KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Zmartwień Günthera Steinera ciąg dalszy…

Kibice nie musieli zbyt długo czekać na kolejny odcinek serialu o wewnątrzespołowej rywalizacji kierowców Haasa.

Na 56. okrążeniu wyścigu o GP Niemiec – podczas walki koło w koło – ponownie doszło do kontaktu pomiędzy Grosjeanem a Magnussenem.

Lekki kontakt w zakręcie nr 6 oznaczał, że obydwaj kierowcy mogli kontynuować jazdę…ale przez chwilę było gorąco.

Finalnie kierowcy Haasa finiszowali na punktowanych miejscach (9 i 10), co – po nalożeniu kary na zespół Alfa Romeo – przełożyło się finalnie na lokaty 7 (Grosjean) i 8 (Magnusen).

Naturalnie nie mogło obyć się bez pytań dotyczących całego zdarzenia. Co do powiedzenia mieli kierowcy?

Roman Grosjean nie był zbyt otwarty na komentowanie zaistniałej sytuacji: „Nie będę tego komentował. Mieliśmy szczęście” – powiedział po wyścigu.

Dużo więcej do powiedzenia miał Kevin Magnussen. Zapytany o incydent, który ponownie mógł zniweczyć wysiłek całego zespołu podkreślił, że kierowców Haasa nie obowiązuje zakaz ścigania między sobą, a jedyne na co mają zwracać uwagę, to unikanie kontaktu w bezpośredniej walce. Krótko odniósł się do samego kontaktu między bolidami: „Byłem po wewnętrznej, a nie że dopiero „nurkowałem” do wewnątrz. Wtedy on postanowił skręcić we mnie. Nie wiem co chciał zrobić…”

Magnussen zapytany został o atmosferę w zespole – a konkretnie o relacje pomiędzu nim a Grosjeanem – w kontekście incydentów do których dochodzi między nimi na torze.

„Bardzo go szanuję (…), są inne obszary, w których możemy pracować bardzo dobrze jako koledzy, więc musimy z tym skończyć” – odpowiedział duńczyk mając na myśli przytrafiające się kierowcom „wpadki”.

Ciekawe jak w kontekście zdarzenia na torze Hockenheim zareaguje Gunther Steiner, który po zdarzeniu podczas GP Wielkiej Brytanii podkreślał: „Myślę, że muszą zrozumieć gdzie jesteśmy i to rozczarowujące dla mnie. Nie zawiedli mnie jako ludzie, zawiedli zespół. Tak jak mówiłem, nadal się z tym nie pogodziłem.”

Żródło: www.autosport.com

Kris

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum