KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

„Był najbardziej kompletnym z moich partnerów w F1, ale jedna rzecz mi się nie podobała”

Gościem najnowszego odcinka podcastu Formuły 1, Beyond the Grid był Nick Heidfeld. Niezwykle ciekawie wypowiadał się on o swoich byłych partnerach z F1, w tym Robercie Kubicy czy Sebastianie Vettelu.

Nick zaczął karierę w F1 jako partner Jeana Alesiego w zespole Prost, a rok później jeździł w Sauberze, gdzie jego partnerem był Kimi Raikkonen, którego pokonał w klasyfikacji generalnej.

„Tym, co imponowało mi w Kimim od samego początku, było jego tempo wyścigowe. W kwalifikacjach był dobry, ale nie tak dobry jak w wyścigach, w których naciskał i miał bardzo dobre wyniki na mecie” – mówi Heidfeld o Raikkonenie.

Z Felipe Massą Niemiec jeździł po odejściu Raikkonena do McLarena.

„Massa nie miał takiego naturalnego talentu, jak Kimi. Zdarzały mu się dobre występy, ale nie był tak równy i szyki jak Raikkonen. Ale spośród wszystkich moich partnerów zespołowych lubiłem go najbardziej, to wspaniały człowiek” – mówi o Brazylijczyku Nick.

Kolejnym partnerem Heidfelfa w Williamsie był Mark Webber.

„Mark w mojej ocenie był najlepszy w kwalifikacjach, podobnie jak Jarno Trulli. W wyścigach ja byłem lepszy, ale w kwalifikacjach miałem problemy” – dodał Heidfeld.



A co mówi o Robercie Kubicy?

„To był partner, którego miałem najdłużej w F1 – przez prawie 4 sezony i powiedziałbym, że był najbardziej kompletnym partnerem zespołowym jakiego miałem w F1. Nie był tak szybki w wyścigach jak Kimi, nie był tak dobry w kwalifikacjach jak Mark, ale jako cały pakiet, był najlepszy. Jednym, co mi się nie podobało i co prawdopodobnie też mu nie pomagało, to że przez większość czasu myślał, że zespół faworyzuje mnie bo jestem Niemcem, a nie była to prawda. Często mówił to w prasie, ale chyba nigdy nie powiedziałem mu tego, a nawet jakbym powiedział, to raczej nic by to nie zmieniło” – zdradził Nick.

Niemiec skomentował też powrót Roberta Kubicy do stawki w ubiegłym roku.

„Wrócić po tym wypadku, nie tylko fizycznie, ale również mentalnie to coś niesamowitego. Nawet jeżeli jego forma nie była taka jaką byśmy sobie życzyli i jakiej on sam by chciał” – powiedział Heidfeld.

Heidfeld został też zapytany o Sebastiana Vettela, który w 2007 roku zastąpił Roberta Kubicę w GP USA.

„Personalnie bardzo go lubiłem, ale nie doceniałem go wtedy, nigdy nie spodziewałbym się, że będzie wielokrotnym mistrzem świata. Nie spisywał się źle, ale faktem jest, że BMW nie wsadziło go do auta. I to pokazuje, że nie przekonał ich w 100%. Nie dawali mu wielu okazji mimo wielu jazd testowych. Był pomysł na Vettela w jednym z naszych samochodów, ale jego rezultaty nie były wystarczająco dobre” – powiedział Heidfeld.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi