KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

McLaren bez kary za niebezpieczne wypuszczenie Norrisa

McLaren uniknął kary po Grand Prix Meksyku, ponieważ FIA orzekła, że ​​„nie można ustalić”, czy zespół złamał przepisy.

Lando Norris został zmuszony do zatrzymania swojego McLarena podczas wyścigu po zjeździe z pitlane po swoim jedynym pitstopie, ponieważ przednia opona wyglądała na nieprawidłowo zamontowaną.

Został zepchnięty z powrotem w kierunku garażu i problem został rozwiązany, ale jego wyścig został zrujnowany i ostatecznie zespół wycofał Norrisa z rywalizacji.

McLaren został objęty dochodzeniem wkrótce po postoju, ale ostatecznie uniknął kary.

Nieprawidłowe wypuszczenia samochodu z aleji serwisowej z niewłaściwie przymocowanym kołem zwykle prowadzi do kary pieniężnej, a sam zespół z Woking musiał zapłacić grzywnę w wysokości 5000 euro podczas Grand Prix Włoch, kiedy w rezultacie Carlos Sainz musiał zakończyć udział w wyścigu.

Tak FIA skomentowała całą sytuację: „Przedstawiciel zespołu stwierdził, że mechanik z przodu po lewej stronie nie był pewien, czy opona została odpowiednio zabezpieczona, dlatego postanowili zatrzymać samochód dla zachowania ostrożności.”

„Po sprawdzeniu dowodów wideo delegat techniczny FIA nie mógł ustalić, czy samochód był w niebezpiecznym stanie po wyjechaniu ze stanowiska serwisowego.”

W ten sposób uznano, że na podstawie dostępnych dowodów nie można ustalić, czy samochód został wypuszczony w niebezpiecznym stanie.

Jakub Andrusiewicz

źródło: motorsport.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum