KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Robert Kubica GP USA 2019 czapka F1

Kubica: Nie rozmawiałem z Alfą Romeo

Co Robert Kubica mówi o plotkach dotyczących jego rozmów z Alfą Romeo? Czy uważa, że nowe przepisy w Formule 1 są dobrym posunięciem? jak niskie temperatury w Austin mogą wpłynąć na rywalizację w GP USA? Zapraszam na czwartkowe podsumowanie jego rozmów.

W rozmowie z Auto Motor und Sport Polak odniósł się jeszcze do tego, co działo się w GP Meksyku, kiedy nagle w niedzielę prowadzenie jego bolidu znacznie się poprawiło.

„W sobotę w Meksyku czułem zero przyczepności na przedniej osi. Skręcałem, a samochód jechał prosto. Dzień później po 800 metrach mogłem poczuć, że przyczepność nagle jest w samochodzie, a przecież było to to samo auto, co dzień wcześniej. Nie dokonywałem żadnych zmian. Wyższe temperatury toru czy opony nie mogły poprawić nic w 800 metrów” – powiedział Polak.

Zapytany przez Macieja Barszczaka z TVP Sport, jaka może być przyczyna takiego zachowania auta, Kubica odpowiedział: „Nie wiadomo czemu tak się działo, ale to nie jest pierwszy raz. Jest dziwnie. Na początku roku inaczej do tego podchodziłem i mnie to trochę nurtowało. Myślałem, że może ja coś źle robię, może jakieś zmiany, które wprowadzamy nie służą dobrze. Teraz już mnie trochę mniej nurtują, bo i tak nie mogę na to nic poradzić”.

W rozmowie z brytyjskimi mediami Robert odniósł się do panujących w Austin temperatur. Dziś większość kierowców chodziła w czapkach i kurtkach. Maksymalnie podczas tego weekendu możemy spodziewać się 19 stopni Celsjusza.

„Zamarzam, ale jestem podekscytowany. Nie z powodu temperatury, która jest ekstremalna, ale toru, który jest ciekawy i wymagający. Szczególnie pierwsza część jest interesująca, jest wiele do odkrycia na niej. Temperatura będzie miała wpływ na rywalizację – również jeżeli chodzi o chłodzenie samochodu. Niektórzy mogą zdecydować się na większe zamknięcie karoserii i wykorzystanie maksimum potencjału samochodu” – powiedział Kubica.

Zapytany o temat opon w takich warunkach, dodał: „Na pewno będą one głośnym tematem. Pirelli daje nam nowe opony na sezon 2020 byśmy je przetestowali w piątek więc będzie to dzień bardziej zajęty. Musimy zobaczyć, ale na pewno jest ekstremalnie. Taka temperatura będzie miała duży wpływ na opony”.

W sprawie zmian na 2021 rok Polak mówi: „Widziałem pewne materiały i zdjęcia. Myślę, że najważniejsze są cele, jakie stoją za tymi zmianami, a to coś dobrego dla wyścigów. Wygląd samochodów nie ma znaczenia bo kierowcy chcą mieć dobre wyścigi, chcą mieć samochody, które będą mogły jechać blisko siebie. Jeżeli F1 będzie mogła im to dać, to będzie to coś ekscytującego”.

„Nie organizowałbym F1 z większą liczbą wyścigów niż 15 czy 16 bo to jest F1, w której ja się ścigałem i uważam, że co za dużo to niezdrowo, ale pewnie z biznesowego punktu widzenia, na którym się nie znam, więcej wyścigów jest lepszym rozwiązaniem” – dodał Polak dla TVP Sport.

TVP Sport zadało również pytanie o plotki francuskich mediów dotyczące rzekomych rozmów w sprawie roli kierowcy testowego dla Roberta Kubicy.

„Nie wiem, nie rozmawiałem z Alfą Romeo. Nie wiem o jakim wątku mowa. Gdyby byli zainteresowani to rozmawialiby ze mną. Alfa Romeo żeby rozmawiała ze mną to nie musi jechać do Warszawy czy też pojawiać się w polskich mediach. To co się dzieje w Warszawie nie musi być związane z Robertem Kubicą” – odpowiedział Polak, a z jego początkowej wypowiedzi wynika, że znał te plotki.

Źródło: AMuS, TVP Sport

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi