KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - French Grand Prix - Practice Day - Paul Ricard, France

Latifi o bolidach, Kubica o motywacji, Boullier o traktowaniu kierowców, a dziennikarze o zmianach

W sobotni poranek zapraszam Was na szybki przegląd wypowiedzi i plotek dotyczących Roberta Kubicy i Williamsa. Co powiedział Nicholas Latifi o bolidach Williamsa? Czy Robert ma jeszcze jokery? Co według Erica Boullier może stać za gorszymi osiągami Kubicy, ile pieniędzy będzie miał Nicholas Latifi i kto chce odejścia Claire Williams ze stanowiska?

Latifi po treningu

 

Nicholas Latifi jeździł wczoraj bolidem George Russella w pierwszym treningu. Zapytany przez Eleven SPorts o porównanie tych aut, nie odpowiedział wprost. Stwierdził jedynie, że wczoraj był w stanie bardziej naciskać, ale dlatego, że tor Paul Ricard wybacza więcej błędów, a Kanada to tor uliczny.

Wywiad z Robertem

 

„Nie mam wszystkiego dosyć. Bycie dublowanym i walka tylko o przetrwanie nie jest szczytem marzeń, dlatego niedziele nie są dla nas łatwe. Po Kanadzie wyszły jakieś problemy i niuanse, które mieliśmy, ale nie wiadomo, na ile one miały wpływ na to, co się działo. Trochę jakbyśmy byli w labiryncie, a to jest najgorsze, bo aby stawać się lepszym, trzeba mieć jakiś fundament. Nie wszystko zależy jednak ode mnie” – powiedział Robert.

Polak zapytany o to, czy ma jakieś jokery w rękawie, odpowiedział:

„Kupiłem nową talię kart i będą, trzeba je mieć”.

Całą rozmowę z Polakiem zobaczycie tutaj.

Boullier o traktowaniu kierowców

 

Gościem TVP Sport był były szef Roberta Kubicy, obecnie pracujący przy organizacji Grand Prix Francji, Eric Boullier. Został on zapytany o wypadek Kubicy w 2011 roku.

„Niestety pamiętam wszystko, to był jeden z najgorszych dni mojego życia. Dobrze jest widzieć Roberta ponownie w samochodzie Formuły 1. Dziś aż trudno w to uwierzyć, biorąc pod uwagę to, co przeżył. Gdy rozmawiałem z nim po Barcelonie, widziałem tego samego Roberta, z którym pracowałem w 2010 roku – bardzo dbającego o szczegóły. Wyjaśnił mi, dlaczego nie jest w stanie jeździć tak, jak lubi. Wszystko to przypominało dyskusje z 2010 roku” – powiedział Boullier.

Dlaczego według niego Kubica teraz traci do Russella?

„Przede wszystkim dlatego, że George Russell to znakomity kierowca, stojący u progu wielkiej kariery. Trzeba również pamiętać o tym, że jest Brytyjczykiem i jest traktowany w zespole nieco inaczej. Analiza w F1 bywa bardzo wnikliwa i jeżeli zespół bierze pod uwagi twoje uwagi, to jest nieco łatwiej” – powiedział Boullier. Rozmowę z nim zobaczycie tutaj.

€30 mln?

 

Podobno takim budżetem sponsorskim będzie w przyszłym roku dysponował Nicholas Latifi by wejść do Formuły 1. Kanadyjczyk obecnie stara się o uzyskanie brakujących punktów do superlicencji i raczej bez problemu mu się to uda.

Biorąc pod uwagę taki budżet i (zapewne) podium w Formule 2, trudno sobie wyobrazić, aby nie znalazł miejsca w Formule 1, a szczególnie pożądał jego „usług” będzie właśnie Williams, dla którego kwestie budżetowe będą bardzo ważne.

Head vs Williams?

 

Dość interesująca plotka pojawiła się na brazylijskiej stronie velox.tv, która pisze, że po zapoznaniu się z sytuacją w Williamsie, Patrick Head, pełniący tam rolę konsultanta, zażądał odejścia Claire Williams ze stanowiska. Według niego w ciągu 3 ostatnich lat nie zostały poczynione wystarczające inwestycje w zespole.

Nie wiemy jednak, czy ta pogłoska ma jakiekolwiek pokrycie w rzeczywistości. Brak inwestycji w ekipie wskazywał niedawno Rob Smedley.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi