Po raz pierwszy w tym sezonie nie możemy w całości porównać danych z całego wyścigu Roberta Kubicy i George Russella. Anglik zakończył wyścig na 35. okrążeniu, ale i tak zdołał mieć wyższe prędkości w niektórych sektorach. Zapraszam na pełne liczbowe podsumowanie rywalizacji na Marina Bay Circuit.
Akcja z Mubi
Na początek jednak informacja o wspólnej akcji bloga i porównywarki ubezpieczeń Mubi dla Was. Jak wiecie, w tym roku partnerem bloga jest Mubi (ta porównywarka, którą reklamuje Krzysztof Hołowczyc). Tak ja my, są to kibice Roberta, i od dawna czytają blog, a nawet udzielają w komentarzach.
Namówiłem ich, żeby zamiast wydawać cały budżet na reklamy telewizyjne, zrobili jakąś fajną akcję z blogiem. I udało się wypracować bonus do Waszych polis OC – czyli 150 zł w bonie na zakupy, do każdego OC zawartego przez Mubi – przez najbliższy miesiąc. Można znaleźć tam tańsze ubezpieczenie niż dotąd a dodatkowo zgarnąć 150 zł na zakupy. Wydaje się to niezłą okazją. Będzie to jednocześnie wsparcie rozwoju bloga, a zatem mamy sytuację win-win 🙂
Wystarczy poświęcić kilka minut i sprawdzić, czy jest to dla Was dobra opcja. Aby skorzystać z akcji trzeba użyć blogowego linka tutaj.
Wyniki
Poniżej oficjalne wyniki wyścigu, uwzględniające karę dla Antonio Giovinazziego.
Tak przebiegała rywalizacja na Marina Bay Circuit:
Czasy
Pierwszy stint Roberta Kubicy nie był udany, co widać w tabeli z czasami. Polak był uwikłany w walkę z trzema innymi zawodnikami, a do tego narzekał na brak przyczepności. Kubicy ani razu nie udało się zejść poniżej 1:50 podczas gdy jadący na nowych twardych oponach Russell tylko raz przekroczył 1:50. W związku z tym na przestrzeni 18 okrążeń Anglik odrobił prawie 40 okrążeń. Następnie po swoim pit-stopie to Robert ma lepsze tempo, choć nie tak dobre jak mógłby mieć ze względu na konieczność stosowania Lift and coast.
Na 35. okrążeniu George Russell zalicza wypadek, dlatego poniżej znajdziecie porównanie czasów Roberta Kubicy i Kevina Magnussena. Po zakończeniu okresów neutralizacji a po zjazdach do boksów Robertowi udawało się odrabiać nawet ponad 3 sekundy na okrążeniu dzięki czemu wyprzedził Duńczyka.
Najszybsze kółka
Oczywiście ze względu na to, że George Russell nie ukończył wyścigu, nie da się porównywać ze sobą danych z wyścigu kierowców Williamsa. Anglik zanim odpadł na 35. okrążeniu zdołał wykręcić czas 1:48.285 (na 29. okrążeniu). Robert Kubica w samej końcówce wyścigu uzyskał 1:46.798. Autorem najszybszego okrążenia wyścigu był Kevin Magnussen, który na ostatni sting otrzymał miękkie opony.
Sektory
Ponownie nie możemy porównywać, jednak wydaje się, że najlepszy dla Roberta Kubicy był sektor trzeci, w którym był dość blisko Daniela Ricciardo. Różne strategie poszczególnych kierowców sprawiają jednak, że trudno wyciągać więcej wniosków.
Prędkości
Podobnie jest z prędkościami, które przecież też zależą od stanu i mieszanki opon w ostatniej fazie wyścigu, kiedy bolidy są najlżejsze. Warto jednak zauważyć, że mimo nieukończenia wyścigu, George Russell uzyskał wyższe prędkości na linii mety oraz na końcu 1. sektora niż Robert Kubica. Anglik jechał ze świeższym silnikiem Mercedesa w nowej specyfikacji, Kubica dysponował jednostką w starej specyfikacji, która przejeżdżała już 8. wyścig. Nową jednostkę Polak dostanie na GP Rosji.
Strategia
Poza czołówką, która miała identyczną strategię, kierowcy stosowali różne taktyki na przejechanie tego wyścigu. Robert Kubica miał unikatową, polegającą na dwóch postojach, choć ten drugi był wykorzystaniem okresu neutralizacji. Warto jednak zauważyć, że Robert Kubica był jedynym, który mimo dwukrotnej obecności w boksach nie użył miękkiej mieszanki w wyścigu.
Opony
Najwięcej na mieszance twardej przejechali Sebastian Vettel i Max Verstappen – po 42 okrążenia i jeżeli chodzi o czołówkę, mieli oni najlepszą strategię. Opona pośrednia wytrzymała 34 okrążenia u Giovinazziego i Ricciardo. Po 26 kółek na oponie miękkiej przejechali Lewis Hamilton i Romain Grosjean.
Pit-stopy
Robert dwukrotnie odwiedzał aleję serwisową. Pierwsza wizyta była bardziej udana. Polak całą procedurę wykonał w 29,033 sekundy co było 5. wynikiem w całym wyścigu. Druga wizyta była o 1,3 sekundy wolniejsza.
Zmiany opon
Mimo że Robert nie miał najkrótszych czasów wizyt w alei serwisowej, to ponownie mechanikom WIlliamsa udało się zmienić opony w najkrótszym czasie w jego przypadku. Do rekordów jednak „daleko”. Klasyfikację DHL Fastest Lap Award można zobaczyć tutaj, a z podziałem na kierowców, w której Robert prowadzi, tutaj.
Performance
Tym razem Robert Kubica ma najwyższy wskaźnik ogólny performance ze wszystkich kierowców – 6.3. Jednocześnie po raz 8. z rzędu był w tym zestawieniu lepszy od George Russella.
Robert musiał używać znacznie więcej gazu by uzyskać tę samą prędkość, ale wykonywał mniej ruchów kierownicą niż Russell. Nieco mocniej hamował, ale za to doświadczał większych przeciążeń na hamowaniach.