KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Kubica i Russell w stock carze – ukazał się materiał Sky Sports

W weekend wyścigowy o Grand Prix Kanady telewizja Sky Sports opublikowała materiał z udziałem Roberta Kubicy i George Russella. Kierowcy Williamsa gościli na torze stock carów.

W serii tej od czasu do czasu ściga się główny mechanik Roberta Kubicy, Ben Howard. Razem z Kubicą i Russellem, był Martin Brundle ze Sky Sports.

W materiale niestety nie znajdujemy wielu ujęć z samej jazdy, nie oglądamy również żadnego pojedynku. Są jedynie krótkie, kilkusekundowe urywki. Materiał skupia się przede wszystkim na rozmowie z kierowcami.

Robert Kubica zapytany o wrażenia mówi, że jest to coś zupełnie innego niż samochody, którymi miał okazję dotychczas jeździć.

„Jeżeli chodzi o formę jesteśmy daleko od miejsca, w którym chcielibyśmy być, ale to, że ukończyliśmy wszystkie wyścigi jest pocieszeniem” – powiedział natomiast George Russell, zapytany o tę skuteczność finiszowania przez Martina Brundle.

Zapytany o swój powrót, Robert powiedział, że to dobre doświadczenie i miło jest wrócić, choć oczywiście wolałby być z przodu. Polak jednocześnie porównał obecną Formułę 1 do tej sprzed 10 lat.

„Formuła 1 bardzo się zmieniła, nie można powiedzieć czy na lepsze czy gorsze, jest po prostu inna. Czasem słyszy się głosy od starszych kierowców, że to nie ta F1 co kiedyś. Sobota jest w miarę podobna – chodzi o wyciskanie maksimum z samochodu, ale w wyścigach chodzi o oszczędzanie opon, paliwa. Powiedziałbym, że wyścigi dziś są dziś bardziej jak endurance niż sprint” – powiedział Robert.

Polak powiedział też, że w Australii czuł się jak debiutant.

„Oczywiście znam dobrze padok, wiem, ile kosztuje praca z zespołem, ale w warunkach prowadzenia samochodów F1, jestem jak debiutant. George jest bardzo utalentowanym kierowcą, wygrał wszystko co było możliwe w juniorskich seriach i miło patrzeć, jak pracują ci młodzi kierowcy, z jaką wiedzą wchodzą do Formuły 1. Za moich czasów nie mieliśmy tylu możliwości co oni. Nie było tylu programów juniorskich, nie było tak wielu możliwości pracy z zespołami” – powiedział Robert.

„Samo bycie tu jest wielkim wyróżnieniem. Oczywiście, obaj jesteśmy zwycięzcami, fighterami więc chcielibyśmy więcej. Dla mnie to są też nowe doświadczenia, pracy dla zespołu. W Williamsie jest 750 osób i to my musimy im wyznaczać im kierunek działań” – powiedział Russell zapytany o swoje odczucia po debiucie. Zapewnia również, że cieszy się, z dobrych wyników innych debiutantów, bo to też świadczy na jego korzyść” – powiedział Russell zapytany o swoje odczucia.

Brundle zapytał, czy widzą jakąś szansę na poprawę Williamsa w tym sezonie. Na to pytanie odpowiadał tylko Russell.

„Musimy zrozumieć, jaka jest forma bolidu, dlaczego taka jest. To wszystko jest długim procesem, samo stworzenie przedniego skrzydła to 6-8 tygodni. Wierzę, że jest światełko w tunelu” – stwierdził Anglik.

A jak czuje się Robert wiedząc przed wyścigiem, że i tak nie maja szans na punkty?

„Zawsze trzeba dawać z siebie wszystko. Oczywiście chciałoby się być wyżej i na dłuższą metę taki stan może być ciężki, ale zawsze trzeba starać się zrobić swoje dla siebie, dla zespołu i starać się poprawić” – powiedział Kubica.

„Mimo że auto jest z tyłu stawki, to i tak jest to bolid Formuły 1 i musi być wspaniale nim jeździć?” – zapytał Brundle.

„Tak i nie” – odpowiedział… George Russell. „W porównaniu z autami sprzed 5 lat jeździmy sekundę szybciej od nich. Nadal mamy jednak pewne problemy, które musimy pokonać. Są one relatywnie łatwe do pokonania i nie wiemy, jaki zysk nam to da. Teraz musimy optymalizować to co mamy w każdym wyścigu” – powiedział Russell.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi