KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Ile „zarobiły” zespoły F1 w 2019 roku i jaki miały budżet? Williams wydał $150 mln na punkt Kubicy

Niezwykle interesujące zestawienie finansowe zespołów Formuły 1 w sezonie 2019 przygotował portal racefans.net. Wynika z niego, że najmniej za punkt w sezonie 2019 „zapłacił” Mercedes, a najwięcej Williams.

Williams dysponował w sezonie 2019 budżetem w wysokości $150 mln. Największa część z tego pochodziła z FOM – $60 mln. Zaskakuje podana przez portal kwota $30 mln, podpisana jako wpływy powiązane z kierowcami. $20 mln miał wnieść sponsor tytularny, firma ROKiT. Łącznie dało to kwotę $125 mln, co oznacza, że ekipa musiała dołożyć do sezonu $25 mln. Zatrudnienie w Williamsie wyniosło 635 osób – o 5 więcej niż w sezonie 2018.

8 zespołów miało według racefans.net „wyjść na zero”, a dwa stracić – oprócz Williamsa również Mercedes, tyle że $5 mln.

Najlepszy przelicznik dolarów na punkt ma Mercedes – 0,58 mln. W przypadku Williamsa jest to $150 mln.

Budżety ekip w sezonie 2019 (w nawiasie zysk/strata):
10. Williams $150 mln (-$15 mln) – $150 mln na punkt
9. Haas $150 mln (0) – $5,35 mln na punkt
8. Alfa Romeo $155 mln (0) – $2,7 mln na punkt
7. Racing Point $155 mln (0) – $2,12 mln na punkt
6. Toro Rosso $155 mln (0) – $1,82 mln na punkt
5. Renault $210 mln (0) – $2,3 mln na punkt
4. McLaren $250 mln (0) – $1,72 mln na punkt
3. Red Bull $335 mln (0) – $0,8 mln na punkt
2. Ferrari $435 mln (0) – $0,86 mln na punkt
1. Mercedes $425 mln (-$5 mln) – $0,58 mln na punkt

Najwięcej pracowników miały Mercedes i Ferrari – po 1000. W Red Bullu pracowało 780 osób, w McLarenie 760, a w Renault 710. Toro Rosso miało 480 pracowników, Racing Point 485, Alfa Romeo 460, a Williams 635. Zdecydowanie najmniej osób pracowało dla Haasa – tylko 260.

Jak podaje portal, na budżet Alfy Romeo w sezonie 2019 miało się złożyć $55 mln od FOM, $35 mln od strony trzeciej (prawdopodobnie Longbow Finance), $30 mln od Alfy Romeo, $15 mln od udziałowców, $10 mln od sponsorów i $10 mln od partnerów technologicznych.

Pełne raporty można zobaczyć tutaj i tutaj.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum