Promotor wyścigu w Meksyku, Alejandro Soberon twierdzi, że serial Netflixa doprowadził do gwałtownego wzrostu liczby kobiet biorących udział w Grand Prix Meksyku.
Liczba kobiet biorących udział w imprezie wzrosła o 30% w porównaniu do ubiegłego roku: „Zauważyliśmy, że mamy 30-procentowy wzrost zainteresowania [kobiet]” – mówi Soberon
„Myślę, że seria szczególnie wpłynęła na kobiety, które uznały tę koncepcję wyścigową za bardzo nudną, dopóki nie odkryły, że jest inaczej. Była inna narracja i myślę, że to pomogło.”
Dane o sprzedaży biletów i ankieta promotora potwierdzają pogląd, że seria Netflix zwiększyła zainteresowanie mistrzostwami wśród kobiet.
„Testowaliśmy i jest to bezpośrednio związane z serią Netflix” – tłumaczy promotor wyścigu
„Wiemy dokładnie, kto kupuje nasze bilety. Znamy płeć, wiek, i skąd pochodzą. Badamy, uwielbiamy dane. Uważamy, że ma to fundamentalne znaczenie w tym biznesie. Wiemy, że to gwałtowny wzrost, prawdziwy wzrost zainteresowania kobiet.”
Promotor nazwał serial „bardzo dużym sukcesem: to był świetny pomysł, był świetnie wykonany. To było dobre”
Uważa, że dzięki temu ludzka strona mistrzostw stała się bardziej namacalna.
Jakub Andrusiewicz
źródło: racefans.net