KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

F1 - PRE-SEASON TESTING 2020 - 2

Vasseur typowany do Renault, póki co ostrzega przed zbyt intensywnym sezonem

Nie jest wykluczone, że obecny szef Alfa Romeo Racing Orlen, Frederic Vasseur wróci w sezonie 2021 do Renault. Obecnie jednak skupia się na roku 2020, ostrzegając, że dla małych zespołów „upakowany” pod koniec roku sezon 2021 może być bardzo kosztowny.

Znów w Renault?

 

Frederic Vasseur w 2016 roku był szefem Renault w Formule 1. Właśnie wtedy w symulatorze tej ekipy jeździł Robert Kubica, którego Francuz chciał zatrudnić we francuskiej ekipie w roli kierowcy testowego. Dziś obaj są w Alfa Romeo Racing Orlen. Pytanie jak długo i dotyczy ono nie tylko Roberta Kubicy, ale też Vasseur`a.

Jak pisze portal racefans.net, Vasseur może zastąpić w 2021 roku Cyrila Abiteboula w ekipie Renault. To właśnie za sprawą konfliktu z obecnym szefem francuskiej ekipy odszedł z niej w 2017 roku. Teraz Renault inwestuje coraz więcej w F1, a wyników brak więc na czele ekipy mogą zajść zmiany.

Ostrzeżenie

 

Zanim ewentualnie do tego dojdzie, do rozegrania pozostaje sezon 2020, a w nim władze F1 chcą mieć jak najwięcej wyścigów, szykując ekipom i kibicom intensywne ostatnie miesiące. Według Vasseura rozegranie 18 rund w 6 miesięcy może okazać się dla ekip bardziej kosztowne niż planowanych 22 wyścigów na przestrzeni 9 miesięcy.



„Będziemy potrzebować więcej sprzętu, części i przede wszystkim ludzi. A to będzie bardzo kosztowne. Nie będziemy w stanie sprostać tej sytuacji i rozwijać samochód. Nie mamy takiej ekipy” – mówi Francuz.

Vasseur jest zwolennikiem opcji dwudniowych weekendów wyścigowych, co pomogłoby zespołom.

„Jeżeli mielibyśmy trzy wyścigi z rzędu, tak jak mieliśmy w 2018 roku, to sensownym byłoby przeprowadzanie dwudniowych eventów. Wówczas moglibyśmy próbować rozgrywać najwięcej wyścigów jak się da. Będzie to jednak wyzwanie dla wszystkich ekip, choć pewnie bardziej odczują je mniejsi bo nie mamy dużej liczby mechaników by nimi rotować. Będziemy musieli zredukować ich obciążenie” – mówi szef Alfa Romeo Racing Orlen.

Vasseur podkreśla, że pracownicy ekipy, którzy obecnie przebywają na urlopach opłacanych w części przez szwajcarski rząd, rozumieją sytuację i będą elastyczni.

Jednocześnie Vasseur chwali podjęte dotąd przez F1 kroki.

„Przełożenie wprowadzenia nowych zasad na 2022 rok było najlepszą decyzją do podjęcia, podobnie jak zamrożenie rozwoju bolidów. Tylko dzięki temu możemy przetrwać finansowo tę sytuację” – mówi Francuz.

Źródło: racefans.net, autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 listopada
godz. 14:30 – Trening
godz. 18:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 30 listopada
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 1 grudnia
godz. 17:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi