W sobotni poranek zapraszam Was na szybki przegląd wypowiedzi i plotek dotyczących Roberta Kubicy i Williamsa. Co powiedział Nicholas Latifi o bolidach Williamsa? Czy Robert ma jeszcze jokery? Co według Erica Boullier może stać za gorszymi osiągami Kubicy, ile pieniędzy będzie miał Nicholas Latifi i kto chce odejścia Claire Williams ze stanowiska?
Latifi po treningu
Nicholas Latifi jeździł wczoraj bolidem George Russella w pierwszym treningu. Zapytany przez Eleven SPorts o porównanie tych aut, nie odpowiedział wprost. Stwierdził jedynie, że wczoraj był w stanie bardziej naciskać, ale dlatego, że tor Paul Ricard wybacza więcej błędów, a Kanada to tor uliczny.
Wywiad z Robertem
„Nie mam wszystkiego dosyć. Bycie dublowanym i walka tylko o przetrwanie nie jest szczytem marzeń, dlatego niedziele nie są dla nas łatwe. Po Kanadzie wyszły jakieś problemy i niuanse, które mieliśmy, ale nie wiadomo, na ile one miały wpływ na to, co się działo. Trochę jakbyśmy byli w labiryncie, a to jest najgorsze, bo aby stawać się lepszym, trzeba mieć jakiś fundament. Nie wszystko zależy jednak ode mnie” – powiedział Robert.
Polak zapytany o to, czy ma jakieś jokery w rękawie, odpowiedział:
„Kupiłem nową talię kart i będą, trzeba je mieć”.
Całą rozmowę z Polakiem zobaczycie tutaj.
Boullier o traktowaniu kierowców
Gościem TVP Sport był były szef Roberta Kubicy, obecnie pracujący przy organizacji Grand Prix Francji, Eric Boullier. Został on zapytany o wypadek Kubicy w 2011 roku.
„Niestety pamiętam wszystko, to był jeden z najgorszych dni mojego życia. Dobrze jest widzieć Roberta ponownie w samochodzie Formuły 1. Dziś aż trudno w to uwierzyć, biorąc pod uwagę to, co przeżył. Gdy rozmawiałem z nim po Barcelonie, widziałem tego samego Roberta, z którym pracowałem w 2010 roku – bardzo dbającego o szczegóły. Wyjaśnił mi, dlaczego nie jest w stanie jeździć tak, jak lubi. Wszystko to przypominało dyskusje z 2010 roku” – powiedział Boullier.
Dlaczego według niego Kubica teraz traci do Russella?
„Przede wszystkim dlatego, że George Russell to znakomity kierowca, stojący u progu wielkiej kariery. Trzeba również pamiętać o tym, że jest Brytyjczykiem i jest traktowany w zespole nieco inaczej. Analiza w F1 bywa bardzo wnikliwa i jeżeli zespół bierze pod uwagi twoje uwagi, to jest nieco łatwiej” – powiedział Boullier. Rozmowę z nim zobaczycie tutaj.
€30 mln?
Podobno takim budżetem sponsorskim będzie w przyszłym roku dysponował Nicholas Latifi by wejść do Formuły 1. Kanadyjczyk obecnie stara się o uzyskanie brakujących punktów do superlicencji i raczej bez problemu mu się to uda.
Biorąc pod uwagę taki budżet i (zapewne) podium w Formule 2, trudno sobie wyobrazić, aby nie znalazł miejsca w Formule 1, a szczególnie pożądał jego „usług” będzie właśnie Williams, dla którego kwestie budżetowe będą bardzo ważne.
Head vs Williams?
Dość interesująca plotka pojawiła się na brazylijskiej stronie velox.tv, która pisze, że po zapoznaniu się z sytuacją w Williamsie, Patrick Head, pełniący tam rolę konsultanta, zażądał odejścia Claire Williams ze stanowiska. Według niego w ciągu 3 ostatnich lat nie zostały poczynione wystarczające inwestycje w zespole.
Nie wiemy jednak, czy ta pogłoska ma jakiekolwiek pokrycie w rzeczywistości. Brak inwestycji w ekipie wskazywał niedawno Rob Smedley.