I ponownie – tak jak GP Singapuru – ten wyścig zapamiętamy na długo. Niestety ze zgoła innych powodów niż tydzień temu. Jak wyglądał pierwszy w tym sezonie nieukończony wyścig Roberta Kubicy z jego perspektywy? Zapraszam do przeczytania i obejrzenia!
Przed startem mamy oczywiście sprawdzenie działania radia oraz informację o oponach, na jakich startują kierowcy. Kubica wybrał mieszankę pośrednią, podobnie jak wszyscy obok niego oprócz Kvyata. Paul Williams przypomina również Robertowi o konieczności włączenia pit-limitera.
Robert słabo rusza spod świateł. Być może jest to związane z problemami ze sprzęgłem, które miał przez cały weekend. Próbne starty podczas treningów wybitnie mu nie wychodziły. Potem jednak Polak genialnie zachowuje się w kilku pierwszych zakrętach, ustawia się dobrze, unika kłopotów i awansuje przed George Russella, na 15. miejsce.
Start Robert #Kubica in #RussianGP #RK88 #F1 #F1PL #ORLENteam pic.twitter.com/anGEcf7lVN
— DKK (@damikalinowski) 29 września 2019
Robert dokończyłby 1. okrążenie przed Russellem, jednak pod obecność samochodu bezpieczeństwa Williams każe Polakowi zjechać. „Jesteście pewni? Po co zjeżdżać?” – dziwi się Robert, ale potwierdza wizytę w boksach.
Polak szybko dołącza do końca stawki, ale po chwili znów otrzymuje komunikat o zjeździe do boksów. Robert nie komentuje go, a Paul Williams wyjaśnia, że chodzi o jazdę na oponach pośrednich. Robert znów szybko dojeżdża na tył stawki.
Na 5. okrążeniu Robert jest proszony o „Race Management na poziomie 2”. Cztery okrążenia później inżynier informuje go o zjeździe na karę Raikkonena, a dwa kółka potem Kimi dojeżdża już do Polaka. Kubica jest proszony o zmianę ustawień na pokrętle Multi Function A na godzinie 4. Polak nie dosłyszał konkretnej pozycji więc prosi o powtórzenie i Paul Williams mówi, że chodzi o pozycję 9.
Kubica jest informowany o tym, że Kimi Raikkonen ma możliwość użycia DRS-u, ale Polak nie ma możliwości obrony przed Finem.
Na 19. okrążeniu Kubica otrzymuje polecenie Lift and coast na poziomie 2 w sektorze 2 „Bo będzie to długi stint”. Chwilę później zaczynają się dublowania. Polak co chwila dostaje komunikaty o tym, kto jest za nim i dostaje polecenia niebieskich flag.
Na 28. okrążeniu mamy wirtualną neutralizację. Robert jest o niej informowany oraz jest chwalony za dobre dogrzewanie hamulców. Tuż po wznowieniu Kubica jest informowany o żółtej fladze: „George jest poza torem”. Wyjeżdża samochód bezpieczeństwa.
„Safety car, safety car. Box Robert, box now” – mówi Paul Williams.
Gdy Kubica wjeżdża do alei serwisowej słyszy: „Musimy wycofać samochód Robert, wycofujemy auto. Zatrzymaj się przed garażem i wyłącz silnik” – oznajmia inżynier.
„WOW. Przyjąłem. A dlaczego tak?” – pyta Kubica
„Wyjaśnimy ci potem”.
Na tym komunikacja radiowa podczas GP Rosji się kończy.