KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Walka, chaos i podium nie wiadomo skąd – Kubica na Interlagos

Tor Interlagos należy do tych w F1, na których Robert Kubica startował najczęściej. Grand Prix Brazylii zazwyczaj było dla niego niezłym wyścigiem i udało mu się tu zanotować znakomity występ… w swoim najgorszym sezonie. Pierwszy start na Interlagos Robert zaliczył już w 2002 roku w Formule Renault. W debiucie… wygrał.

O starcie w 2002 roku:

Tradycyjnie zaczynamy od okrążenia toru z Robertem Kubicą:

 

Rok 2006

 

W swoim pierwszym (jeszcze niepełnym) sezonie startów w F1, Robert Kubica pojawił się na torze Interlagos po raz drugi w swojej karierze. W pierwszych treningach nie było rewelacji – 19. i 16. miejsce. W trzecim Robert zajął świetne 4. miejsce. Kwalifikacje Polak ukończył na 9. pozycji. Wyżej w 2006 roku był tylko na Monzie jeżeli chodzi o czasówki. W wyścigu Robert startował za Heidfeldem i zdołał go wyprzedzić na starcie, ale walkę kierowców BMW Sauber wykorzystał Michael Schumacher. Dzięki błędom rywali Polak awansował na 7. miejsce. Przed swoim pit-stopem (wykonywanym dość późno) Kubica był drugi. Po nim wrócił na 9. miejscu i na tej pozycji skończył całą rundę. Nie brakowało ostrej walki z rywalami.

Rok 2007

 

Grand Prix Brazylii kończyło sezon 2007. Robert Kubica zaczął od 20. miejsca w pierwszym treningu. Potem była 6. pozycja w drugim treningu, a następnie ponownie 20. miejsce – po awarii.

W kwalifikacjach kierowca BMW Sauber zajął 7. lokatę. Ponownie- tak jak rok wcześniej, Robert na starcie wyprzedził Nicka Heidfelda. Po wypadnięciu Hamiltona Robert był 5., a potem awansował na 4. miejsce wyprzedzając Marka Webbera. Gdy Robert wyprzedził Fernando Alonso, jechał na podium. Polak jechał lżejszym bolidem i miał strategię 3 zjazdów.

Po swoim ostatnim wrócił na 6. pozycji, ale potem wyprzedził w jednym zakręcie dwóch Niemców – Nico Rosberga i Nicka Heidfelda.

Tak to wyglądało z perspektywy Niemca:

Niestety, potem inżynier kazał mu ograniczyć obroty silnika ze względu na zbyt wysoką temperaturę płynów. Robert stracił pozycję, a po wyścigu okazało się, że temperatura płynów była zbyt niska i zarówno Kubicy jak i Heidfeldowi groziła dyskwalifikacja.

Rok 2008

 

To był chyba najbardziej ekscytujący wyścig Formuły 1 w XXI wieku. Walka o mistrzostwo świata na ostatnich okrążeniach pomiędzy Lewisem Hamiltonem i Felipe Massą przejdzie do historii. Nas najbardziej interesowała walka Roberta o podium mistrzostw świata Formuły 1. Nie był to jednak udany weekend. Przed wyścigiem Robert w treningach zajmował 4., 12. i 14. miejsce. W kwalifikacjach było 13. miejsce – najgorsze w dotychczasowej karierze. Wyścig – ze względu na deszczową pogodę  – był szalony. Robert zmieniał opony tuż przed startem i ruszał z alei serwisowej. Następnie trzykrotnie zmieniał opony, będąc jednocześnie zdublowanym. Jego bolidowi brakowało szybkości na prostych i przez to nie był w stanie wyprzedzać. Ostatecznie zajął 11. miejsce poza punktami. Kimi Raikkonen, z którym Kubica walczył o podium mistrzostw świata, zajął 3. miejsce, zrównał się bilansem z Polakiem, ale dzięki lepszej statystyce wyższych miejsc to on zajął 3. miejsce.

Rok 2009

 

O ile cały sezon 2009 był ogromnym zawodem dla Kubicy, to ostatni wyścig choć trochę zrekompensował kierowcy BMW Sauber ten rok. W treningach było słabo – 14., 12. i 19. miejsca. Kwalifikacje były już znacznie lepsze – Robert zajął 8. lokatę. W wyścigu szybko wyeliminowało się kilku rywali i Robert był 4.

Po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa, Robert wznowił rywalizację wyprzedzając Rosberga i był 3. Dzięki dobrej strategii i późnym zjazdom wyprzedził również Sebastiana Vettela, zdobywając jedyne podium w sezonie. Znaczyło ono wiele bowiem dzięki niemu wyprzedził w generalce Nicka Heidfelda i jednocześnie zapewnił swojej ekipie większą kasę dzięki wyprzedzeniu w klasyfikacji konstruktorów Renault. Paradoksalnie, Kubica zmniejszył wpływy swojemu przyszłemu zespołowi.

Rok 2010

 

Już w barwach Renault Robertowi na Interlagos bardzo dobrze szło w treningach w 2010 roku. Najpierw był 5., potem 6. a trzeci trening wygrał. Niestety w deszczowych kwalifikacjach, w których niespodziewanie wygrał Nico Hulkenberg, Robert zajął 7. miejsce. W wyścigu nie działo się nic spektakularnego, ale Robert stracił 2 miejsca po postojach. Brakowało również prędkości na prostych.

Historię swoich startów na Interlagos Robert przypomniał w bardzo fajny sposób rok temu:

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi