KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
blank

Problem w 1. treningu, rozwiązania, testy i wiatr – Williams podsumowuje treningi

Zarówno Robert Kubica, jak i George Russell zwracali uwagę, że dziś na Silverstone wiatr mocno utrudniał pracę kierowcom. Mimo to Williams był w stanie przeprowadzić testy nowych części, choć nie wszystkie. Jak ekipa ocenia piątkowe jazdy na Silverstone? Przeczytajcie!

„Tak, jak oczekiwaliśmy, nowa nawierzchnia toru i typowy dla Silverstone wiatr stworzyły dziś podchwytliwe warunki. Byliśmy jednak w stanie ocenić pewne części i zacząć rozumieć opony w przygotowaniu do kwalifikacji i wyścigu. Obaj kierowcy mieli gładki pierwszy trening mimo krótkich przerw związanych z VSC i mżawką. Mocniejszy wiatr oznaczał, że popołudnie było trudniejsze do testowania i mieliśmy problemy ze skrzynią biegów w samochodzie George`a Russella. Oznaczało to utratę pewnych testów, jednak Robert prowadził dziś dobrze i miał solidny długi przejazd na twardej mieszance. Teraz przygotujemy samochód George`a na jutro, kiedy będziemy dokonywać ostatecznych ustawień przed kwalifikacjami” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

Robert Kubica wykręcił dziś czas 1:29.935. Łącznie pokonał 62 okrążenia – jeden z największych dystansów spośród wszystkich kierowców. Polak miał jednak problemy w pierwszym treningu.

 

„Zrealizowaliśmy wszystko, co było w planie. W 1. treningu mieliśmy problemy z autem. Nie reagowało ono tak, jak powinni. Na drugi trening udało się z tym uporać i próbowaliśmy różnych rozwiązań. Niektóre działały, inne mniej. Jeżeli inni mają problemy z przyczepnością, to my mamy jeszcze większe, bo jednak przyczepność mamy sporo mniejszą, co jest odczuwalne. Szczególnie wiatr mocno daje w kość, co nie ułatwia sprawy, ale to nie jest żadna nowość. To rzeczy, o których wiemy. Asfalt jest inny niż w poprzednich latach, bardziej gładki, opony inaczej pracują, więcej jest problemów z dogrzaniem ich szczególnie prawej przedniej bo większość zakrętów szybkich jest w prawo, więc ta opona sporo się schładza w niektórych sekcjach. Przeanalizujemy dane i zobaczymy co możemy zrobić” – powiedział Robert.

Zapytany, czy poprawki, które przywiózł zespół dają efekt, Robert odpowiedział: „Żeby odczuć krok do przodu z toru na tor to trzeba by było mieć 1,5 sekundy poprawy, warunki są inne, tor jest inny, więc odczuć – jeśli mamy poprawę paru dziesiątych sekundy – to się nie da. Trzeba być magikiem, ja takim nie jestem. Jeśli chodzi o prędkość, sporo odstajemy. To nie jest tak, że mam problem z poskładaniem sektorów. Wiadome jest ze jeśli zakładasz nowy komplet opon i to twój drugi komplet, bo w 1. treningu jeździliśmy z małym problemem i auto nie reagowało na to co miało być, jest łatwiej zebrać kolko. Ale warunki się zmieniają, wiatr dokucza wszystkim a nam jeszcze bardziej ze względu na problemy z przyczepnością” – stwierdził Polak.

Na początku pierwszego Robert zaliczył obrót w ostatnim zakręcie, będąc na szybkim kółku.

Ponownie został zapytany o to, czy dokończy ten sezon: „Nie czytam tego, więc nie wiem o czym mówimy. Staram się robić moją pracę najlepiej jak się da, więc spytaj tych co rozsiewają te plotki, może mają lepsze informacje niż ja” – dodał.

Problem wiatru poruszał również George Russell. Anglik pokonał dziś tylko 35 okrążeń, wykręcając czas 1:30.514 (1:30.741 w pierwszej serii).

„Wiatr był problemem. Te samochody są bardzo wrażliwe na wiatr. Jedziesz normalnie, a nagle tracisz przyczepność. To irytujące dla kierowcy, bo jadąc z zakrętu w zakręt nie wiesz co się dokładnie stanie. Stracony czas nie jest problemem, to wpływa bardziej na team niż na mnie, bo to zespół potrzebuje danych z kolejnych okrążeń, dotyczących hamulców czy silnika. Poziom przyczepności był całkiem dobry, ale wiatr był bardzo zdradliwy. Części testowe, które tu przywieźliśmy były bardzo małą częścią poprawek które spodziewamy się wprowadzić w kolejnych wyścigach, więc więc nie spodziewaliśmy się zobaczyć większych różnic” – powiedział George Russell.

Oto wyniki dzisiejszych treningów:

blank

blank

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi