KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Russian Grand Prix - Preparation Day - Sochi, Russia

Na f1.com o przyszłości Kubicy – jakie ma opcje?

Oficjalna strona Formuły 1 zastanawia się, jaka przyszłość czeka Roberta Kubicę w związku z jego odejściem z Williamsa. Jakie szanse na kontynuację kariery daje mu Lawrence Barretto?

Autor tekstu wymienia 3 możliwe opcje dla Roberta. Pierwsza z nich to kontynuacja ścigania się w Formule 1. Tej opcji daje on 5%.

„Nigdy nie mów nigdy, ale szanse Kubicy na fotel wyścigowy gdziekolwiek w 2020 roku są ekstremalnie małe. Red Bull (i tym samym Toro Rosso) niemal na pewno utrzyma w rodzinie Alexa Albona, Pierre Gasly i Danila Kvyata. To sprawia, że miejsce jest jedynie w Alfie Romeo, ale tam sytuacja zmierza do pozostawiania Antonio Giovinazziego. Jego logicznym rywalem wydaje się być zwolniony z Renault Nico Hulkenberg.

Drugą opcją, której autor przyznaje aż 75%, jest rola w symulatorze.

„Kubica przyznał, że pomysł skupienia się w sezonie na pracy w symulatorze F1 nie jest tak ekscytujący. Spędził tak sezon 2018, ale dlatego, że był to jego kolejny krok do otrzymania fotela wyścigowego. Mimo to Racing Point i Haas kontaktowały się z Polakiem, pytając, czy byłby zainteresowany wsparciem ich w tej roli. Był jeszcze przynajmniej jeden zespół, który kontaktował się z nim, podczas gdy tak duży gracz jak Ferrari również mógłby się nim interesować, szczególnie że ma z nimi dobre kontakty. Podobnie Mercedes, w którego symulatorze Kubica testował w przeszłości” – pisze Barretto.

Zwraca on uwagę, że ktoś z takimi aspiracjami i planami jak Lawrence Stroll chętnie widziałby w swoim zespole kogoś z takim doświadczeniem i umiejętnościami jak Kubica, szczególnie że Racing Point chce przyspieszyć prędkość rozwoju podczas przerwy zimowej.

„Kubica byłby też dobrym mentorem dla Lance Strolla. Rolę tę w tym roku pełni Juan Pablo Montoya. Haas tymczasem od razu dzwonił do Kubicy, mając ogromne problemy z tegorocznym samochodem. Kubica jest kierowcą, który może pomóc im znaleźć rozwiązanie i to szybko. Jest niemal pewne, że dostałby czas w samochodzie, zapewne w piątkowych treningach w ciągu roku oraz podczas testów by mieć porównanie z symulatorem” – dodaje autor.

Ostatnią z opcji dla Kubicy, której Barretto też daje 75%, jest jazda w innych seriach.

„Przez moment w Singapurze Kubica znalazł się w pozycji walki o pozycję – rywalizacji z innymi kierowcami i czasem. To był pierwszy raz gdy widzieliśmy to w tym roku i można było widać po wyścigu, jak bardzo mu się to podobało. To było to, o co walczył tak długo. Nie trudno zrozumieć, że chce doświadczać tego więcej, nawet jeżeli nie w Formule 1. DTM jest jednym z potencjalnych kierowców, ale nie miały miejsca poważne rozmowy. Miał wiele okazji w innych seriach kilka lat temu, ale zdecydował się w pełni na F1 więc teraz te okazje mogą wrócić. Kubica ma mocną pozycję negocjacyjną z zespołami, które chciałyby skorzystać z jego usług w rozwoju bolidu, a to daje mu możliwość oceny opcji poza F1. Być może w idealnej sytuacji będzie mógł zaangażować się w rolę w symulatorze (z pewnym czasem na torze), łącząc to z kontraktem wyścigowym gdzieś indziej. I obecnie jest to najbardziej prawdopodobny scenariusz” – kończy Barretto.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi