Kolejny bardzo intensywny wyścig za George Russellem. Kierowca Williamsa najmniej komunikatywny był podczas pogoni za Robertem Kubicą, którego w końcówce wyścigu… poganiał. Były też słowa skierowane do Sebastiana Vettela.
George znów długo przed startem dyskutował o ustawieniach z Jamesem Urwinem, swoim inżynierem wyścigowym. Następnie otrzymał informację o oponach, na jakich startują jego rywale.
George rusza spod świateł nieźle, ale szybko zostaje wyprzedzony przez Sainza. Później jedzie wprost w środek zamieszania pierwszego zakrętu, co sprawia, że Robert Kubica objeżdża go po zewnętrznej.
Pod koniec pierwszego okrążenia – podobnie jak Robert – otrzymuje prośbę przejścia w tryb Go Race. Russell jedzie za Kubicą i po 2 okrążeniach, gdy możliwe jest użycie systemu DRS, niemal od razu może aktywować go podążając za Polakiem.
„Opony przegrzewają się w zakręcie 10, staraj się tam zarządzać oponami” – jest proszony Russell. W odpowiedzi prosi o sprawdzenie lewej strony swojego bolidu „Mam wrażenie, że mogę mieć tam zrywkę z kasku” – zgłasza.
Russell jest informowany o tym, ile wciśnięć przycisku overtake obecnie posiada oraz że jego opony wyglądają dobrze, musi tylko uważać na nie bardziej na wyjściu z zakrętu 11.
„Sugerujemy go attack i wyprzedzenie Roberta – spala się na trybie ataku” – mówi Urwin, zwracając uwagę, że Robert Kubica wykorzystuje teraz wszystko co ma by utrzymać się przed partnerem z zespołu. Russell dopytuje, ile pozostało mu wciśnięć przycisku overtake. „Przynajmniej 15, Robert ma 1” – słyszy w odpowiedzi.
Anglik jest też ciekaw, kiedy dopadną go pierwsi dublujący zawodnicy. Słyszy, że w ciągu 2 okrążeń. Russell nadal jedzie za Kubicą i zbliża się pora pierwszych postojów w boksach.
Gdy po dwóch okrążeniach Russell jest informowany o niebieskiej fladze z racji dublowania przez Verstappena, słyszy też informację, że Robert wykorzystał wszystkie wciśnięcia przycisku overtake.
George nadal jednak jest za Robertem i kolejne próby zbliżenia się nie pomagają. Gdy Kubica zjedzie do boksów, Russell dopytuje: „Czy zjeżdżamy na tym okrążeniu?” i dostaje potwierdzenie.
„Mode 6 i HPP On kiedy będziesz mógł, zostajemy – poczekamy 2 okrążenia aż dojedzie do nas Vettel, czy potrzebujesz zmiany ustawień przedniego skrzydła?” – zgłasza po chwili James Urwin, obwieszczając zmianę planów.
Russell zjeżdża do boksów i zakłada drugi komplet pośrednich opon. Podczas przejazdu przez boksy pyta, czy będzie walczył na wyjeździe z Kubicą.
„Robert będzie 2 sekundy przed tobą” – słyszy Russell i tak się rzeczywiście dzieje. Anglik jednak ma bardzo dobre tempo i szyko dojeżdża do Polaka.
„Niebieska flaga za Vettela – jest za tobą” – słyszy Russell, ale po chwili wyprzedza Roberta Kubicę po zewnętrznej. Dopiero po kilku zakrętach przepuści Vettela.
„Nieźle, teraz tylko uważaj na Vettela, jest sekundę za tobą” – słyszy Russell. Na następnym kółku jest informowany, że Robert Kubica nie może użyć systemu DRS oraz że będzie to dłuższy stint w jego wykonaniu.
„Przeprosiny dla Vettela za to, że musiałem tak zrobić” – zgłasza chwilę potem Russell swojemu inżynierowi, odnosząc się do momentu wyprzedzania Kubicy.
Inżynier mówi Russellowi, że przed nim 5 czystych okrążeń bez niebieskich flag.
George wykorzystuje ten czas na dopracowanie ustawień samochodu. Dopytuje o wchodzenie w poszczególne zakręty i dostaje instrukcje zmian na pokrętle mid. Jest też informowany, że nadal może 10 razy wcisnąć przycisk overtake.
Russell znów wpada w wir niebieskich flag i jest informowany o kolejnych zawodnikach, którzy będą go dublować.
„George nadal jesteśmy na planie A. Robert właśnie zjechał po twarde opony. Realizujemy plan A z drugim postojem 5 okrążeń później” – słyszy Russell w połowie wyścigu.
Na 38. kółku jest proszony o feedback dotyczący opon: „Pod kontrolą w tym momencie, choć trochę się przegrzewają obecnie” – mówi Anglik.
Russell dostaje polecenie zmiany pokrętła Blue na pozycję 2 oraz zmiany balansu wchodzenia w zakręty na Torque na 3 by ograniczyć podsterowność w wolnych zakrętach.
Na 43. okrążeniu Russell zgłasza, że odczuwa wibracje na tylnych oponach. Gdy odpada Bottas, Russell dostaje informację, że okno samochodu bezpieczeństwa jest zamknięte. Dopytuje o wirtualną neutralizację, ale tu również otrzymuje informację negatywną. Zmienia się to okrążenie później. George pyta, czy ma dogrzewać hamulce i dostaje potwierdzenie.
Gdy dochodzi w końcu do neutralizacji po odpadnięciu Bottasa, Russell dopytuje jak ma się oddublowywać. Podobnie jak w przypadku Roberta Kubicy jest tu spore zamieszanie.
Russell zjeżdża po opony miękkie i zalicza kolejny dobry i sprawny postój. Wyjeżdża za Robertem Kubicą, nad którym jednak ma okrążenie przewagi.
„Czemu on jedzie tak wolno?” – pyta Russell odnosząc się do Roberta podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa. „Powiedzcie mu, żeby zmniejszył odległość” – dodaje, ale jest uspokajany, że obaj zdążą ustawić się na końcu kolejki aut do wznowienia.
Gdy dochodzi do niego, na 10 okrążeń przed końcem Russell jest informowany, że problemy ma Romain Grosjean. Przypomina się mu też, że nadal ma 10 wciśnięć przycisku overtake.
Gdy pojawia się drugi samochód bezpieczeństwa, Urwin mówi początkowo George`owi, że ma zostać na torze, ale w ostatniej chwili pojawia się komunikat – nie pochodzący od Urwina – by Russell zjechał. Podjeżdża szybko na stanowisko serwisowe i zalicza kolejny udany pit-stop.
Po wyjeździe z boksów Russell dostaje polecenie przełączenia pokrętła blue na pozycję 1, Engine Mode 5 oraz dbanie o temperatury przednich opon.
Gdy następuje wznowienie Russell ma przejść w tryb Go Attack i wyłączyć HPP. Przypomina mu się również, że ma jeszcze 8 wciśnięć przycisku overtake.
Na ostatnim okrążeniu Russell ma przejść w tryb Go Race, a po zakończeniu wyścigu dostaje polecenie zmiany na mniej agresywne ustawienia.
„To było interesujące, miejsce 13” – mówi James Urwin Russellowi. „Dawałem z siebie wszystko, ale…” – urywa śmiechem Russell. Otrzymuje prośbę o kolejne zmiany ustawień oraz pochwały za dobry wyścig.