KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Krótka i niezbyt przyjemna historia z Red Bull Ring

Robert Kubica nigdy nie uczestniczył w wyścigu Formuły 1 na torze Red Bull Ring (cześniej A1 Ring), choć uczestniczył w weekendzie wyścigowym. Dotychczasowe wizyty na tym obiekcie może wspominać średnio. Przeczytajcie o nich oraz poznajcie więcej informacji o austriackiej arenie zmagań F1.

2001

 

Właśnie wtedy Robert pierwszy raz startował na A1 Ring. Polak w kwalifikacjach wyścigu European Renault Eurocup 2000 wywalczył pole position, ale zakończył swój wyścig po kolizji już w 3. zakręcie. Warto nadmienić, że było to pierwsze pole position Kubicy w single saterach.

2003

 

Pierwsze oficjalne starty Roberta Kubicy na torze w Spielberg, zwanym wówczas A1 Ring, to rok 2003 i Formuła 3 w zespole Prema. Jak pamiętamy ten sezon Robert zaczął dopiero od 4. rundy, a wyścig na A1 Ring był jego czwartym startem w tej serii.

W kwalifikacjach do pierwszego wyścigu Robert uzyskał siódmy czas, tracąc 491 do swojego kolegi z Premy, Ryana Briscoe. Tuż przed Robertem był Christian Klien, a tuż za Nico Rosberg. Sam wyścig nie poszedł po myśli Kubicy, który w stawce 30 zawodników zajął 11. miejsce. Tuż za nim przyjechał Timo Glock.

W kwalifikacjach do drugiego wyścigu Robert był czwarty, a wyprzedzili go jedynie Briscoe, Alexandre Premat i Nico Rosberg. Tuż za Kubicą byli Oliver Pla, Markus Winkelhock, Bruno Spengler, Roberg Doornbos czy Nicolas Lapierre.

Niestety, z powodu awarii elektroniki Robert nie wystartował nawet do tego wyścigu.

2018

 

Rok temu Grand Prix Austrii było drugim wyścigiem, w którym Robert Kubica uczestniczył w sesji treningowej. Polak dostał jednak dość niewdzięczne zadania na rzecz zespołu.

„Fajnie było pojeździć znów bolidem Formuły 1 choć nie w oknie ustawień, na których się ścigamy. Fajnie było poczuć prędkość i pomóc zespołowi w zbieraniu danych, choć niektóre są trochę dziwne. Odczucia były pozytywne i jestem z tego zadowolony i nawet wyglądało to lepiej niż sobie myślałem. Tor bardziej nam odpowiada i zachowanie bolidu jest bardziej przewidywalne co jest dużym plusem. Wynika to z konfiguracji toru i warunków na torze, ale trudno mi powiedzieć, co zrobią zawodnicy, szczególnie, że jeździłem samochodem, który ma mało wspólnego z tym, którym będą jeździć kierowcy” – mówił Robert po swoim treningu dla Eleven Sports.

Kubica zajął w nim ostatnie, 20. miejsce, tracąc pół sekundy do Lance Strolla.

Jak zatem widać doświadczenie Roberta nie jest zbyt duże, ale tor Red Bull Ring jest zbyt skomplikowanym obiektem i nie powinno to stanowić dużej trudności.

A Russell?

 

George ma zdecydowanie większe doświadczenie na tym torze. Startował tu już w 2015 roku w Europejskiej Formule 3, zajmując 5, 7. i 9. miejsce. Rok później był 5, 2. a trzeciego wyścigu nie ukończył.

W 2017 roku w GP3 George w pierwszym wyścigu triumfował, a w drugim był szóśty.

W minionym roku George świetnie spisał się na Red Bull Ringu pierwszy wyścig wygrywając, a w drugim będąc drugi. Można zatem śmiało stwierdzić, że ten obiekt mu pasuje.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi