KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
blank

Destructors Championship czyli kto rozbił najwięcej pieniędzy w 2019 roku

Nawet kilka milionów dolarów mogą oszczędzić zespoły, jeżeli ich kierowcy nie rozbijają bolidów w trakcie sezonu. Jak to wygląda w 2019 roku? Który z kierowców uszkodził najwięcej części? Ile one kosztowały?

Od początku sezonu użytkownik basspro24chevy na Redditcie prowadzi klasyfikację „World Destructors Championship”, przedstawiającą koszt części rozbijanych przez kierowców w poszczególnych rundach sezonu 2019.

Jako kwoty przyjął on krążące po internecie sumy, wypisane poniżej:
Przednie skrzydło: $170 tys.
Deflektory $93 tys.
Monokok $675 tys.
Przednie zawieszenie $125 tys.
Koło $2 tys.
Panel boczny $80 tys.
Tylne zawieszenie $100 tys.
Tylne skrzydło $82 tys.
Podłoga $75 tys.
Skrzynia biegów $500 tys.
Hamulce $10 tys.
Zapasowy monokok $275 tys.

W swoim zestawieniu bierze on pod uwagę również przedsezonowe testy, ale ja ograniczyłem się do wyścigów. Obejmuje ono elementy wymienione w skutek uderzeń w bandy, wypadnięć z toru i kolizji z innymi kierowcami. Nie są tu brane pod uwagę awarie, takie jak na przykład Roberta Kubicy z GP Belgii.

W zestawieniu brakuje dwóch Grand Prix – Rosji i USA. A jak wiemy, w Rosji George Russell uszkodził zawieszenie swojego auta, dlatego jako że Williams interesuje nas najbardziej, doliczyłem ten fakt.

W swoich zestawieniach basspro24chevy podaje kwoty, bez łącznego zestawienia poszczególnych części. Ja postanowiłem skupić się w prezentowanej poniżej tabeli na uszkodzonych częściach.

Robert Kubica i George Russell uszkodzili po jednym monokoku i obaj zepsuli je w Baku. Tu warto zaznaczyć, że Williams otrzymał/otrzyma odszkodowanie od toru w Baku za niedokładnie przymocowaną studzienkę, która spowodowała wypadek George Russella. Obaj uszkodzili po 5 skrzydeł (przednich i tylnych łącznie), 2 razy zawieszenie i 2 razy podłogę. Różnica w kwocie między kierowcami Williamsa wynika z tego, że Russell uszkodził swój monokok na torze, a u Roberta Kubicy musiał zostać wymieniony między wyścigami po wykryciu uszkodzeń. Autor zestawień przyjął zatem koszt zapasowego monokoku, a nie głównego.

Najwięcej skrzydeł zniszczyli Albon i Stroll. Poniżej pełne zestawienie:

MKierowcaSkrzydłaSekcje boczneMonokokZawieszenieKołoPodłogaSkrzynia bieg?wHamulceKoszt
1Albon104134414$4,869 mln
2Stroll1023261$2,943 mln
3Magnussen23124411$2,765 mln
4Giovinazzi632513$2,712 mln
5Bottas643524$2,573 mln
6Russell5212121$2,137 mln
7Hamilton5333212$2,104 mln
8Kubica5312222$1,780 mln
9Perez614111$1,768 mln
10Grosjean512$1,729 mln
11Leclerc42113$1,446 mln
12Verstappen413411$1,271 mln
13Gasly2121$1,247 mln
14Raikkonen2214511$1,218 mln
15Vettel4111$0,9 mln
16Kvyat12224$0,892 mln
17Hulkenberg3$0,685 mln
18Norris311241$0,660 mln
19Ricciardo211$0,510 mln
20Sainz21$0,415 mln

Jeżeli chodzi o zespoły, to najwięcej stracił Red Bull, choć wiele z uderzeń Alexa Albona miało miejsce w Toro Rosso. Jako że to „jedna rodzina”, nie dzieliłem tego.

MZespółKoszt
1Red Bull$6,14 mln
2Racing Point$4,711 mln
3Mercedes$4,677 mln
4Haas$4,494 mln
5Alfa Romeo$3,930 mln
6Williams$3,917 mln
7Ferrari$2,346 mln
8Toro Rosso$2,139 mln
9Renault$1,195 mln
10McLaren$1,075 mln

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi