Niezwykle interesujące zestawienie finansowe zespołów Formuły 1 w sezonie 2019 przygotował portal racefans.net. Wynika z niego, że najmniej za punkt w sezonie 2019 „zapłacił” Mercedes, a najwięcej Williams.
Williams dysponował w sezonie 2019 budżetem w wysokości $150 mln. Największa część z tego pochodziła z FOM – $60 mln. Zaskakuje podana przez portal kwota $30 mln, podpisana jako wpływy powiązane z kierowcami. $20 mln miał wnieść sponsor tytularny, firma ROKiT. Łącznie dało to kwotę $125 mln, co oznacza, że ekipa musiała dołożyć do sezonu $25 mln. Zatrudnienie w Williamsie wyniosło 635 osób – o 5 więcej niż w sezonie 2018.
8 zespołów miało według racefans.net „wyjść na zero”, a dwa stracić – oprócz Williamsa również Mercedes, tyle że $5 mln.
Najlepszy przelicznik dolarów na punkt ma Mercedes – 0,58 mln. W przypadku Williamsa jest to $150 mln.
Budżety ekip w sezonie 2019 (w nawiasie zysk/strata):
10. Williams $150 mln (-$15 mln) – $150 mln na punkt
9. Haas $150 mln (0) – $5,35 mln na punkt
8. Alfa Romeo $155 mln (0) – $2,7 mln na punkt
7. Racing Point $155 mln (0) – $2,12 mln na punkt
6. Toro Rosso $155 mln (0) – $1,82 mln na punkt
5. Renault $210 mln (0) – $2,3 mln na punkt
4. McLaren $250 mln (0) – $1,72 mln na punkt
3. Red Bull $335 mln (0) – $0,8 mln na punkt
2. Ferrari $435 mln (0) – $0,86 mln na punkt
1. Mercedes $425 mln (-$5 mln) – $0,58 mln na punkt
Najwięcej pracowników miały Mercedes i Ferrari – po 1000. W Red Bullu pracowało 780 osób, w McLarenie 760, a w Renault 710. Toro Rosso miało 480 pracowników, Racing Point 485, Alfa Romeo 460, a Williams 635. Zdecydowanie najmniej osób pracowało dla Haasa – tylko 260.
Jak podaje portal, na budżet Alfy Romeo w sezonie 2019 miało się złożyć $55 mln od FOM, $35 mln od strony trzeciej (prawdopodobnie Longbow Finance), $30 mln od Alfy Romeo, $15 mln od udziałowców, $10 mln od sponsorów i $10 mln od partnerów technologicznych.