KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

2019 German Grand Prix, Sunday - LAT Images

Mercedes: Pit Stop Hamiltona był tak złym, jak tylko mógł być

Mercedes świętował podczas Grand Prix Niemiec 125-lecie swoich występów w sportach motorowych. Na poczet tego przygotował specjalne malowanie dla bolidów, stroje z epoki dla mechaników i pozostałych pracowników. Wizualna oprawa stała na najwyższym poziomie. Niestety tego samego nie można było powiedzieć o pracy podczas wyścigu.

Andrew Shovlin, dyrektor techniczny zespołu stwierdził, że wyścig był dla niego samego i jego ekipy bardzo frustrujący. Mimo dobrego początku zmagań, gdy obaj zawodnicy znajdowali się na czele stawki, im dalej w wyścig, tym bardziej wszystko szło po równi pochyłej. Mercedes wpadł w pogodową pułapkę, gdy na nieco wysychający już tor spadły kolejne opady świeżego deszczu. Shovlin dodał również, że pogoda była bardzo zdradliwa tego dnia i niestety nie udało im się jej przechytrzyć, gdyż zbyt szybko założyli slicki, podczas gdy deszcz właśnie powrócił.

Pierwszy po opony na suchą nawierzchnie zjechał Bottas. Później, podczas samochodu bezpieczeństwa przegapił szansę na szybki zjazd po opony przejściowe i stracił sporo czasu do Verstappena.

Tymczasem Hamilton otrzymał opony miękkie i to było błędną decyzją. Nie był w stanie utrzymać się w nich na torze i uszkodził bolid naprzeciwko wjazdu do pit lane, więc natychmiast skierował się w tamtą stronę z uszkodzonym nosem. Ekipa była gotowa na przyjęcie Valtteriego i powstało ogromne zamieszanie. Nie mieli przygotowanego przedniego skrzydła na wymianę, prócz tego pojawiła się ogromna sprzeczność w informacjach jaki typ opon ma zostać założony. Prócz tego Hamilton otrzymał karę 5 sekund za nieprawidłowe zjechanie do boksu.

Mimo tak tragicznego postoju ekipa nie straciła jeszcze szansy na dobre miejsca. Ale co się odwlecze.. Dyrektor dodał: „Byliśmy zbyt ostrożni w przechodzeniu na opony na suchą nawierzchnię i straciliśmy na tym pozycje w obu przypadkach.”

Wydarzenie z postojem Hamiltona w boksie Shovlin skomentował słowami widniejącymi w tytule artykułu.

W dalszej części wyścigu ze zmagań odpadł Bottas rozbijając swój samochód. Hamilton dojechał na 11 miejscu, jednak przy zielonym stoliku sędziowie nałożyli karę na bolidy Alfy Romeo i w związku z tą decyzją Hamilton sklasyfikowany został na 9. miejscu, a 10. skończył Robert Kubica.

Szymon Klimas

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum