KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram FWS

blank

Wyniki:

Motor Racing - Formula One World Championship - Hungarian Grand Prix - Race Day - Budapest, Hungary

19. po raz pierwszy. „Dobre wspomnienia tylko dzięki kibicom”

Robert Kubica nie mógł być w dobrym nastroju po wyścigu o Grand Prix Węgier. Mimo że tempo w porównaniu z George Russellem było dziś lepsze niż wczoraj, to Robert nie czuł się idealnie w samochodzie. Jak kierowcy Williamsa oraz inżynier tego zespołu oceniają rywalizację na Hungaroring?

„Brak przejazdów z dużym obciążeniem paliwem w ten weekend i cieplejsze warunki sprawiły, że nie znaliśmy dokładnie optymalnej strategii. Walka na czele pomiędzy Maxem a Lewisem pokazała, jak blisko byli stratedzy. Zdecydowaliśmy się na agresywną strategię jednego postoju, ściągając George`a nieco wcześniej by utrzymać się za Alfą Romeo i pozwolić mu na ściganie ze Strollem pod koniec wyścigu. Robert miał nieco krótszy ostatni stint, ale został on zakłócony przez niebieskie flagi. Obaj kierowcy zarządzali swoimi oponami dobrze, a George był w stanie powstrzymać Strolla jadącego na znacznie świeższych oponach” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

„Nadal musimy pracować nad tempem samochodu, ale zauważyliśmy poprawę w ten weekend i teraz możemy cieszyć się okresem wakacyjnym zanim wrócimy by zmierzyć się z zupełnie innymi wyzwaniami stawianymi przez Spa i Monzę” – dodał.

George Russell wystartował dziś z 15. miejsca, a najwyżej był na 13. pozycji. Pierwsze okrążenie – bardzo dobre w jego wykonaniu poza reakcją na światła, ukończył na 14. miejscu. Anglik w wielu momentach nie miał dziś tempa, ale skutecznie bronił się przed Lance Strollem i ostatecznie ukończył wyścig na 16. miejscu – po raz 4 w tym sezonie,

„Sobota zdecydowanie przeszła nasze oczekiwania więc dziś trochę wróciliśmy do rzeczywistości. Miałem dobre pierwsze okrążenie, zyskałem dwie pozycje, wyprzedzając Magnussena i Kvyata w zakrętach czwartym i piątym, co było fajne. Miło było ścigać się z innymi kierowcami. Nadal czeka nas dużo pracy, ale jest wiele pozytywów, które wywieziemy z tego weekendu. Zrobiliśmy duży krok naprzód” – powiedział George Russell.

Robert Kubica startował z 19. miejsca i na tej pozycji dojechał do mety – po raz pierwszy nie tylko w tym sezonie, ale i w całej karierze w F1. W ten sposób ma już zaliczone wszystkie miejsca od 1. do 20.

„Wyścig był taki, jaki oczekiwaliśmy. Musieliśmy zarządzać oponami by dojechać na nich do końca wyścigu przy strategii na jeden postój. Feeling w samochodzie nie był świetny, tak jak wczoraj. Po przerwie wakacyjnej będziemy mieli zupełnie inne tory i mysimy poczekać i zobaczyć, czy będziemy na nich w stanie zmniejszyć stratę do rywali, tak, jak George był w stanie zrobić to tu. To było niesamowite móc zobaczyć tak wielu ludzi z Polski, którzy tu przyjechali. Chciałbym im podziękować za wspaniałą atmosferę i mam nadzieję, że wywiozą stąd dobre wspomnienia, tak jak ja” – cytuje wypowiedź Roberta Kubicy informacja prasowa Williamsa.

W nieco innym tonie Polak wypowiadał się dla Eleven Sports.

„Mogło być lepiej. Warunki nie były łatwe bo było ciepło więc musieliśmy dbać o opony, szczególnie tylne. Wyścig wyglądał tak, jak się tego spodziewaliśmy. Dojazd do pierwszego zakrętu był bliski. George wracał z zewnętrznej, Giovinazzi przyhamował, a ja już miałem gaz otwarty, ale na szczęście tylko go pocałowałem i nie uszkodziłem skrzydła. Mam nadzieję, że mimo to kibice będą miło wspominać przyjazd do Budapesztu. Ja miło wspominam, ale tylko dzięki nim” – powiedział Kubica.

Bardzo ciekawe wypowiedzi Roberta po wyścigu cytował Cezary Gutowski: „Był skomplikowany. Szczególnie sam początek. Jest kilka rzeczy, które musimy naprawić – abstrahując od osiągów bolidu. Gdy je rozwiążemy, czy poprawimy powtarzalność, wszystko będzie znacznie łatwiejsze. Mam nadzieję, że się z tym uporamy i w drugiej połowie sezonu będziemy regularni podczas każdego weekendu, co znacznie ułatwi jazdę” – powiedział Kubica, zapytany o wnioski po połowie sezonu.

Poniżej wyniki tego wyścigu. Jutro z samego rana ukaże się „stenogram” z jazdy Roberta Kubicy, a około godziny 11-12 stenogram z jazdy George Russella. Następnie podsumowania. Dziękuję wszystkim za śledzenie blogowych relacji z weekendu.

blank

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 22 marca
godz. 02:30 FP1
godz. 06:00 FP2

Sobota, 23 marca
godz. 02:30 FP3
godz. 06:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 24 marca
godz. 05:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi