KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Ile „zarobiły” zespoły F1 w 2019 roku i jaki miały budżet? Williams wydał $150 mln na punkt Kubicy

Niezwykle interesujące zestawienie finansowe zespołów Formuły 1 w sezonie 2019 przygotował portal racefans.net. Wynika z niego, że najmniej za punkt w sezonie 2019 „zapłacił” Mercedes, a najwięcej Williams.

Williams dysponował w sezonie 2019 budżetem w wysokości $150 mln. Największa część z tego pochodziła z FOM – $60 mln. Zaskakuje podana przez portal kwota $30 mln, podpisana jako wpływy powiązane z kierowcami. $20 mln miał wnieść sponsor tytularny, firma ROKiT. Łącznie dało to kwotę $125 mln, co oznacza, że ekipa musiała dołożyć do sezonu $25 mln. Zatrudnienie w Williamsie wyniosło 635 osób – o 5 więcej niż w sezonie 2018.

8 zespołów miało według racefans.net „wyjść na zero”, a dwa stracić – oprócz Williamsa również Mercedes, tyle że $5 mln.

Najlepszy przelicznik dolarów na punkt ma Mercedes – 0,58 mln. W przypadku Williamsa jest to $150 mln.

Budżety ekip w sezonie 2019 (w nawiasie zysk/strata):
10. Williams $150 mln (-$15 mln) – $150 mln na punkt
9. Haas $150 mln (0) – $5,35 mln na punkt
8. Alfa Romeo $155 mln (0) – $2,7 mln na punkt
7. Racing Point $155 mln (0) – $2,12 mln na punkt
6. Toro Rosso $155 mln (0) – $1,82 mln na punkt
5. Renault $210 mln (0) – $2,3 mln na punkt
4. McLaren $250 mln (0) – $1,72 mln na punkt
3. Red Bull $335 mln (0) – $0,8 mln na punkt
2. Ferrari $435 mln (0) – $0,86 mln na punkt
1. Mercedes $425 mln (-$5 mln) – $0,58 mln na punkt

Najwięcej pracowników miały Mercedes i Ferrari – po 1000. W Red Bullu pracowało 780 osób, w McLarenie 760, a w Renault 710. Toro Rosso miało 480 pracowników, Racing Point 485, Alfa Romeo 460, a Williams 635. Zdecydowanie najmniej osób pracowało dla Haasa – tylko 260.

Jak podaje portal, na budżet Alfy Romeo w sezonie 2019 miało się złożyć $55 mln od FOM, $35 mln od strony trzeciej (prawdopodobnie Longbow Finance), $30 mln od Alfy Romeo, $15 mln od udziałowców, $10 mln od sponsorów i $10 mln od partnerów technologicznych.

Pełne raporty można zobaczyć tutaj i tutaj.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum