KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Robert Kubica Niemcy

Robert Kubica zdobywa punkt w Grand Prix Niemiec! [Aktualizacja]

Po dojechaniu do mety na 12. miejscu i bezbłędnej jeździe, Robert Kubica został przesunięty na 10. miejsce w klasyfikacji wyścigu i zdobył jedyny jak dotąd punkt dla Williamsa w sezonie 2019. Polak skorzystał na dyskwalifikacji obu bolidów Alfy Romeo za przekroczenie przepisów dotyczących informacji przekazywanych na starcie.

Sędziowie właśnie ogłosili swoją decyzję przed chwilą. Za złamanie artykułu 27.1 Regulacji Sportowych FIA i Artykułu 9 Regulaminu Technicznego obie Alfy otrzymały po 30 sekund kary!

Jedynym kierowcą bez punktów w tym sezonie pozostaje George Russell.

Zanim ogłoszona została decyzja, Williams opublikował informację prasową z wypowiedziami kierowców.

„Mokre warunki sprawiły, że mieliśmy chaotyczny i nieprzewidywalny wyścig, ale nasi szanse mieli szansę wypróbowania opon deszczowych i przejściowych po raz pierwszy. Warunki były trudne do oceny, szczególnie przed założeniem opon na suchą nawierzchnię, ale obaj kierowcy podejmowali uważne decyzje i spisali się dobrze, pozostając na torze. Podczas wyścigu wykonaliśmy znakomite pit-stopy, które pozwoliły nam zyskać nieco miejsc w alei serwisowej. Inżynierowie i stratedzy pracowali wspólnie bardzo dobrze w trudnych okolicznościach i dostarczyli nam bardzo mocne wyniki. Jako że od razu udajemy się na wyścig na Węgiery, nie mamy wiele czasu by przygotować samochody na Hungaroring więc wracamy na chwilę do fabryki w Wielkiej Brytanii by przeanalizować dane z piątkowych przejazdów i ustalić nasz plan na Węgry” – powiedzial Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

Robert Kubica – poza jednym małym spinem – zaliczył dziś bardzo dobry wyścig. Do mety dojechał na 12. miejscu, jednak po dyskwalifikacji Alfy Romeo został przesunięty na 10. miejsce.

„To był szalony wyścig, a na torze było bardzo blisko. Udało mi się dowieźć samochód do mety bez błędów, a to najważniejsze. Mimo że ściganie się w mokrych i zmiennych warunkach nie jest dla mnie nowe, to mimo wszystko miałem 9-letnią przerwę w F1 w jeździe po mokrym więc dobrze było odświeżyć wspomnienia” – powiedział Robert Kubica.

„Było bardzo ślisko, a opony dostawały bardzo w kość. Ślizgaliśmy się bardzo i był to zwariowany wyścig. Można było pokusić się o założenie slicków na przedostatnim safety carze, ale zabrakło nam przekonania, szczególnie że 2-3 zakręty były mokre. Gdy Giovinazzi wyjechał przede mną na slickach byłem zszokowany, jak wiele miał on przyczepności. Niby najlepszy wyścig, ale byliśmy na przedostatnim i 13 miejscu. Jak jedziesz 3-4 sekundy wolniej niż reszta to jedyną rzeczą, którą możesz zrobić w takim wyścigu to popełniać jak najmniej błędów” – powiedział Robert Kubica dla Eleven Sports po wyścigu.

George Russell popełnił jeden duży błąd, wyjeżdżając poza tor, który kosztował go ostatecznie pierwszy punkt w karierze w Formule 1. Nie mógł być zatem zadowolony.

„To było wielkie wyzwanie. Nie były to łatwe warunki dla nikogo, a to był długi wyścig. Powinniśmy byli nałożyć opony na suchą nawierzchnię podczas przedostatniego samochodu bezpieczeństwa i myślę, że przyjęliśmy zbyt konserwatywną strategię zamiast rzucić monetą. Było 13 czy 14 innych kierowców, którzy nie zrobili tak więc nie podjęliśmy złej decyzji, ale mieliśmy szansę podjąć lepszą. Trzymaliśmy się na suchym, podczas gdy wielu się to nie udało i dlatego mamy najlepszy rezultat w sezonie. Wygląda ok, ale była szansa na więcej” – powiedział George Russell.

Aktualizacja

 

Oto ostateczna kolejność wyścigu:

blank

Oraz komentarz Williamsa:

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi