KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
blank

Analiza Grand Prix Niemiec 2019 – czasy, prędkości i wiele więcej

Chyba najłatwiej ogarnąć ten chaos, jaki miał wczoraj miejsce na torze Hockenheimring poprzez spojrzenie na twarde liczby. Blisko 80 pit-stopów, ogromne różnice w prędkościach maksymalnych, lepsze czasy Kubicy w sektorach. Zapraszam na liczbowe podsumowanie Grand Prix Niemiec 2019.

Wyłącznym partnerem blogowych „stenogramów” jest mubi.pl – porównywarka ubezpieczeń OC/AC online!

blank

Wyniki

 

Trzeba było na nie długo czekać, ale prezentują się dla nas bardzo dobrze. Po 30-sekundowych karach dla kierowców Alfy Romeo, tak prezentują się wyniki Grand Prix Niemiec 2019! Warto nadmienić, że Lewis Hamilton odbył swoją karę podczas ostatniego postoju. Nie została mu natomiast przyznana kara za zbyt wolną jazdę za samochodem bezpieczeństwa.

blank

Najlepsze czasy okrążeń

 

W takim wyścigu jak ten, najlepszy czas okrążenia w wyścigu miał mniejsze znaczenie w pojedynku Kubicy z Russellem, jednak trzeba odnotować, że to Anglik miał lepszy wynik – o 263 tysięczne. Nikt nie zjeżdżał po nowe opony by uzyskać najlepszy czas wyścigu. Różnicę w tempie możemy zatem odczytać na podstawie poniższej tabeli i okazuje się, że Williams miał tempo wyścigowe gorsze o około 3 sekundy od Verstappena.

blank

Sektory

 

Robert Kubica był szybszy od George Russella w pierwszym i drugim sektorze, tracąc nieznacznie w trzecim. Czas Roberta Kubicy złożony z ostatnich sektorów wyniósł 1:19.184, a George Russella 1:19.280, a zatem Polak był lepszy o 96 tysięcznych. Co ciekawe, drugi wynik w drugim sektorze miał Kimi Raikkonen.

blank

Wszystkie czasy Williamsa

 

Kierowcy Williamsa znów w komplecie dojechali do mety wyścigu. Zostali tym samym jedynymi zawodnikami w stawce, którzy tego dokonali we wszystkich dotychczasowych rundach sezonu 2019.

W tak chaotycznym wyścigu, w którym było też kilka dublowań, mieliśmy po aż 5 postojów Kubicy i Russella oraz sporo wyjazdów samochodu bezpieczeństwa. Generalnie jednak na większości kółek – szczególnie w pierwszej części wyścigu – szybszy był Russell. Robert Kubica uzyskiwał lepsze czasy w drugiej fazie rywalizacji. Panowie przez cały wyścig z wyjątkiem jednego okrążenia jechali na tych samych oponach.

blank

Prędkości

 

Interesujące jest zestawienie prędkości maksymalnych. Kubica ma 12. wynik – 324,5 km/h natomiast Russell tylko 301,8 km/h. Ta różnica mogła wynikać z możliwości użycia systemu DRS w ostatniej fazie wyścigu, podczas jazdy na miękkiej mieszance. Na prostej startowej oraz w sektorach różnice między kierowcami Williamsa były niewielkie. Najszybszą prędkością maksymalną w wyścigu popisał się Pierre Gasly – 344,9 km/h.

blank

Strategia

 

Trudno powiedzieć, aby w tym wyścigu było coś takiego jak idealna strategia. Najbliżej tej optymalnej był Carlos Sainz, a do jej wyegzekwowania zabrakło jedynie wcześniejszego o dwa okrążenia zjazdy do boksów po miękką mieszankę, a zatem na 44. kółku. Wówczas byłaby to strategia na trzy postoje, która z pewnością dałaby podium. Najważniejsze w osiągnięciu dobrego wyniku było wczesne zjechanie na ostatni pit-stop po miękkie opony. Zrobił tak Lance Stroll, który przecież przez cały wyścig jechał na końcu. Jeden manewr sprawił, że był bardzo bliski drugiego podium w karierze. Dobrą strategię miał również Danil Kvyat. Byłaby ona optymalna gdyby między okrążeniami 25 a 28 zjechał tylko raz po opony przejściowe.

Spośród kierowców, którzy dojechali do mety, najmniej postojów – 3 – zaliczył Sainz, a po aż 6 mieli ich Hamilton i Magnussen. Pięć postojów zaliczyli Russell i Kubica.

blank

Opony

 

Tylko trzech kierowców zdecydowało się na używanie pośredniej mieszanki w tym wyścigu – po cztery okrążenia przejechali na niej Bottas i Verstappen, a jedno mniej Stroll. Najdłuższy stint na oponie miękkiej zaliczył Lance Stroll. Opona przejściowa wytrzymała aż 25 kółek w autach Alexa Albona i Lewisa Hamiltona, a 8 okrążeń na deszczowej oponie przejechał Magnussen.

blank

Pit-stopy

 

Doczekaliśmy się kolejnego rekordu zmiany kół w Formule 1. Znów ustanowił go zespół Red Bulla, osiągając czas zaledwie 1.88 sekundy. Williams znów spisał się świetnie, zmieniając koła w bolidzie Roberta Kubicy w czasie poniżej 2 sekund.

blank

Łącznie mieliśmy w tym wyścigu ponad 70 postojów na zmianę opon. Najkrótszą procedurę udało się przeprowadzić Maxowi Verstappenowi – niemal równo 19 sekund. Wszystkie pit-stopy Roberta Kubicy oprócz pierwszego trwały poniżej 20,5 sekundy. Na podwójnej zmianie Polak stracił około 4 sekund.

blank

Performance

 

Tradycyjnie na koniec przedstawiam wykresy Performance z live timingu F1. Po raz kolejny wyższy ogólny wskaźnik miał Robert Kubica (5.3 vs 4.9). Polak miał aż 9.7 w kategorii „Cornering” określającej przeciążenia boczne w bolidzie. Obaj kierowcy Williamsa by uzyskać tę samą prędkość wciskali podobnie mocno pedał gazu. Znacznie więcej kontr wykonywał tym razem George Russell, który też mocniej hamował. Kubica ma również wyższy wskaźnik „Agression”.

blank

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi