalendarza z większą liczbą niemieckich torów, co obniżyłoby koszty i ułatwiłoby ich rozegranie, gdyż sytuacja epidemiologiczna w Niemczech jest dobra.

Mówi się o tym, że seria rozmawia z torem Oschersleben, a także rozważa rozegranie większej liczby wyścigów na niemieckich torach będących już w kalendarzu – Hockenheim, Nurburgring i Lausitzring. Dodatkowo wyścigi na Norisring, zaplanowane na 11-12 lipca, nie zostały jeszcze odwołane.

Uniknięcie lotów kilkusteosobowej grupy uczesników wyścigów DTM byłoby dużą korzyścią. Gerhard Berger mówi jednak, że sytuacja z sezonem 2020 zmienia się każdego dnia.

“Sytuacja jest bardzo dynamiczna. Trzeba patrzeć, gdzie otwierają się przed nami drzwi i jakie kroki podejmować. Nasza obsługa jest z różnych krajów – część z Belgii, inni z Niemiec czy Włoch. Musimy patrzeć co robi na przykład F1 i przekładać to na naszą, mniejszą skalę” – mówi szef DTM.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Popularne tagi